540.....

makkiis

Ny medlem
540.....
skulle nån kunna ge mig några tips på att klara en 540... problemet är att jag kommer nästan runt till landningen men när det e en halft varv kvar så skäns det kånstigt och istället för att jag landar så blir det en vurpa....:)

540.....
Jag lärde mig 360 å 540 samma dag!
Det hela ligger i att våga och ha en kraftig rotation...
Gärna med armarna i början innan du får in tekniken så du kan göra det STORT i nått hopp!

Bara att ge sig fan på det!!!

540.....
allting ligger i att ha tillräckligt mycket fart i snurren så att du inte stannar efter en 3:a. Gör man en 360 ska man passa sig för att ta i, gjorde själv det i Kittelfjäll, på deras lilla hopp, och råkade snurra en 450..

540.....
Jag började med fakie 360 innan vanlig 540.
Jag vet att det är lite annourlunda, men då kände jag mig trygg att landa backlänges.

Sen är det jätte lätt att dra runt en fakie 540 :-)

540.....
Dra runt mycket men inte för mycket. När jag provade mig på en 540 drog jag så hårt med armarna så att min vänstra axel gick ur led. Landningen e lite knixig men kör på ett platt big jump, det tycker jag e lätttare

ha det

540.....
Jag satte en 540 i torsdags när jag skulle testa en 360... tog ett BJ som var ca 9 meter platå på.... kicken var medelbrant fast grejen var det att jag drog på så in i helvete o märkte efter ett varv att det var en bit kvar till landningen så jag fortsatte kolla över axewln o vips så landade jag baklänges =) vette fan om jag vågar göra om det...

540.....
Du får inte focusera på landningen för då stannar rotation upp, det handlar bara att fortsätta att kolla runt axeln i snurrren

540.....
Det äckliga e ju att inte checka landningen för mycke du förstör spinnen då.. det e bara o inte ge upp o inte dra sönder armarna :P haha

lycka till!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp