Bakfylla! Detta ständiga gissel

• Trådstartare Trådstartare ME2
  • Start datum Start datum

ME2

Ny medlem
CSN sponsen rockar! ger bättre pengar än vilket annat fabriksteam som helst! och inte fan behöver man göra mycket bara skrapa ihop 30 poäng om året! :D

Jag ska använda mig av detta inlägg imorgon för nu bär det av på studenttorsdag! massa bärsa de!!!

Hallelluja, kan detta vara svaret på hur man kan avlägsna den skogstokiga pastor ågren som står och slår en i huvudet med sin altarkäpp på helgerna(vissa vardagar). Har gud äntligen lyssnat på mina böner och gett mig detta inlägg. Får se på lördag eller söndag om det är så.

Om man nu mot all förmodan skulle minnas allt detta kan det vara en bra idé.

Måste få berätta om min fysik A komplettering som jag skrev efter min väns studentskiva i våras.
Skivan inföll en söndag, provet en måndag.
Klart man kör hardcore på båda. Full så man spyr på skivan och sen alla rätt på fysiken.
Allt detta klarades av utan denna behandling! =)

får hoppas att turen hänger på nästa gång.

underbart! äntligen en direkterapi mot bakfylla, kan det bli bättre?
du kanske ska öppna ett bakfylleterapihus i åre? med sisådär 70 duschar och oändligt med varmvatten! erbjud alla nödvändiga produkter och ta hutlöst betalt!

Sjuuuukt att de finns människor i denna värld som vill andra människor gott.... säger bara tre saker !

DU ÄR GUD

chill

TACK!!
Tack, du har bevisat att jag inte e knäpp! (ja.. lite iaf!)
Duschterapi är nämligen min favorit sysselsättning (om man är rejält baktrött)!!

Har åtaliga gånger duschat alldeless för länge, vilket e sjukt skönt när man vaknar full och har ångest!

TIll er som inte har testat, GÖR DET!

P.S Om du har tillgång till ett badkar, ta då med en bad-kudde(läs: handduk eller nåt mjukt som inte går sönder om det blir blött.) Mycket bekvämt när ni känner att bakfyllan börjar släppa, så kan ni luta er tillbaka o vila huvudet mot bad-kudden!! D.S

Frukost/lunch/middag (beroende på uppvaknande): 2 panodil och en balja kaffe.

Sen är det bara och ta en stängkare och skölja ner den med pilsner så är man snart full igen.

hm...

avsikten med mitt inlägg var att skapa en liten lista med tips och huskurer för att slippa bakfylla! Snabba tips, lånsamma tips, lifttips, Afterskii-tips (man kan va bakfull där, ja)

Hur många har haft en "Olycka" i en gondol? i en "sitt-lift"? ankarlift? Jag vill höra bakfylletips och bakfyllehistorier! (Nån annan får sätta nivån på historierna, orkar inte skriva ett utlägg idag)

Nu menar jag självklart inte att promota den tunga drogen alkohol här på forumet. Enligt mitt tycke, just för att jag ofta blir så jävla bakis (ofte beroende på sviktande omdömme kvällen innan) så det vore nice med nått som funkar. (kul å ligga i duschen och tala med avlopps-Ulrik när dom andra e ute å åker puder. Den bästa åkningen sker givetvis när man är "obakis"...men men Nu är det som det är inte mitt jävla fel att dom kränger jäger i baren.

Ave!

jag har två tips beroende på grad av dagenefterkräksjuka.

det första som gäller den tyngre versionen av ångestdumpen är ganska snarlik den tidigare beskrivna duschterapin. fast i detta fall har man hamnat i det kraftiga sjukdomsstadiet då man inte är kapabel att samla ihop alla de attiraljer som krävs för den mer lyxiga versionen.

här gäller det helt enkelt att med eller utan kläder(beroende på hur mkt du hade på dig när du la dig) kravla in i duschen. ett badkar är dock att föredra då det hålle rordning på alla lemmar då man kryper ihop i fosterställning. men det går även i en dusch om man har någon typ av spännrem att hålla sin lekamen på plats med. det enda du nu ska göra är att försöka ligga någotsånär ergonomiskt och låta det varma vattnet sprida sin välgörande effekt över din troligen kraftigt uttorkade och mineraltomma kropp. ligg så tills du åter kan röra dig utan att gårdagens nattkebab gör sig påmind längst ner i halsen.

metod nummer två är faktiskt den som jag själv oftast gör bruk av. denn afungerar dock bara påen mild variant av baksmälla. ta helt enkelt på dig dina träningskläder och ge dig ut o spring eller cykla. ut o pumpa dina lungor fulla med frisk luft och låt alkoholens slaggprodukter åka ut med din svett.

hårt? javisst...men så är vi skidåkare också...

TACK för att jag inte är knäpp som går ut och springer på bakfyllan... Han man fylleångest så är det lätt det bästa sättet att bli av med den.... En liten varning är dock att det faktiskt är jobbigare att springa på typ 1800 meters höjd jämfört med typ 0...

jo man är ju student själv så att man har ju varit med om d som ovan är beskrivet och kör givetvis med duchterrapin! men jag har några tips att ytterligare förbättra denna väl utprövade och väl fungerande metoden.

för många studenter är d stora problemet att samla ihop alla saker och få med sig dom in i duchen och framför allt, att själv ta sig in i den själv. på detta problemet finns d i stort sett bara en lösning enligt mig, och detta är att göra som alla tv kockar gör jämt och ständigt när dom inte vill visa att dom egentligen inte kan lr vet ett skit! nämligen förbereda, för att om man vet med sig att man ska ut (lr om man då är student så ska man i viket fall som helst räkna med att man ska ut, som i sin tur är samma sak som att dricka på tok för mycket) så kommer man att må skit dagen och ha svårigheter med kordinationen och viss tanketrögehet kommer även att infinna sig.
förberedelserna är enkla (när man varken är full lr bakis vill säga) d är bara att samla ihop ovan nämnda saker och placera ut dessa runt kanterna i duchen, var väldigt noga med att placera ut föremålen runt kanterna eftersom att detta annars kan leda till otäcka skador, varför d kan leda till skador kommer ni att förstå snart.
meningen med allt detta är ju at göra d enklare dagen efter men alla dessa förberedelser är ju inte till någon nytta om man inte är kapabel till att ta sig in i duchen, men obs!!, även här heter lösningen förbereda.
hur förbereder man då detta undrar ni? jo när man kommer hem efter utekvällen (troligen assspackad) så söker man sig mot duchen vars dörrkarm man självklart målat med floruserande färg. för att inte riva ned all dyra parfymer och rakvatten (ja lr för att hela badrummet kommer att se skit ut annars) man köpt för det ynkliga studie bidraget lr svindyra studielånet så har man även förberett snubbel tråd vid tröskeln, (aha nu klickade d varför man skulle placera ut sakerna på angiven plats) detta ger effekten att man faller hårt och kommer att ligga kvar där!
och för er som tycker att d inte går att sova i duchen så är ni troligen inte studenter som druckit nog, för tro mig d går aldeles utmärkt.
i föremålen som ska placeras ut så ska d även ingå litervis med så kallt vatten som d går att få, dessa liter ska fördelas på kvällen då man kommit hem (detta kanske låter jobbigt men även d hjälper tro mig!
) och dagen efter, även här kan man förbereda om man vet med sig att man har rejäla problem med kordinatioen dagen efter genom att fördela vattnet på två hinkar.

!!!OBS!!! ett varningens finger för risken att somna i duchen med kranen på fullsprutt då ena skinkan kan sätta igen avloppet och onödiga vattenmassor kan tränga ut ur badrummet och störa grannar :s
men d är en anna historia:D

Vätskeersättnings brustabletter is the shit! (finns på apoteket!) Kommer hem från krogen, blandar till mig en grogg med vatten och en brustablett. Medan denna brusar dricker jag en liter vatten och käkar makaroner i massor.. Saltar mycket och gärna. Dricker sedan min gegenbakfyllegrogg och vaknar som en prins, bra skit!..

