[Artikel] Krönika: Åk, för bövelen!

Redaktionen

Aktiv medlem
Det finns lika många sätt att göra säsong på som det finns säsongare, och skälen till att man ger sig av är nästan lika många de med. Men oavsett vad din drömsäsong skulle innehålla och varför du vill iväg har krönikören ett och samma råd till dig so

Läs hela artikeln:

Snyggt jobbat! Var faktiskt din säsongar-blogg som fick mig att göra samma resa. Ner till alperna en säsong själv utan någon plan förutom att åka skidor. Och nu har jag svårt att tänka mig en vinter utan någon form av säsong :)

Bra Hedda, själv har jag nu passerat 50 strecket, men kommer aldrig att varken glömma eller ångra att jag drog till Alperna som 18åring. Lätt ett av de bästa besluten i mitt liv.

Sjukt trevlig krönika! :)

Jag tog lite tid på mig, hann plugga för att få CSN (haha), åka till Oslo i några år när det gick åt helvete, men vintern 11/12 spenderade jag i Revelstoke, Kanada och i höst flyttade jag till Chamonix ;)

Instämmer i hyllningskören. Bummade själv första gången som 51-åring. Fast jag började å andra sidan stå på lagg vid 46... Vid 19 drog jag däremot ensam till Sydamerika ett halvår. Jo, jag var nog också rädd mest hela tiden, men i den åldern är ju livet både lockande och skrämmande på samma gång - man var ju rädd på partyn också. Eller? Hursomhelst - bra skrivet!

Härlig läsning!!! Hoppas det är ok att jag länkat till den på min blogg?!? (aktivadagar.blogg.se) Säg annars till så tar jag förstås bort den...

Tillbaka
Topp