Absolut Bästa Lift Systemet Som Byggts!!

CHINASPIN

Medlem
Försök håll en positiv ton humoristisk för jag vet Uppfinningen fungerar!!

Finns det någon här med teknisk kunskap om elektro-magnetism?

Det går ju ha olika linjer Lift Systemet verkar (ökar ju mängden åkare) tex pistat och aningen blandad offpist, själva drag momentet gör ju en viktlösare så det är ju inte som att sitta i vanlig lift.

Förslag tips?=Utveckling är ni intresserade Freeride.se 😉

Ja, många magväskor blir det uppe vid toppen.
Tänkte inte på det!!!
IMG_2906.jpeg

Fast det vore ju jäkligt coolt att få testa!!!👍

Har försökt se filmen två ggr nu men… 😳 …blir liksom tvungen att stänga av.

Men typ slopes olika linjer upp mot toppen borde ju funka sen är det ju bara droppa vart man vill från toppen?

Är det cliffs på väg upp väljer man pistat uppåt som svaj på sido svängar undviker cliffs.

Men tänk alltså 100 knyck UPPÅT hur fränt skulle in det vara går ju säkert med teknik luta sig bakåt då blir det ju mer lyft på fronten och man liksom lyfts uppåt!!

Back in time 20th century för DEN tiden bästa Upfinningen... 21th century är vi såklart adhd förklaring skyller på det❄️🥸

Ja du.. Vill inte vara tråkig, men det finns ett par aspekter här :) Som fysiker känner jag mig benägen att komma med ett inlägg. Om vi för en stund åsidosätter hur fullkomligt astronomiskt stark den där magneten på toppen måste vara, för att kunna dra en åkare på botten.

Elektromagnetisk fältstyrka avtar med kvadraten av avståndet från källan. Så om vi nu antar att vi har en rent av överjävulsk elektromagnet på toppen, som med bekväm fart drar dig mot toppen *när du är på botten*. Om avståndet från magneten är säg 1000 meter på botten, så kommer du att dras med en kraft som är oerhört mycket starkare när du är vid toppen (jämfört med den bekväma kraften/farten på botten) och det är dags att "stiga av". Har inte gjort beräkningarna, men jag gissar att vi kommer åka så pass snabbt att en människa hinner brinna upp/förångas av värmen som genereras av friktionen mot luften, innan man når toppen.. Men fort går det ju onekligen :)

Tillägg. Om vi "kliver på" vid 1000m avstånd från magneten, och "går av" vid 10m avstånd, så är kraften vid avstigningen 10,000 ggr starkare där.

Senast ändrad:
Plus att en hel del parkerade bilar och den samlade köksutrustningen i närliggande stugbyar nog kommer att ansamlas på toppen.
Tror att vår skäggbeprydde och bokstavskombinerade vän hellre bör uppfinna något som enkelt och tillfälligt/lokalt upphäver/förändrar gravitationen, det vore något. Då skulle vi inte bara lösa liftfrågan utan dessutom skulle Skånes snöklädda vinterfält kunna ge oändlig offpiståkning.

Detta är ju iof överkurs möjligtvis för freeride medlemmar möjligtvis.

Vill påminna 1987 testade jag massage pistols funktionen (sticksåg med liten plankbit) som nu är en storsäljare jag var 7 runt 8 år då.
Vad uppfann du fredw?
Visst är mitt skägg Mäktigt WIKING DU VET.

usa STAL MIN UPPFINNING.. MEN ACK sicket Väder dem haft... billions upon billions AFTERMATHS.... det är inte bara jag dem stulit uppfinningar från.

Hur googlar jag ditt namn som fysiker dr pepper' du lär ju ha en del jobb analyser som du framfört har du lagt ut något på youtube?

Spännande

Men hypotetiskt sett borde det ju kunnas dras en mängd åkare samtidigt snowboards har bägen på sidan magen bara....

Det förstår ju vem som helst det är reglerad dragnings kraft!?

Fysiker förstår väl mekanismen kan man tillverka Ryska Sukhoi Jet Plan är detta nog en baggis rätt så iafall.

För att tal på Ryssland dem har mega helikopters som kan frakta bra mycket tyngd.
Mekanismen flygs upp.
Pistmaskiner stora har ju rääätt bra dragförmåga också frakta på större slädar uppåt.

Slopes där laviner inte går dragningskraft uppåt så är det mega rolig åkning uppåt lutar sig lite bakåt bara!!

Snödjup

Tillbaka
Topp