Jag har ett mycket kortare och mycket enklare recept för att bli av med bakfyllan, men det kräver lite planering. Det första du ska göra är att spara ca 1 dl sprit från efterfesten. När du sedan bestämt dig för var, hur och med vem du ska sova, då tar du fram drickan (den kan med fördel placeras innanför byxorna för att vara ett litet bete för den du är ute efter). Svep dina 10 cl renat och slumra sen in.

Resultatet är kanon; du är fortfarande full när du vaknar! På det sättet är du garanterat inte bakfull när du vaknar upp.

_____

Topp 3 att göra på bakfyllan
1. Ta några liter vatten
2. Ta en kalldusch
3. Ta reda på vad man gjorde igår

Ja du Mårten... du har förmodligen alldelses för lite att göra, tycker dock den hör jävligt hemma i en viss evenemangstidning ;). den något modifierade versinen då förstås.

jag håller med anell. Helt klart bästa tipset för att undvika bakfylla. Dock brukar jag ta vätskeefrsättningen i n n a n jag börjar ta på kvällen! Funkar skitbra. Lyckades parta rejält tre dagar i helgen, å mådde oförskämt bra alla tre dagarna efter oxå! -ta i trä!!

good luck alla!

/M

På bakfyllan brukar jag sitta och försöka lösa problemen som uppstod kvällen innan. Till exempel någons flickvän man råkade hångla med (som man inte visste hade en pojkvän som är svart, 2,10 lång och bänkar 180), korten man ser på sig själv när man dansar toppless på ett bord etc. Ibland vaknar man även upp och undrar var man är. Uppgiften då är att så snabbt som möjligt leta reda på någon som ser ut att veta var han/hon är och starta utfrågningen. Om man däremot vaknar upp bredvid en attraktiv dam ska man ligga kvar. Vaknar man upp bredvid en ful dam, eller i värsta fall en kille, ska man så snappt som möjligt hänga sig i gardinstången.

EDIT: glömde skriva vad jag gör för att UNDVIKA bakfyllan.
Men iallafall, för att undvika detta så brukar jag samla på mig ett paket marlbro red (om jag har några kvar från kvällen innan), 30kr, mobiltelefon samt mp3-spelare. Ciggen är nödvändiga dagen efter med dess helande effekt på stress och ångest (om man nu har någon sådan). 30kr är för en french och en läsk på statoil. Mobiltelefon är för inkommande samtal (allt från "du var underbar igår" till "vad fan tror du att du håller på med?"). Mp3-spelaren lugnar tillsammans med ciggen mina nerver.
Överkurs är att plocka upp en vän på vägen till statoil. Om han/hon inte var på samma ställe som du kvällen innan kan du berätta så mycket som du kommer ihåg och få ett objektivt omdöme. Var han på samma ställe kan du antingen få reda på mer du gjort (om man var lagom nykter) eller så har du någon att klaga med om han drack lika mycket som du.

Lyssna på mig. Jag bor med den här snubben.... antigen är han alltid bakfull eller så har han nån skum fetisch för att duscha.. har ju för f** min tandborste där inne! Har börjat växa saker i taket! Jag kanske borde starta en motrörelse.

Väl mött,

Thomas

Testade apotekets vätske tjoosan efter en ganska sjuk afton i fredags. Dom hjälpte föga mot min vånda i lördagsmorse, som väl är kröp jag in i duschen och helade mej själv.

Minken:

Du borde tacka mej! tack vare mej kan du åka till Asien utan att vaccinera dej....

Men allvarligt talat! finns det ingen som har en dunder hus-kur mot bakfylla? Kolla arkiven?! hör med Mormor! faan faan faan det här går inte längre, och sluta dricka alkohol tänker jag banne mej inte göra!

Dom där samerna? dom kanske vet nått..? hm...

Bästa som finns dagen efter är...

1,5 Liter Coca-Cola...
1 Påse dillchips
1 st pizza...typ vesuvio, får inte va för mkt på...
1 Liter Tropica Apelsinjuice...

Intages ionom 1-2h efter att man vaknat...dillchipsen påbörjas direkt...

Har och kommer alltid fungera...

Vem blir bättre av "Panpipe Dreams".. Blir ju dålig AV att höra på den.

Lösningen är att gå upp tidigt (innan den värsta bakfyllan kommer), äta maassor av mat och gilla läget. Borsta tänderna in absurdum.

Största problemet kommer vid tio/elvatiden som regel. Då är det fint att vara lite on top of things och redan ersatt det viktigaste du förlorade igår, som (efter empiriska studier) verkar vara: smält ost av något slag, avslagen cola, stekt ris, kebab och gamla chips.

Bubblare: biff

Mitt kunnande om kroppen säger mig att detta på något sätt måste vara det man förlorade dagen/kvällen innan. Hur det gick till vet ingen, tror jag- men när du känner dig törstig behöver kroppen vatten. Enkel applicering av samma regel ger oss därmed det resultatet..

Undvik: Kaffe (blir så stirrig och svettig) och FunLight (vad är poängen?)

Lucköppning med vänner sparas till kvällen på grund av risken för seriös noja. Heller inte mobiltelefonen bör kontrolleras för utgående samtal för än ganska sent. Kontostatus väntar man ALLTID med att kolla tills en dag efteråt. Basic rules.

Här är mitt bästa tips.

Förberedelserna gäller att det måste regna vid tidpunkten då bakfyllan infaller. Helst ösregna.
Ställ dig i regnet iförd så lite kläder som möjligt, detta brukar oftast vara så mycket kläder som du vaknar i då man är för fucked upp för att kunna ta av sig något.
Placera valfri arm på något som ligger i bra höjd, t ex ett staket eller något. Det viktiga är att armen vilar mot något hårt och ligger något sånär stadigt.
Tag sedan fram hammaren som du placerat ut dagen innan. Använd hammaren att åstakomma så stor skada som du bara kan på din arm. När du är klar med behandlingen kommer du troligtvis att ha så pass ont i armen att bakfylle känslan är som bortblåst!

Ny åkomma!

Har på senare tid råkat ut för något jag valt att kalla F1-bakfylla. Som man kanske kan utläsa från namnet inträffar den söndagar kl 14 i samma sväng som Formula 1 loppet för helgen drar igång. Detta lämnar djupa sår i mitt på söndagar arma huvud. Detta program som i vanliga fall brukar bidra med helande ZOOOM-ljud från bilarna och briljanta kommentarer från Eje Elgh har då på senare tid förbytts mot flimmrande bilder på mina hornhinnor när jag behagar öppna mina ögon, liggandes i fosterställning. Det verkar alltså som jag råkat ut för någon form av retroaktiv baksmälla.

Råkar det vara någon med liknande problem eller nån som har en lösning. Vill ju ha min F1 tillbaka

Resorb hjälper lindriga bakfyllor, eller gör grova bakfyllor mer lindriga. vissa problem kvarstår dock. För att dom ska få häftigare effekt bör man dock tugga dom. och de kan ses som ett sista försök på ett partytrick då storleken är dubbla alvedontabletter.

Tidiga promenader innan bakis-smärtorna kommer igång lindrar! men har man nu stora problem med baksmällor får man väl ta allt mer liberala(?) metoder att glömma bort kvällen´,vara totalt handlingsförlamad, eller bara ha en riktigt underbar kväll är väl partypiller och cannabis. men då gäller det ju att man ska anse sig ha stora bekymmer med baksmälla för att ta de där 2ggr per helg funkar nog inte i längden...

