Nu tänker jag inte ge mig in i själva sakdiskussionen men jag kan inte hålla mig från att kommentera kommentarsfältet. Vad sjutton är detta för samtalsklimat, det är så man skäms.
@pirrson skriver att dennes observationer är tvärt emot mot de som görs av författaren. rätt eller fel så är det dennes åsikt baserat på dennes observationer. Personen lyfter även frågan om prestation vs betalning (en fråga som bland annat blivit hett debatterad inom e-sporten där båda könen tävlar tillsammans men där kvinnliga lag objektivt tjänar mer än manliga lag relativt deras världsranking då de, relativt sin prestation, drar in mer pengar åt sina sponsorer). Återigen, jag tar inte ställning men allt är inte svart och vitt.
Baserat på dessa två saker får vi till svar:
1. Dumförklaringar där en person inte anses ha rätt till en åsikt
2. Nedvärdering på grund av en antagen könstillhörighet
3. Tillskrivna egenskaper på grund av könstillhörighet -> "tjejer är bäst", lite likt "alla kineser är smarta"
4. En väldigt "konstruktiv" kommentar
Hur skulle det här se ut i en annan del av forumet..
- "Du som tjej kanske borde läsa på lite innan du pratar om herrskidor"
- "Ännu en snowboardåkare som tror den har rätt att kommentera frågor om skidåkning"
- "Hur kan ni telisåkare inte fatta att fast häl RULES, hur kul är det med bara telisåkare"
Kanske borde vissa här ta sig en sväng förbi
https://www.freeride.se/regler/ där första punkten är att man bör "Vara trevlig och respektera andras åsikter"...