Åka Skidor?

Ted_bskier

Ny medlem
Åka Skidor?
Snart är vintern här och så också nya nummer av tidningen Åka skidor. Efter att ha varit på dekis dom senaste 10 åren och idag är en tidning som helt och hållet vänder sig till prylkåta brats är det väl ingen större idé att hoppas på nån förbättring.

Här är några gissningar vad som Åka Skidor kommer att skriva om i vinter:

-Stort skidtest. Till testpanelens stora förvåning funkar inte K2 Pontoon riktigt perfekt i Gästrappets isiga hang. Däremot får ALLA Head och Dynastar skidor toppbetyg.

-Heliskiing i Kanada. Man översätter CMH:s katalog för 2007 och publicerar den som en artikel, I gengäld får redaktionen lite gratis helitime...

-VM i Åre. Intervju med Markus Larsson där han får frågan om han inte ska satsa på friåkning... Bild på Anja när hon gör sälen. (Har vi tur kanske debatten om mobila bordeller som fanns vid fotbolls-VM tas upp)

-Jon Olsson/Henrik Windstedt

-Reportage från okänt puderparadis i Alperna (Krippenstein t.ex) där artikelförfattaren hittar orörd snö två veckor efter snöfall. Ingen konkurrens om pudret existerar ända tills nästa vinter när 2000 svenska bummaridioter kommer dit å trängs i liftkön.

-Topptursreportage från norra Sverige (Tarradalen?) där Mikael af Ekenstam gör smygreklam för sin nya fina bok...

Tyvärr har ju Sverige två skidtidningar till, Brant och Utemagasinet.
Brant är en tidningsversion av www.resedagboken.se av och för göteborgare och
Utemagasinet som nu efter sin extreme makeover mest ser ut som Åka Skidor är ett livstilsmagasin för prylkåta akademiker. Reportagen särskilt i Utemagasinet håller dock vissa stunder knappt Aktuell Rapport-klass (läs chefredaktörens Everest-artikel i senaste numret).

Nej tur att man har sina gamla Ski Alp från sent 80-tal... DDR-Sverige kom tillbaka!

Åka Skidor?
Asgarv!

Jo men nu slipper man ju ens snatta ett nummer av skiten! Det är ju klart... Även om jag misstänker en del "modéreportage" från VM också...

Tidningen som suger mest just nu? (Och de senaste åren...)

Åka Skidor?
...du har tråkig inställning.

Jag fick nya numret för någon dag sedan och jag uppskattade det verkligen. Det står tex. en hel del om Olofs och Martins Everest expedition. Den övriga läsningen var också den både intressant och relevant. Jag är varken brat eller prylbög så tyvärr....

Du är en pessimist i ditt livs form.

// Hellberg

Åka Skidor?
Ge lite mogen och konstruktiv kritik istället!

Säg vad du vill ha med? Vad är det som finns i din 80-tals som inte finns i dom nya?

Förväntar mig svar.

// Hellberg

Åka Skidor?
Kan inte säga att jag är besviken på Åka Skidor, har aldrig riktigt förväntat mig några stordåd utav den tidningen, kanske på grund av obefogade förutfattade meningar, vad vet jag. Min uppfattning är att den riktar sig till en vääääldigt bred läsarskara, de vill vara väldigt tydliga och förväntar sig inte direkt att läsaren har några större kunskaper sedan tidigare. Men dock finner jag ofta en del intressant att läsa i Åka Skidor och jag skulle inte vilja kalla det en dålig tidning, den känns bara lite malplacerad tidsmässigt.
Så uppfattar jag det, säger inte att det är rätt.

Brant som du också nämner är däremot en tidning jag uppskattar betydligt mer, väcker intresse, skapar längtan och är lagom informativ samtidigt underhållande.

Din förutsägelse vad som kommer skrivas är nog dock skrämmande nära sanningen.

Nä, uppskatta lektyren som uppmärksammar skidåkning. Läs, mys och dröm er bort!

Tack för mig.

Åka Skidor?
Konstruktiv kritik är jättebra.....men hade någon från åka skidor läst de trådar som finns i detta ämne här på freeride så borde de inse att det är dags för lite nyskapande. Detta är inget nytt problem. Att leverera konstruktiv kritik till Åka skidor är som att hångla med en betongvägg. Du blir trött o sur o bitter men väggen ändra sig inte.

