Jeg har jort min forsta i St. Anton, d var bra, men jeg likker best fransk fjelen, folk og mat. Fjelen (offpiste) er mer hadrcore og heisen systemet mellom Val dÍsere og Tignes er alla "interlinked", helle 97 heisen alla koblat saman! I St. Anton bare St.A & At. Christof er koblat, og hvis man vi sta pa ski eller breda i Stuben eller Lech, man ma ta bus, bla, bla, og i ende d ta mange tid og ikke so mye akning!
Det er saman i Chamonix, der, det finnes 5 ledige orter og man ma ta flere busser, og i ende man kan ikke aka so mye nedfallmeter i en dag!!! La Grave er agso en underbart sted for offpiste, men, med bare 4 heisen det finnes ikke so mye muligheter for en helle sesong, 24 ukke i Val´ Isere sista sesong . . .
Verbier jeg likker mye, men ingen, man ma elskler bussen fordi flere skiorter er ikke alla koblat. Verbier, sama som Chamonix, er bege to rigtig store byen og ikke so koslig. La Garve er for litten for en sesong. Jeg tror Val dÍsere er perfect sorelse. Plus, det finnes en riktig moderne heissystemet, alla koblat saman, toppen offpiste muligheter og bra sportlig stemning!
Jeg var agso pa ski & bredda i Vail, Aspen og Mammoth. Vail er bra, men agso ikke alla skiorter en koblat i en systemet, og Vail & Aspen er en stort byen, mere for folk om vil "be seen", som for folk om vil akka hardt. Men, bra luxus restaurangen og helikopter landing pads for deres som vil ha d. Mammoth har en riktig underbart parken, kansje verdens beste, perfect hvis man er en "parkrat", men offpiste der er ingenting!
Alagna i Italien er saman som La Grave, underbart offsiste, men riktig liten by for at bo der for nestan seks monad.
Vart i Chili en gang, Portillo og Valle Nevado. Flot orter, men , mellom November og Mai det er sommer i Chili, og det er agso riktig dyrt der: skiakning i Chili er bare for den rikeste folk, hvor hotelet er alla 4 eller 5 stjerne: so det passer for en eller to ukke, men ikke lengere. Det finnes ingen mulighet for at hyre en sted at bo direkt i skiort for helle sesong. Hemsedal er en fint skiort, kansje for liten for en helle sesong, men, det er riktig kalt, og i Norge ingenting er bilig.
Hvis deres er intereserad at kommer til Val dÍsere, bare ta kontakt med meg.