V
vattenflaskan
Guest
använder ni stavarnas remmar?
jag är 155 cm lång och jag har 105 cm långa stavar.daviddani sa:då slår jag rekord här då med 125 cm stavar
Det är inget problem tycker jag.
jag är 155 cm lång och jag har 105 cm långa stavar.daviddani sa:då slår jag rekord här då med 125 cm stavar
galet kort ! jag är 163cm och har 115 cm -ALLTID. varför byta när man åker in i parken? krångligt att hålla på så...Josslo sa:Joo klart man använder remmarna. annars skulle nog jag iaf tappa stavarna väldigt många gånger i hoppen.
vilken längd på stavar har ni när ni kör i parken?
Själv är jag 1,84 cm och har stavar som är 105 cm.
Haha, men då är det enbart för parken nu. Hade dom på 115cm innan, hyffsat allround men lite klumpigt i puckeln/parken. Får köpa ett par off-pist stavar när jag får råd, tillsdess snyltar jag på någons om det är storaberg som ska köras..Josslo sa:oj 90 låter jätte kort. hur lång är du Storluft?
Indeed. Den där reflexen kan ju ha att göra med att man ofta vill ta emot med händerna när man ramlar ^^ då brukar i och alla fall jag öppna upp min hand vilket leder till att jag släpper stavenfredrik_p sa:Klart man ska ha handen i öglan. sen när man vurpar släpper man staven av ren reflex, iaf jag.
Bara och kapa men generellt så gäller 90 graders vinkeln när man bestämmer vilken stav som passar bäst - som nån sa längre upp beror det delvis på om du åker mycket park/puder etc.jeppenator sa:hoppas de går o kapa mina stavar,, antagligen inte..