Åka Skidor?
Blackriverpaint sa:
Konstruktiv kritik är jättebra.....men hade någon från åka skidor läst de trådar som finns i detta ämne här på freeride så borde de inse att det är dags för lite nyskapande. Detta är inget nytt problem. Att leverera konstruktiv kritik till Åka skidor är som att hångla med en betongvägg. Du blir trött o sur o bitter men väggen ändra sig inte.
haha okej! Jag tyckte bara att det var ett sådant pessimistiskt sätt att framföra sin åsikt på.

Senast ändrad:
Åka Skidor?
hellbergarn sa:
Ge lite mogen och konstruktiv kritik istället!

Säg vad du vill ha med? Vad är det som finns i din 80-tals som inte finns i dom nya?

Förväntar mig svar.

// Hellberg
Jag sysslar inte med konstruktiv kritik... Jag ger blanka fan i om Åka Skidor fortsätter att vara en kass tidning.
Åka Skidor existerar idag mest som en reklamkatalog för olika skid- och klädesmärken. Idag kan man få information om spännade skidåkning genom internet istället. Varför ska jag betala 50 spänn för att läsa om dom där tomtarna som var på Everest. All information öm den expeditionen och mer därtill finns ju att läsa på deras egna hemsida. På 80-talet såg mediesverige något annorlunda ut och man köpte skidtidningar för att läsa reportage och inte för att kolla in Anna Ottossons rumpa i ett par svindyra Peakbyxor...

Dessutom misstänker jag att alla inblandade i skidtidnings-Sverige är kompisar och går omkring i Åre och dunkar varandra i ryggen hela dagarna. Sådana människor mår bara bra av att man sparkar dom där bak och öser lite okonstruktiv kritik på dom. Dom håvar nog in fett med cash, har gratis liftkort i Åre och skiter nog fullständigt i vad deras läsare tycker om tidningen...

Åka Skidor?
Det finns gott om bra repotage i Åka Skidor om resor och tidigare nämna expeditioner.

Reklamen är ett måste för att Sveriges ekonomi ska fungera. Utan att efterfråga skapas fungerar inte marknadsekonomin. När efterfrågan finns krävs många aktörer på marnaden för att priser ska kunna pressas och för att vi dödliga människor över huve taget ska ha råd att få några underbara dagar på snön per år.

Alltså krävs en hel del annonsplats i tidningarna för marknadsföring och priskrig.

Om nu dina misstankar om, som du uttryckte dig, att skidtidnings-Sveriges inblandade är korekta så kan jag till viss del hålla med dig.

// Hellberg

Senast ändrad:
Åka Skidor?
hellbergarn sa:
Alltså krävs en hel del annonsplats i tidningarna för marknadsföring och priskrig.
Problemet är ju inte att tidningen är full av annonser. Problemet är att många av resereportagen kan likställas med annonser. Oftast helt okritiska ibland med tveksamma uppgifter om snömängd, hur många offpiståkare som finns på orten och helt utan granskande öga. Ofta dyker dom besökta orterna upp i researrangörernas kataloger året efter.

Sen om reportaget uppfattas som spännande och informativt eller som en reklamannons fylld av klyschor beror väl lite på vem som läser.

Åka Skidor?
Ted-bskier (och alla andra)

Jag har faktiskt sett fram emot det här inlägget ett tag nu och är förvånad att det tog nästan en vecka efter tidningen kommit ut. Ok, nu är det väl vissa som tycker att man som inblandad part inte ska kasta sig in i sådana här diskussioner. Men när Ted_bskier kastar handsken så ska jag inte vara sämre att jag faktiskt tar upp den och bemöter en del av kritiken. Kommer ihåg att f.d. chefred Bubbis gjorde något liknande för ett gäng år sedan och fick feta mothugg av undertecknad. Nu är det andra tider och samma undertecknad är inblandad i ihopknåpandet av blaskan i fråga. Dessutom har jag frilansat för tidningar som Brant och Fri Flyt, samt en hel del för Freeride. Med andra ord är jag väldigt intresserad att läsa sådana här diskussioner. Det är faktiskt ganska kul att en tidning som Åka Skidor väcker så hyfsat starka reaktioner att det mynnar ut i sådan här inlägg. Keep it coming, det menar jag verkligen, men gör det på rätt sätt.

Ted, jag välkomnar din kritik (precis som alla andras) och som läsare – eller i alla fall potentiell läsare – så är du i full rätt att uttrycka din mening. Men vad jag förundras över är att du i princip attackerar alla infallsvinklar och tänkbara reportage. I samma veva hacka du ned på Brant som är den andra skidtidningen på den svenska marknaden, och Utemagasinet (som för övrigt inte är en skidtidning). Kom med kritik, det är mer än välkommet, men kom med konstruktiv sådan istället. Ge förslag på vad du vill läsa om. Ring oss, maila oss, skicka ett jäkla vykort om det är så. Du (och alla andra) är välkomna att skicka in eget material som ni anser vara värt att publiceras. Det gjorde jag själv för några år sedan när jag kände att jag kunde skriva bättre reportage än de som jag läste i ÅS och andra skandinaviska skidtidningar.

Enligt ditt inlägg vill du inte läsa om puderhålor i Kanada, inte om puderhålor i Alperna, inte om några av våra mest aktuella skidåkare, inte om toppturer, inte om Everest-expeditionen. Inte heller Brants resereportage faller dig på läppen. Frågan är då vad du vill läsa om? Ge oss förslag istället för att bara gnälla. Men å andra sidan skriver du att Jag sysslar inte med konstruktiv kritik... Jag ger blanka fan i om Åka Skidor fortsätter att vara en kass tidning. Varför bemödar du dig då om att läsa den eller ens skriva ett inlägg här på Freeride?

Skidtestet är ett av våra mest uppskattade (trot eller ej) inslag. Däremot är du mer än välkommen att ge oss förslag på hur det ska förbättras. Nästan samtliga skidtidningar i världen har tester och produktgenomgångar därför att många läsare vill ha just det. VM i Åre är vinterns största enskilda idrottsevenemang och vi kommer att skriva om det av just den anledningen + att väldigt många läsare faktiskt vill läsa om det. Annonser är nödvändiga för att tidningen ska överhuvudtaget ska kunna komma ut. Det kostar att trycka den, det kostar att distribuera den och det kostar att faktiskt göra den. Hur mycket vi alla på redaktionen brinner för skidåkning – och det kan jag lova er att vi gör – så vill vi gärna ha lite lön för vårt arbete, precis som alla andra som jobbar. Och från förlagets sida så finns det ingen anledning att ge ut en tidning som går med förlust.

Nyskapande är alltid bra, jag är den första att hålla med. Men när man har en produkt som faktiskt säljer bra så finns det inga större argument för att ändra på ett vinnande koncept. Trots att jag vet att många i skibum-kretsar helt och hållet slutat läsa ÅS så går tidnningen bättre än någonsin, det är ett oomkullrunkeligt faktum. Problemet, kruxet, utmaningen – kalla det vad du vill – är att göra en tidning som ska kunna nå ut till så många läsare som möjligt. Självlart skulle jag vara intresserad av en supersmal skidtidning à la Powder med superinitierade texter och svinsnygga bilder om puderåkning (eller park om man är lagd åt det hållet). Problemet är att en sådan tidning inte skulle sälja i några större antal och därmed inte heller locka annonsörer, och i slutändan läggas ner inom något år. Det finns flera exempel på det: Vertikal här i Sverige och 2Freeski i Europa. Två bra tidningar som tyvärr inte blev långlivade. Att Åka Skidor ser ut som den gör idag är för att den i mångt och mycket speglar hur den svenska skidvärlden ser ut. Vi möts faktiskt av kritik från folk som tycker att tidningen innehåller för mycket offpist och park som den ser ut nu. Den stora massan skidåkare består av semesterfirare som harvar runt i Gustavs-backen i Lindvallen och köper pistskidor. Om jag kunde skulle jag se till att den verkligheten såg annorlunda ut men eftersom jag tyvärr inte är Bruce Almighty så kan jag inte det.

Så därför skulle det vara kul att ta del av lite konstruktiv kritik för en gångs skull. Skriv här i inlägget, min gästbok eller FR-mail, jag är mer inne på Freeride än dom flesta andra. Eller maila mig på tobias.liljeroth(at)akaskidor.se eller någon annan på redaktionen. Vi tål kritik...

Och Hasse, jag är inte slö. Jag kan använda båda mina ben till att cykla med ;)

Åka Skidor?
Glissuer:

Se där våran slö redaktör för Åka Skidor vaknade till liv ;)

Bra skrivet Tobbe och jag håller med dig om det där med kritik. Har själv kriteserat en del på den tidningen som du mycket väl vet- Nu gnäller jag på dig direkt istället ;)

Och du: Jag ska sälja mina kites så du blir tyst...

