Barani = front 180 lr?

Barani = front 180 lr?
Hallå!

Jo... det är samma sak... men på olika språk:

frontflip180/Misty540 - skidspråk
barani - gymnastikspråk

men skön att göra vad den än heter...

Barani = front 180 lr?
Men snälla..... hur faan kan ni tycka att en frontflip 180 är en misty 540 ...... hatar sånt !!!

En mistyflip ska vara ihopkrupen medan en barani är mer som en flair...... liksom mer utsträckt i luften

Likheten är egenligen inte speciellt stor tekniskt sett och det är inte samma sak !!!!!

/Gurra

Barani = front 180 lr?
okej, en barani är ett trampolin hopp....alltså gymnastik.....gör man det så gör man en framåtvolt med en halv skruv......man börjar och landar på fötter

Barani = front 180 lr?
snälla.....börjar det inte bli varningstecken när vi börjar dra in gymnastiktermer? Inte nog med att skiten förstör folk som skulle kunna göra inverts med stil, till att bli gummiankor! Nu ska man lära sig språket.....

Gör ett trick, gör inverts, gör det med stil, grabba lite extra länge, tweaka lite till...skit sedan i va det heter, d är upp till d kungliga mediahororna att bestämma i bildtexten

peace på er ALPINVÄNNER!

Barani = front 180 lr?
LawndartGustav: "barani är mer som en flair"

Men snälla.....!!!! hur kan du tycka att en barani är som en flair, blä... HATAR sånt!!!

Barani = front 180 lr?
barani är som en misty 540 fast med en tidig 180.

o det där snacket om att en misty är ihopkrupen o barani är mer utsträckt, som en flair. du är bränd, gå o lägg dig. har du aldrig sett en ihopkrupen flair eller!? och om trick fick andra namn för att dom utförs mer ihopkrupna skulle ju hälften av alla 360s heta ngt annat. tänk lite för fan.

Barani = front 180 lr?
misty = mctwist som inte utförs i en transition ex. 1/2- 1/4pipe, även kallad corkscrew eller som skidåkarna döpt om det till "cork"
en misty är således en "corkad" bs540 om man gör den i ett håpp eller flatland eller vad man nu vill så länge det inte är i en böj eftersom det då blir en som vi tidigare gick igenom, Mctwist. så kan det bli eftersom Mctwist är ett gammalt skejttrick och vore det inte för skejtare med en massa fantasi vad gäller regler på namn på trick hade vi idag kunnat kalla methods för backside air oavsett om man gör dem i böjar eller inte.

Vad allt detta blir på skidspråk har jag inte en aning om.. tyckte bara att det kändes på sin plats med lite historia.

Puss

Barani = front 180 lr?
det finns inget som heter barani egentligen, ingen som använder det ordet inom gymnastiken iaf!
men om man nu ska kalla det barani så är det en frontflip 180!

Barani = front 180 lr?
magnusericsson sa:
det finns inget som heter barani egentligen, ingen som använder det ordet inom gymnastiken iaf!
Folk använder ordet "barani" i gymnastik.

Här kan ni se en barani..

Senast ändrad:
Barani = front 180 lr?
magnusericsson sa:
Ursäkta men det används typ hela tiden inom trampolin och dmt iaf... och det är en del av gymnastiken...

Du får gärna posta några källor på ditt uttalande.

Barani = front 180 lr?
i en barani så gör man rotationen när man är uppochner.

i en misty 540 gör man rotationen genom hela volten.

Senast ändrad:
Barani = front 180 lr?
linder sa:
magnusericsson sa:
Ursäkta men det används typ hela tiden inom trampolin och dmt iaf... och det är en del av gymnastiken...

barani används inte enligt min kompis som har hållt på med gymnastik sedan väldigt tidig ålder (hon är nu 21).. så atte!

Barani = front 180 lr?
magnusericsson sa:
linder sa:
magnusericsson sa:

barani används inte enligt min kompis som har hållt på med gymnastik sedan väldigt tidig ålder (hon är nu 21).. så atte!
Och jag som tränar trampolin och känner folk som tävlar i både trampolin och dmt...

Vi använder det iaf, och på dom lägrena jag har varit på så har det iaf använts

http://www2.gymnastik.se/files/{D9BA1EE4-FC0D-4CE3-A55A-81D542D0B509}.pdf

Sida 8

"TERMINOLOGI
Enligt Bedömningsreglementet får "endast erkända övningsbenämningar användas för att beskriva
övningarna på startkortet". Nedan följer en lista på de flesta erkända övningsbenämningar och termer."

"Ballout Framåtvolter från rygg till fötter (ex. "Barany ballout")"
"Barany Framåtvolt med 1/2 skruv"

så för att citera backyard babies "fuck off and die!" ;)

Senast ändrad:
Barani = front 180 lr?
LawndartGustav sa:
Men snälla..... hur faan kan ni tycka att en frontflip 180 är en misty 540 ...... hatar sånt !!!

En mistyflip ska vara ihopkrupen medan en barani är mer som en flair...... liksom mer utsträckt i luften

Likheten är egenligen inte speciellt stor tekniskt sett och det är inte samma sak !!!!!

/Gurra
håller med !!!:)

Barani = front 180 lr?
linder sa:
magnusericsson sa:
linder sa:

Och jag som tränar trampolin och känner folk som tävlar i både trampolin och dmt...

Sida 8

"TERMINOLOGI
Enligt Bedömningsreglementet får "endast erkända övningsbenämningar användas för att beskriva
övningarna på startkortet". Nedan följer en lista på de flesta erkända övningsbenämningar och termer."

haha okej då! ;)

Barani = front 180 lr?
linder sa:
magnusericsson sa:
linder sa:

Sida 8

"TERMINOLOGI

haha okej då! ;)

Barani = front 180 lr?
Man måste inte göra den utsträckt...... Man kan lika gärna göra den Grupperad eller pikerad utan att namnet ändras.....

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp