Armada AR6

Armada AR6
Hej!

Jag funderar på att köpa ett par av ovanstående modell 07/08, 176 cm

Längd på mig 187 cm
vikt, 82 kg

Jag har läst några recensioner och trådar i forumet men känner inte att jag riktigt fått svar på allt.

Hur är isgreppet?
Är det cap eller sandwich-konstruktion på dem?
Hur mycket sväng är det i dem? Har tidigare Salomon 1080, tycker att de är lite tröga.
Hur är kvalitén? Coatingen, materialet på ovansidan av skidan, pajjar det lätt?
Hur är den upplevda kvalitén i övrigt?
Hur är den i hopp/rails/switch?

Tacksam för svar fortast möjligt, har chansen att köpa ett par fresha för 3200 SEK, vad tror ni?

Armada AR6
dom ær mjuka så man kan trycka på rætt bra i svængar kvallen ær finfin, kørt på dom i 1 vecka på rails och hopp och tycker att det ær en helt ok skida. inget direkt att klaga på

Armada AR6
Er du 187 cm og vil ha en ski som er 176 cm?

Den er jo ALTFOR kort! Den lengste AR6'en er 181 cm, egentlig for kort det og. Du burde hatt en ski på ca. din egen lengde.

Så lenge du ikke er HELT nybegynner? Da kan det kaaaanskje være greit med en så kort ski.

Armada AR6
sindrejibb sa:
Er du 187 cm og vil ha en ski som er 176 cm?

Den er jo ALTFOR kort! Den lengste AR6'en er 181 cm, egentlig for kort det og. Du burde hatt en ski på ca. din egen lengde.

Så lenge du ikke er HELT nybegynner? Da kan det kaaaanskje være greit med en så kort ski.
Jag tänkte köra mer park och pist med den, måttmässigt, med bredd etc, så är den ungefär som mina 1080, Salomon. De är lite bredare menmen, jag tror på det.

Till off pist kör jag Rossignol Scratch BC, hårdare längre och bredare =)

Tillbaka
Topp