Alta vecka 8 2010?

Alta vecka 8 2010?
Ska åka till alta på sportlovsveckan nästa år. Har kollat runt på olika paketresor men det blir så sjukt dyrt för en student som jag. Ska man boka själv eller överlåta ansvaret till något reseföretag? Jag har kollat runtoch det verkar gå på runt 15000 , finns det någon som som bokat själv och kommit under 15000 spänn allt som allt?

Nyfiken på vad det kan kosta...

Alta vecka 8 2010?
Vad är det för paketresor du kollat på? Med flyg, boende, hyrbil och liftkort tror jag det blir svårt att komma under 15000 om du ordnar allt själv. Liftkorten är allt annat än billiga i USA, det är ännu värre nu när kronan är så rikskass. Boendet uppe vid Alta är skitdyrt (dock jäkligt sweet) så det vettigaste alternativet är motell nere i Salt Lake och då är hyrbil ett måste. Det går att åka kommunalt men det är sjukt segt, trust me.

Det är inga som helst problem att fixa ihop resan själv. Gå in via www.skiutah.com och www.alta.com och börja leta runt. Hyrbil fixar du direkt på flygplatsen. Leta efter motell i stadsdelarna Murray eller Sandy.

Alta vecka 8 2010?
har kollat på gowest.se och där får man flyg,transfer hotell för 10 nätter och 8dagars lift kort för typ 13000. jag antar att man kan hitta billigare boende om anstränger sig lite mer.

Tack för svar btw!

Alta vecka 8 2010?
Jag har plockat ihop ett paket på expedia med Air France, hyrbil och bra hotell (Hyatt i Sandy) för 8500 för sju skiddagar.

Då ingår också liftkort till fyra orter inkl Alta. Detta är en särskild deal som dyker upp på Hyatt.

Billigare än alperna!

Tillbaka
Topp