bakåtvolt av saker!

welle

Ny medlem
bakåtvolt av saker!
har nu tröttnat på att göra bakåtvolt efter bakåtvolt på mattan, så jag skulle vilja lära mig bakåt volt av olika saker (paperskorgar elskåp allt)... kan frammåtvolt av saker men varje gång jag ska testa bakåtvolt så bangar jag ur o d blir någon konstig blanding mellan sidovolt och bakåtvolt!Jag kan både frammåtvolt och bakåtvolt av mattan då jag studsar men d händer något konstigt när det jag tar fart från något stummt!

så jag skulle vilja ha lite tips på hur jag ska göra helt enkelt!?!?

tjuuuuu påde

bakåtvolt av saker!
den blir schneee typ landaar inte på fötterna heller! hmm....
va ska man säga de blir ungefär som när man testar på studsmatta första gångerna

bakåtvolt av saker!
det kanske är som du själv sa att de e som första gången man testar backflip:P
du har nog för lite mod skulle jag gissa... bara nöt in det om du frågar mig.

bakåtvolt av saker!
mm men kan nog gå väldigt illa om jag testar direkt lixom:P inga tips på hur eller var man kan testa?

bakåtvolt av saker!
träna på t.ex. idrotten(om du går i skolan)... från en plint(1-1.3 m) hög, ner på en tjockmatta! där lär du dej att ta i med dina ben och inte med hjälp av studdsen!

bakåtvolt av saker!
kolla mina bilder så ser du vad jag menar i denna beskrivning:

fokusera när du ska göra det.. tänk på å få bra ifrånskut uppåt bakåt.. att komma runt är inget problem om man vågar och har bra rotation. tryck ifrån med hela benen för att hoppa uppåt, kryp ihop och luta dig bakåt, MKT bakåt.. sen är de bara att leta efter landningen med blicken och bedömma om du ska krypa ihop eller sträcka ut för å landa bra.. njut av flippen, landa å gå därifrån som bakåtvolternas okrönte kung;)

go for it;)

/jeppenator

Senast ändrad:
bakåtvolt av saker!
ta i med armarna!!

kasta upp armarna i luften och stanna dem nar de ar rakt upp, da hoppar du och kryper ihop.. och tveka inte :P

bakåtvolt av saker!
pröva från nån brygga eller liknande, ner i vattnet, så du får in känslan ava att dra den från nåt som ej sviktar.. sen när den e perfakt e de bara att pröva från närmaste telefonkiosk... vanligaste felet är att man svänger huvudet åt sidan för att tidigare se landningen, men det lönar sig inte, för kroppen svänger dit du har huvudet svängt.. så då blir den sned. bra att kasta armarna uppåt och bakåt, så kommer de vid sidan av huvudet och reflexen att svänga huvudet åt sidan försvinner...

bakåtvolt av saker!
att den blir sned beror nog mesta dels att du kollar snett bakåt när du hoppar... våga kolla rakt bakåt så grejar du de nog...

bakåtvolt av saker!
hmm en sak jag vet att du inte ska göra e vad jag gjorde första gången, jag stog och funderade ungefär 10 min - en kvart, sen då jag bestämde mej för att prova(för att min kompis tyckte de va segt att kolla då jag stog å trampade) så tryckte jag ut sen fegade jag ut ungefär i halva volten å började blunda då när jag landade så flög jag med full fart in i en plankhög å skar upp ögonlocket, så första gången ska du göra det ner i nått mjukt,då de e ljust och det ska vara säkert om du flyger frammåt...då menar jag typ kudde eller massa snö så att allt är säkert! och du ska hellre överrotera än underrotera men helst ska du landa de cleant å gå där ifrån med applåder i bakgrunden!'

over and out/ park pojken

bakåtvolt av saker!
Först från t.ex brygga eller hög bassängkant som folk säger.

Sen första gången du gör det med hårt underlag kan du ju be två polare stå på var sin sida om dig och se till att du kommer runt ordentligt. Har du tillång till gympasal kan du ju köra från plint till tjockmatta, optimalt =P

Rikta kraften uppåt och inte för mycket bakåt, annars får du inte tillräcklig höjd och landar på magen.

bakåtvolt av saker!
Bakåtvolt, mm höll på att bryta nacken när jag provade första gången. Kan fortfarande inte men man ska inte ge upp förän man kan! Lixom vad är livet värt om man inte kan en bakotvålt?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp