Är overallens tidsålder förbi?

JanJoergen

Ny medlem
Söker med ljus och lykta efter en ny fräsig skidoverall men når ingen framgång. Dem enda jag lyckas skaka fram ur internet är av begagnad modell.

Finns det någon inbiten overallfantast som kan hjälpa mig på traven?

:)

Den som söker han (hen? äähh) finner! Moderna skoteroveraller och budget-obskyra utförs-skapelser i ett stycke på bl.a. europeiska å asiatiska (jänkarna skickar ju icke alltid...) handlar-sidor finnes. Finns oxå funktions-arbetar-overaller (HH har nån reko).

I aprilvärmen är det härligt att studsa runt på vår-slush-pucklarna i en enkel bomulls-mekar-overall å pilotbrillor. Ett tips: en egenklippt dennis-lucka kan vara bra både till den spontana rännskitan, som till de nyfikna å okända händerna med målade naglar på ex. AfterSki'n. Som sagt, bara ett tips :)

För mig var overallens tidsålder förbi 1986. Då gjorde jag mig av med min röda Tensonoverall med hög midja och naturfärgat läder på axlarna... jag har aldrig ångrat mig.

Haglöfs har en i activeshell om du gillar att röra på dig :)

6a01156f7533eb970c017c3613a07c970b-500wi

Haglöfs Rando Suit

Personligen vill jag verkligen älska overallen, men efter att ha haft en (Salomon Con. förvisso, mkt tyg...) så insåg jag hur sjukt opraktiskt det är... Så fortsätter med mina bibs, har aldrig lyckats få in någon snö.

Bättre sent än aldrig.

TOBE gör riktigt bra overaller! Jag och alla mina kompisar är grymt nöjda med dem när vi kör skoter och jag tvivlar på att de inte skulle fungera i skidbacken eller, ännu bättre, i pudret.

TOBE Mono-suits

Keep shreddin'! Peace out!

Nej, varför skulle overallens tidsålder vara förbi? Tvärtom handlar det bara om att inte alla ännu har förstått hur mycket bättre det är just med overall. Overallen har sin bästa tid framför sig.

Blide sa:
...
Personligen vill jag verkligen älska overallen, men efter att ha haft en (Salomon Con. förvisso, mkt tyg...) så insåg jag hur sjukt opraktiskt det är... Så fortsätter med mina bibs, har aldrig lyckats få in någon snö.
Ja du, vi är väl alla olika. Intressant att höra att det faktiskt finns folk som föredrar jacka+byxor av mer praktiska skäl. För min del tycker jag nämligen tvärtom, overall är enligt min mening både snyggare och praktiskare. Jag har aldrig förstått mig på dem som tycker bättre om jacka+byxor och har väl alltid uppfattat deras inställning mer som att det handlar om att de vill följa modet.

Tillbaka
Topp