[Artikel] Prylnytt från ISPO: Skidor del 2

Redaktionen

Aktiv medlem
GabriellaEdebo-9638-750x380.jpg

Temat från del 1 av ISPO-rapporteringen fortsätter: lätt och kraftfullt är det som gäller. Många nya modeller, utbytta serier och såklart uppfräschad grafik.
Blackcrows presenterade flera nya modeller: Ova Freebird för touring med fokus att vara lät

Läs hela artikeln:

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Har K2 inget nytt? Det tycker jag att jag har läst på andra websites att de har? En asymmetrisk skida 120 mm i midjan?

JKampe

Medlem
Nytt för i år verkar ju ändå vara att de flesta tillverkare kör på temat: 'oinspirerat & skitfult' när det kommer till design. Var finns Icelantic när man som bäst behöver dem?

LawndartGustav

Aktiv medlem

@JKampe smaken är som baken!
Jag gillar clean design och känner starkt emot design likt icelantic =) med det sagt har jag inget sagt om årets design men i min värld är mindre plotter bättre.

ABadHabit

Medlem
Har inte Down, Salomon eller Movement något spännande på gång? Någon måste väl ha en nyhet som triggar köplusten och gör oss skidåkare nyfikna och sugna på ett provåk än ovanstående?

fransosen

Aktiv medlem
Finns ganska mycket nytt där, men framförallt så finns det enormt mycket av allt! Svårt att hinna runt allt, även om man stressar på.
Men jo, såg ut som att 95% av alla har varit hos samma designbyrå och beställt en clean design med starka färger.
Tekniskt så är det snarare på bindningar och pjäxor som det var spännande.

Edebo

Aktiv medlem

@Hasse_Lindborg vad representanten på K2 kunde berätta för mig var det enda nya en Pinnacle med 85-midja och värme direkt i innerskon. Sen kan ju den människan själv haft kass koll eller en dålig dag, vem vet, ISPO sliter hårt på vissa :)

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Mycket märkligt. Snackade du med svenska killarna från K2 eller? Det är utannonserat på flera andra sidor att de kommer med den skidan...

Topp