Ted-bskier:

Sen att det är orter som dyker upp året efter är inte så konstigt. Hur tror du att resebolagen får tag på orterna. Dom resorna är gjorda ett år före publicering.

Senast ändrad:
Åka Skidor?
Jag är fd. prenumerant.

Skidåkningen utvecklas men sättet tidningen för fram detta har stagnerat. Tidningen känns som en äldre herre som försöker vara hipp och gör det på enklaste möjliga sätt, med förutsägbara märken som premieras utan större varitation.

Ha det

Åka Skidor?
Ibland verkar livet bli väldigt komplicerat ... även fast det kanske inte behöver vara det.
Om det nu är så att man inte gillar Åka Skidor, så behöver man väl inte köpa/prenumerera på den då?? Det skulle väl lösa en hel del problem!?

Själv är jag fortfarande prenumerant. Betyder dock inte att jag älskar precis alla reportage, men..men. Så länge vi pratar snö, lite lagg och "för allmännheten en fungerande skidtidning" så funkar det för mig!

Man kanske helt enkelt skall följa Glisseur´s råd och skriva lite egna reportage och se vad som händer..

Åka Skidor?
hellbergarn:

Att det är reklam som får det här landet att gå runt är mig veterligen en ny makroekonomisk princip. Det är konstigt att politikerna inte oftare använt det som slagträ i valdebatten, i stället verkar de ha snöat in(hehe) på frågor som att "göra det billigare för företagare att nyanställa" etc.

glisseur:

Jag har läst en del som du skrivit, både i Brant och i inlägg här på freeride, och jag tycker ofta att dina texter är läsvärda och att dina åsikter är sympatiska. En sak som jag tror mig ha utläst ur i din argumentation är tex din oförståelse över olika företags ovilja att satsa på det som är "smalt" och istället försöka blidka de "stora massorna". Detta tror jag du menar leder till, och i högsta grad även jag, en sämre produkt.
Pga detta är det tråkigt att du själv i stor utsträckning använder dig av dessa företags argumentation när du försvarar ÅS. Om ÅS vore en skidtidning med självaktning borde de väl försöka förändra attityderna hos de bredare folklagren istället för fortsätta mata dem med saker som man tror att de vill ha?

Förövrigt förstår jag principen med att reklamen betalar blaskan osv, men varför ska jag då skjuta till 50 spänn? Tv4 är ju en reklamfinansierad tv-kanal men då är den ju gratis i alla fall? Jag önskar inte tv4 något gott men jämförelsen går väl kanske ändå att göra?

Åka Skidor?
Tack för ditt inlägg Djorkaeff!
Det är väl ungefär så jag hade tänkt formulera mitt svar till Glisseur men nu slapp jag det. Angående konstruktiv kritik vet jag inte om jag känner mig tvungen att framföra sådan, jag ville bara väcka en debatt (vilket verkar ha lyckats) inte försöka göra Åka Skidor till en bättre tidning.

Åka Skidor får för mig gärna vara en tidning för den skidåkande massan och skriva artiklar för dom. Jag har inte riktat kritik mot vad man skriver om i tidningen utan mer på det sätt man skriver artiklar och reportage. Tycker att ÅS lider brist på journalistisk integritet och sitter i knät på den skidbranch den skriver om. Men med tanke på att ÅS startade som en produktkatalog kanske inte det är så konstigt. Det är ju bra att Glisseur iallafall själv erkänner att ÅS är en tidning som idag framför allt läses av piståkare och att det inte går att driva en bra och initierad skidtidning i Sverige. Däremot tror jag man skulle kunna driva en bra och initerad skidsajt i Sverige (vilket Freeride.se på många sätt är). Jag skulle gärna läsa fler reportage liknande dom som t.ex BRANT publicerar om dom fanns på nätet. På nätet är det även möjligt att skriva lite kritiska artiklar och diskutera olika saker eftersom man inte är lika beroende av att blidka dom kommersiella krafterna.

Åka Skidor?
Hördu Glisseuren, kan ni inte göra ett reportage om Åres hemliga/bästa offpist? Och ta gärna med lite bilder från drängen Scott Markewitz, gärna sånna med ett skidåkarfejs och en stav i ett sjujävla pudermoln. Gärna som omslagsbild. Vore kul med lite nyskapande grejer.
Sen är det ju aldrig fel att få läsa Heads helsidesannonser där dom lyckas bli testvinnare i ÅS vetenskapliga skidtest år efter år.