Själv anser jag att ska man verkligen behöva göra något under dagen tar man sig resorb, dubbel dos innan man lägger sig, sedan då man vaknar en till, sen ett glas vatten och nån alfeton.

Men för det mesta är det lika att bara komma hem på kvällen, ta å dricka upp det man har kvar för att sedan kasta sig i sängen och somna!

Hörde något skrämmade idag. Vissa värktabletter tycker inte alls om att bli använda dagen efter. Det är väll alltid bra att skippa Ipren, alvedon etc. Men vissa kan tydligen leda till massa sjuka skador på något som kallas levern. Nån som har hört något liknande eller kan jag avfärda det som illegala rykten?

Lista gärna de läkemedel som är nyttiga resp onyttiga att intaga dagen efter en jäger fylla!

OK, för att vara lite mer seriös:
Kroppen har en tendens att "pick its poison", med andra ord prioritera vilket gift man skall göra sig av med först. Detta är en av anledningarna till att sån där ThaiRedBull med en massa "gifter" i inte¨får säljas här hemma.. I allfall inte här i Norge...
Många såna drickor innehåller något som heter Taurin, ett nervgift. BARA redbull är inte så illa, men redbull och alkohol.. Då prioriterar kroppen alkoholen och Taurinen får cirkulera fritt ganska länge = större skador..

Samma gäller andra saker som kombineras. Ibuprofen är inte så illa för levern dagen efter och har samma effekt som paracetamol.

Tänk er att ni sitter och gasar med bilen i graraget, hemoglobinet i blodet väljer då att hellre ta upp CO än O2, eftersom det är lättare att binda till de röda blodkropparna. Lättaste utvägen väljs med andra ord. Sen dör man.

Skulle nog inte rekommendera att ta för mycket piller i samband med dagen efter. Ingen ide att slita ut kroppen invändigt (något man redan gjorde kvällen innan), när man kan slita den utvändigt i backen senare.

Detta är i allfall det jag kom ihåg från fysiologi/idrottsbiologin - om det är några läkare där ute får ni gärna rätta upp i evt. fel.

Pain is temporary - glory is forever

Recept på västkeersättning - Hemmagjord resorb.
1 liter vatten, 1 tsk salt, 1 tsk socker och 1 dl apelsinjuice om det finns.
vatten,salt,socker och kalium, typ vad resorb innehåller ges med namnet ORS till uttorkade barn och kolerapatienter i tredje världen så det borde klara av ett välmående fyllesvin.
Smakar bajs men det bidrar ju till medicinkänslan.

http://www.rehydrate.org/solutions/homemade.htm

Lycka till!

P.S Jag trodde också att jag var sponsrad av CSN ända tills jag insåg att jag blivit lurad, dom lockar en med en liten del sponsorpengar för att sen pracka på en ett ofördelaktigt lån som snabbt växer till abnorma proportioner. Sponsring handlar om att tjäna pengar på en person genom att associeras med den personen och eller det den personen står för. CSN tjänar pengar på ockerräntor, på att suga ut studenter. Har du dessutom mage att inte genomföra dina studier i ett streck utan ta en termin ledigt i alpland då och då knackar dom dessutom på dörren med räkningar på 40.000 om året fast du fortfarande studerar och inte har någon inkomst. D.S
Per

Kazoom:

Något i den stilen var det jag hörde också. Låter farligt, då det är väldigt lätt att gotta till det med en Ipren eller liknande dagen efter. Tål att tänkas på!

en eller två öl direkt på morgonen är det bästa. sen direkt ut på berget eftersom man blir lite smålullig. efter en timma eller två brukar lulligheten plana ut och se då till att adrenalinet pumpar. då tar det över och man blir inte bakis. efter det käkar man en rejäl lunch och sen är det bara att dra till afterskin och börja om och få en skön fylla igen.

