Nidhugg
Aktiv medlem
Alagna eller Gressoney vid tokdump
Följer alltid väderprognoserna för alperna, och noterade att det till helgen ska dra in mycket snö över Monte Rosa. Planerar därför att släppa allt och dra ner. Jag har dock begränsad erfarenhet av det bergets skogsåkning då jag prickade in ett långvarigt högtryck när jag var där, och därför snabbt drog vidare utan att ha utforskat skogsåkningen.
Med tanke på mängden snö räknar jag inte med att kunna åka något annat än skogsåkning, och inte heller åka mellan dalarna. Givet det, vilken dal ska man välja och var hittar man bästa skogsåkningen medan det dumpar i Monte Rosa (dvs vindsäkra liftar som går till trädgränsen men inte så mycket högre och som ger bra linjer genom lärkskog)???
Med tanke på mängden snö räknar jag inte med att kunna åka något annat än skogsåkning, och inte heller åka mellan dalarna. Givet det, vilken dal ska man välja och var hittar man bästa skogsåkningen medan det dumpar i Monte Rosa (dvs vindsäkra liftar som går till trädgränsen men inte så mycket högre och som ger bra linjer genom lärkskog)???