Åka Skidor?
det är precis sådär! man kan liksom gissa sig till vad tidningarna kommer att skriva om! iallafall vad gäller utemagasinet!

nu när snön kommer blir det lite telistips och en och annan topptur planerning

nån randoné artikel från alperna

sen blir det skridsko special

när sommarn kommer blir det ryggsäcks test och käng recensioner

boulder äventyr på corsica

mat tips

och en utstickare! överlevnadskunskap för att få in lite kuriosa

Det gjorde så jag gav upp både ute maggan och ÅS

Senast ändrad:
Åka Skidor?
Tack glisseur! Det känns skönt att veta att ni är medvetna om att ni är en mainstream-produkt som riktar sig till gustavsbacken! Jag ger full respekt åt folk som kan gå ut och stå för det och acceptera det även att vissa grupper ser ner på tidningen. Inte för att jag tycker Åka skidor är bättre på något sätt men att acceptera sin plats offentligt är ett steg i helt rätt riktning.

Åka Skidor?
G unit is in the house! de borde ha lite mer stuff me åre dudesen, typ blayze,henke,oscar,seb,jwalle å shitness..

Åka Skidor?
håller med till viss del, jag gillar tidningen men har hört att dom märkena som gör reklam i tidningen får bäst betyg i skidtesterna :/ illa.

Åka Skidor?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Priceless. Tycker att ÅS duger bra som toaläsning. Dock så skulle jag gärna betala 100:-+ för en mer nischad friåkningstidningmed längre, mer objektiva samt ingående resereportage. Som tidningen RES t.ex. där de flesta av artiklarna är skrivna av frilansande och runtresande journalister och privatpersoner.

Resereportagen i ÅS kan man dock i dagsläget ofta se som komik och komma iväg med ett gott skratt. Helt otroligt vilken tur ni måste ha som kommer dit när det är dåligt väder=inga turister varpå det senare ALLTID kommer en puderstorm utan dess like som följs av solsken. Sen är självklart alla orter bäst.

En mkt intressant parallell kan man dra till biltidningsindustrin. En god vän till mig jobbade ett tag på en av Sveriges största biltidningar som biltestare etc. Han förtäljde att anledningen till vissa bilmärken alltid fick högst betyg (i detta fall bmw), var att de lobbade allra hårdast för sina produkter. Biljournalisterna fick alltid låna hem vilka bilar de ville, blev bjudna på resor med företaget etc... Mao så förstår jag resonemanget om hurvida ÅS sitter i knät på skidindustrin.

//Johan, - B-CREW

Senast ändrad:
Åka Skidor?
Signelinho sa:
Resereportagen i ÅS kan man dock i dagsläget ofta se som komik och komma iväg med ett gott skratt. Helt otroligt vilken tur ni måste ha som kommer dit när det är dåligt väder=inga turister varpå det senare ALLTID kommer en puderstorm utan dess like som följs av solsken. Sen är självklart alla orter bäst.
Händer det inte för dig hela tiden??? :) Ärligt talat är det inte konstigt att du får läsa sådana reportage. När det gäller ortsreportage, fotoshoots eller bara nöjesåkning så sitter i alla fall jag och väntar in stormar innan jag drar iväg till något nytt ställe. Bilder på bristande skare är inte speciellt sexiga att göra eller kul att kolla på... Och man blir ju självklart mer peppad att skriva om en bra upplevelse som man har haft än en kass, det är väl lite därför många resereportage ser ut som dom gör. Men jag håller verkligen med om att det går att utveckla skidjournalistiken mot mer initierade och djupgående texter som frångår den traditionella mallen, t.ex. Powder är sjukt duktiga på det.

När det gäller skidtester så är jag själv inte inblandad i just den biten så jag har svårt att uttala mig om hur testresultaten utfaller, annat än att det är kompetenta åkare som testar laggen. Däremot så vet jag att tanken är att testa skidor som läsarna kan hitta i svenska butiker. Precis som Djorkaeff skriver så är det är ingen större hemlighet att jag personligen tycker att många av dom större skidtillverkarna är alldeles för fega och inte vågar utveckla sina produkter i tillräckligt stor utsträckning. Det kanske går lite stick i stäv med mitt jobb på ÅS som är en breddtidning, jag vet inte. Däremot så gäller det att hitta en balans mellan att ge läsarna det dom vill ha och vara lite smalare och försöka få folk att upptäcka något nytt, precis som du skriver.

Åka Skidor?
Kanske kan Åka Skidor ägna sig åt lite grävande journalistik och ta reda på varför det är typ 30% dyrare att köpa skidor i Sverige jämfört med att beställa på internet från t.ex Tyskland. Vem lurar vem? Eftersom majoriteten av Åka Skidors läsare verkar hålla till i Sälen kanske det vore på sin plats att testa hyrskidor. Skidtesten är väl 90% gratisreklam och 10% konsumentupplysning. Tror nog flertalet av dom som köper skidor efter att läst ÅS skidtest är mer begränsade av sin egen skidteknik än vilka skidor dom åker på. Men det är onekligen kul att se nån komma hasande på tvären nedför nått vindpackat fjäll med ett par rejäla fatskis under fötterna.

Åka Skidor?
Nu när det blev lite debatt här så tänkte jag sticka in ett inlägg om era resereportage.
Det mesta i tidningen är riktigt roligt att läsa, förra nr:t var ett av de bästa jag läst hitils (prenumerant sen februari/mars nån gång),
en sak jag dock vill klaga på är att jag fått bilden vid många av era resor att ni verkar intressera er mer för vart läsarna bäst kan dricka bort morgondagen och därmed liftkortet, än hur själva åkningen och backarna är.
Det är alldeles för mycket om vart bästa afterskin finns och var bästa resturangen ligger. Enligt mig och många kompisar så är afterskin en helt onödig del av skidåkningen (om äns en del över huvudtaget), det är oftast bra mycket trevligare att åka hem till stugan o laga lite god mat.
Angående prylbögskommentarerna så kan det hända att det ibland stämmer till viss del, de prylar som ni skriver om kostar för det mesta en förmögenhet för mycket för den vanlige skidåkaren.

I övrigt en mycket bra tidning... saknar dock ett reportage från Telluride...

Åka Skidor?
Lillhammar sa:
Det är alldeles för mycket om vart bästa afterskin finns och var bästa resturangen ligger. Enligt mig och många kompisar så är afterskin en helt onödig del av skidåkningen (om äns en del över huvudtaget), det är oftast bra mycket trevligare att åka hem till stugan o laga lite god mat.
Tillåt mig skratta

Åka Skidor?
Ted_bskier sa:
Dom håvar nog in fett med cash, har gratis liftkort i Åre och skiter nog fullständigt i vad deras läsare tycker om tidningen...
Inte för att vara sån men det låter nästan som du är lite avundsjuk på de som skriver för ÅS ;-)

Glisseur sa:
Att Åka Skidor ser ut som den gör idag är för att den i mångt och mycket speglar hur den svenska skidvärlden ser ut.
Det är väl här "problemet" ligger. Det är nog tyvärr bara att inse att Sverige är en för smal marknad för att publicera en skidtidning som innehåller 100% friåkning (vad det nu är).

Ted_bskier sa:
Jag skulle gärna läsa fler reportage liknande dom som t.ex BRANT publicerar om dom fanns på nätet.
Jag också! Fram för fler Trip Reports på forumet. (a.k.a. rese-rapporter från när folk varit på nåt kul ställe). Nu när man kan lägga in bilder kan det bli riktigt schysst läsning. Notera att i min värld är kul ställen inte någons bakgård där det råkar stå en studsmatta...

Senast ändrad:
Åka Skidor?
åka skidor har gått från att ha varit en bra tidningen till något medelmåttigt o tråkigt. t ex ser alla covers i stort sett likadana ut. en närbild på någon pudersprutare. jämför med transition där omslagen varierar hela tiden.

reportagen i åka skidor har också blivit väldigt tråkiga, det känns som att man skriver likadana reportage om olika ställen.

upplägget är också tjatigt, först är det ett reportage om 7 m djupt puder i kanada eller usa, sen är det något för pistälskarna o sen kommer det något jibb-reportage. för att inte glömma bort att hälften av nummrena per år är halvfyllda med skidtester. dessa skidtester borde komma med som extra bilagor så att man kan fylla ut med fler reportage.

reportagen är dessutom inte ens i närheten av transistions, man får veta så mycket mer under ett reportage i transition än i åka skidor. åka skidors är fyllda med standardtexter och tråkigt språk medan transitions "reportrar" verkar ha dubbelt så mycket kreativt sinne.

åka skidor behöver en ansiktslyftning, både på utsidan o insidan. punkt.

Åka Skidor?
håller faktiskt med, även fast jag inte läst åka skioder i mer änn 3 år. tacka vet jag för transition!!! där har vi dom riktiga artiklarna.

Tillbaka
Topp