Måste helt o hållet hålla med WITMatrix, det enda kroppen vill ha dagen efter - när man är rikitgt bakfull - är cola o pizza. Gärna gårdagens chips, eller varför inte lite halvmjuka ostbågar? =) Samt massa godis. Därtill passar det bra med en soffa, en filt, tyst men trevligt sällskap i soffan bredvid (självklart också lika trasig efter gårdagen) och en jättebra film som inte kräver massa tankeverksamhet - nån lättsam action eller så. Bara att smaska i sig allt o låta kroppen få fett-stroke. Denna kur tar alltså ca två timmar o sen mår man såå mycket bättre.
Dessutom spar man på varmvattnet. :P

Fast är man student så blir man väl inte bakfull? Det där kommer efteråt...

som expert inom bakfyllans termer kan jag meddela att en dusch kanske gör dig fräschare men verkar tvärtemot en bakfylla, eftersom du har vätskebrist i kroppen och ställer du dig dü i en dusch sü torkar kroppen ut ämmu mer när du gür ur den..
det finns bara ett sett börja dricka öl direkt när du vaknar sü du aldrig blir nökter eller sü trycker du i dig en jävla massa vätske ersättningspiller innan du däckar (finns pa apotektet) sedan n#är du vaknar kan du även svälja ner en jävla massa alvedon tillsammans med c-vitamin eftersom alla mineraler och vitaminer har du pissat ut kvällen innan.. sedan har du ingen baksmälla.. sü alltsü bada inte badkar pü hela dagen eller duscha, vilket är det sämsta du kan göra..

Jepp, och för att sova kan vi ta sömnpiller och det bästa sättet att vakna är en speedball eller bara kokain. För att slippa äta frukost kan vi operera ner storleken på magsäcken så man blir mätt av bara energybars. Då blir man i och för sig tvungen att bara dricka starksprit eftersom magen också blir för liten för öl. Så tokfull som man blir av det krävs det att man bara dricker lite.

Intravenös näring genom camelback hela dagen och naturligtvis "paralgin major" för att dämpa smärtan från intravenösnålen och magoperationen.

Problemet blir bara att det gastrointestinala systemet kommer producera en massa magsyra, som vi måste dämpa genom att äta medel som påverkar pancreas. Detta leder till rapningar av gaser, som leder till att vi måste tugga tuggummi och äta zinkpiller för att bli kvitt äckellukten. All tuggumituggningen leder till kramp i käkmusklerna som måste botas genom muskelavslappnande medel - som INTE kan välja vilken muskel man skall slappna av i, utan tar ALLA..

Zinken leder till att vi blir lätt illamående och all sockerersättning får oss att bli fruktansvärt dårliga i magen. Detta rättas bäst upp av att sitta på dass och äta träflis.

För att få upp humöret röker man lite maja, som leder till att vi utvecklar lite cancer som måste hållas i chack med cellgifter som, för att dra synergieffekter av det hela, kan blandas med energilösningen vi ändå får intravenöst.

Eftersom du försökte komma dig till backen på halt underlag trillade du och bröt lårbenet på grund av osteoporos på grund av att zinken du äter för att bli kvitt den dårliga andedräkten för att du har för mycket magsyra för att du har opererat om magen gör att du inte tål mjölk. Med andra ord ingen kalk, med andra ord svag benstomme.

Vâl på sjukhuset får du lite mer painkillers, som visst reagerade på dina THC nivåer från majan...

Domedagen är nära. Naturligt urval enligt en NeoDarwinistisk princip. Survival of the least stupid.

En gammal historia om en jävligt snål bonde som skulle spara pengar och sluta ge sin ko mat: När grannen efter ett par dagar frågade bonden hur det gick sa han "Det går så bra så - hade kojäveln levt lite längre hade jag vänjt henne vid att inte äta heller..."

1+1+1+1+1+1+1=95

Take the pain boys and girls - take the pain ;-)
Nostradamus

Alltså, det är ju bara att kröka kvällen före istället, så slipper man bakfyllan dagen efter:-)

Så enkelt är det......

Tillbaka
Topp