Badgastein

arbo

Ny medlem
Badgastein
Ska till Badgastein på fredag o stanna säsongen ut.

Vad kostar ett säsongskort? Blir det billigare iom att det har gått en månad av säsongen?

Hur är det med kontantkort till mobilen? Priser o ringa för?

Hur ser elkontakterna ut? Som i sverige?

Badgastein
Nu var det dock länge sen jag var där, men jag vet att om man kunde uppvisa att man arbetade på orten fick man billigare liftkort!

/ Mathias

Badgastein
Har för mig att elkontakterna är lika som sverige. Har haft med mig hårtork hemifrån, inga problem med att använda där!
Ladda hemma dit comviq/TELIA kort. Eller gå in på internetcafé och ladda på ditt mobil kort via bank. Ang taxan, kolla på din mobilabbonemangs hemsida, borde stå ngt där eller?

Ski amadé: Saisonkarten
Tage
Erwachsene Jugend Kind
Normalverkauf ab 05.12.05 EUR 395,00 305,00 170,00
Vorverkauf bis 04.12.05 EUR 370,00 285,00 155,00

http://www.skiamade.com/skiamade/fee/saison.htm

Badgastein
Hade tänkt skaffa ett Österrikiskt (heter det så?!) kontantkort, blir billigare att hålla kontakten med polarna där nere så. Vilka är bra/mindre bra?
Hade tänkt använda skype när man ringer hem.

Badgastein
Du får ingen rabatt för att du bor i BG, var ganska länge sedan man fick det.
Om jag inte minns fel (var fyra år sedan jag var där) kostar ett kontantkort ungefär 50 €, då får du ringa för typ halva, fast det är antagligen ändrat sedan dess. Kostar inte mer att ringa än vad det gjorde i sverige då. Har för mig att det finns ett bolag som heter Tango, sök på det på nätet och kolla...

Måns

Badgastein
Mailade någon turistenhet i BG, och bor och arbetar man på orten får man faktiskt rabatt på liftkortet. Men mycket som ska ordnas och så då.

Tillbaka
Topp