Afterski

theonly

Ny medlem
Afterski
Hej!
Ska till Åre på sportlovet och tänkte höra lite hur strikta dom är med åldersgränserna på uteställena som Bygget, Dippan osv? Är inte 18 än men hoppas kunna följa med mina äldre kompisar och festa på kvällarna :p Jag är 17 så det är inte att jag ser för ung ut. Är dom helt omöjliga eller kan man komma in om man är en tjej som har glömt legget hemma i Skåne? ;)

Afterski
Knappast, jag är 31 och det var inte allt för länge sen jag slapp dra fram legget. Ja det var förstås på kvällen, afterskin har ingen åldersgräns, bara i baren.

Senast ändrad:
Afterski
håller helt med ingemar. gryyymt hårda med legkoll.
men å andra sidan så är ju hemmafester nåt av det bästa..så kom upp du

Afterski
Bygget har 18 år på afterskin dom har vakt i dörren som kollar leg. Sen är det nog helt kört på kvällen. Du kommer ju att vara typ den tionde tjejen den kvällen som kör med samma bortförklaring och som 18åring så glömmer man ju inte legget hemma det var ju det första man packade...

Afterski
IngemarH79 sa:
I3ea, har du provat på senare tid eller var det en sådär 10-12 år sedan när du inte hade åldern inne? Bygget och Dippan vet att de har ögonen på sig och ser därför särskilt till att sköta sig. Jag har möjlighet att skriva upp kompisar på "listan" då en bardomsvän till mig jobbar som vakt på Dippan men de får ändå visa leg om vakterna är osäkra på om de har åldern inne.

Så för att inte göra dig besviken theonly räkna inte med att komma in på någon nattklubb och se för guds skull inte att ta med dig syrrans leg eller någon annan fullösning då de garanterat kommer att polisanmäla dig för urkundsförfalskning. Vänta tills du har åldern inne, det blir nog ändå genom livet. När jag säger det så menar jag INTE att klappa dig på huvudet. Hoppas du får en trevlig vistelse här i Åre ändå, det finns många trevliga fik i byn Twins tex., Broken har prisvärd och relativt billig mat.
Det var 7år sen. Fast det var inte jag som hade problem att komma in utan en annan som var 17år. Då en annan i mitt sällskap kände den med "listan" så var det lätt att ta in denna yngling. Förstår dock att ålderskontrollerna blivit mer noga att sköta nu när Åre har byggts ut så pass mycket och därför har fler ögon på sig.

Theonly får helt enkelt testa själv vad som funkar om det går att smita in eller inte. Och alternativet är ju att dansa loss på Broken med bakgrundsmusik från deras högtalare samtidigt som lite andra 17-åringar samlas där.

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp