Artiklar ur Åka skidor 1983-2010..

TTovle

Ny medlem
Tjennare

Det är så att jag har kommit över en samling Åka skidor från 1983 till 2010, samlingen är nästan komplett (något fåtal nr saknas annars är alla där). Det finns riktigt rolig läsning i de tidiga numren där man kan läsa om lössnöbrädan, monoski och carving med otroligt mycket mer.

Nu kommer jag till min fundering:
Självklart tycker jag att denna skatt ska läsas och visas så tänkte kolla om intressent finns att följa en tråd här, tanken är att jag om varje vecka (om inte oftare) försöker fota en underhållande artikel ur ett tidigare nummer för läsning här i tråden. Så att man får läsa artikeln här direkt på freeride!

Vad sägs? tankar och funderingar är välkomna!

Kolla med ÅS så det är okej!

Det låter som en super-idé och det hade varit riktigt bra om du skulle kunna scanna istf. att fota.

Kul med positiv respons!
Som Carled säger kanske man borde kolla med ÅS först så det inte blir några problem där..
Känns som en scanner vore det optimala för ett bra resultat, har ingen men ska se vad jag kan göra..

Satt och bläddrade i ett par gamla nummer Åka Skidor på SkiLodge i Engelberg förra vintern. Finns en del riktigt underhållande läsning i de gamla utgåvorna. :)

Rent spontant känner jag att om du publicerar det här så kränker du ÅkaSkidors upphovsrätt, men det kanske är bara jag som tänker i de banorna?

Hans

En fin tanke, men se till att skaffa tillstånd först!
Citaträtten är redan idag ganska begränsad, och att återge hela artiklar i sin helhet är garanterat ett lagbrott. Artiklar från åttiotalet borde nog inte vara något problem, men från förra året kan du nog bara drömma om. Att det saknas vinstintresse spelar heller ingen roll.
Något som dock vore roligt skulle vara att se hur ofta resereportage återanvänds eller görs om! Jag har mina aningar...

Ni har i alla fall mitt tillstånd och det räcker, så kör på. Finns ju en del... eh, alltså... heliskiartiklar att lägga ut :)

Senast ändrad:
Något av det bästa jag har läst på freeride:)
Jag läste några nummer från 98a i våras och såg en väldigt underhållande artikel om "Sälens 7 gömda åk" varav ett var slakt men tekniskt;)

Kul att så många gillade ideen! Har dock ett ganska stort problem just nu, äger inte och har ej tillgång till en scanner (för bästa resultat). Därav saknaden av artiklarna som tråden nämner..

Tillbaka
Topp