erik_lundgren
Medlem
Barani = front 180 lr?
halla
är inte en barani en front med 180
är inte en barani en front med 180
Folk använder ordet "barani" i gymnastik.magnusericsson sa:det finns inget som heter barani egentligen, ingen som använder det ordet inom gymnastiken iaf!
men om man nu ska kalla det barani så är det en frontflip 180!
Ursäkta men det används typ hela tiden inom trampolin och dmt iaf... och det är en del av gymnastiken...magnusericsson sa:det finns inget som heter barani egentligen, ingen som använder det ordet inom gymnastiken iaf!
barani används inte enligt min kompis som har hållt på med gymnastik sedan väldigt tidig ålder (hon är nu 21).. så atte!linder sa:Ursäkta men det används typ hela tiden inom trampolin och dmt iaf... och det är en del av gymnastiken...magnusericsson sa:det finns inget som heter barani egentligen, ingen som använder det ordet inom gymnastiken iaf!
Du får gärna posta några källor på ditt uttalande.
Och jag som tränar trampolin och känner folk som tävlar i både trampolin och dmt...magnusericsson sa:barani används inte enligt min kompis som har hållt på med gymnastik sedan väldigt tidig ålder (hon är nu 21).. så atte!linder sa:Ursäkta men det används typ hela tiden inom trampolin och dmt iaf... och det är en del av gymnastiken...magnusericsson sa:det finns inget som heter barani egentligen, ingen som använder det ordet inom gymnastiken iaf!
håller med !!!LawndartGustav sa:Men snälla..... hur faan kan ni tycka att en frontflip 180 är en misty 540 ...... hatar sånt !!!
En mistyflip ska vara ihopkrupen medan en barani är mer som en flair...... liksom mer utsträckt i luften
Likheten är egenligen inte speciellt stor tekniskt sett och det är inte samma sak !!!!!
/Gurra
haha okej då!linder sa:Och jag som tränar trampolin och känner folk som tävlar i både trampolin och dmt...magnusericsson sa:barani används inte enligt min kompis som har hållt på med gymnastik sedan väldigt tidig ålder (hon är nu 21).. så atte!linder sa:Ursäkta men det används typ hela tiden inom trampolin och dmt iaf... och det är en del av gymnastiken...
Vi använder det iaf, och på dom lägrena jag har varit på så har det iaf använts
http://www2.gymnastik.se/files/{D9BA1EE4-FC0D-4CE3-A55A-81D542D0B509}.pdf
Sida 8
"TERMINOLOGI
Enligt Bedömningsreglementet får "endast erkända övningsbenämningar användas för att beskriva
övningarna på startkortet". Nedan följer en lista på de flesta erkända övningsbenämningar och termer."
"Ballout Framåtvolter från rygg till fötter (ex. "Barany ballout")"
"Barany Framåtvolt med 1/2 skruv"
så för att citera backyard babies "fuck off and die!"![]()
haha okej då!linder sa:Och jag som tränar trampolin och känner folk som tävlar i både trampolin och dmt...magnusericsson sa:barani används inte enligt min kompis som har hållt på med gymnastik sedan väldigt tidig ålder (hon är nu 21).. så atte!linder sa:Ursäkta men det används typ hela tiden inom trampolin och dmt iaf... och det är en del av gymnastiken...
Vi använder det iaf, och på dom lägrena jag har varit på så har det iaf använts
http://www2.gymnastik.se/files/{D9BA1EE4-FC0D-4CE3-A55A-81D542D0B509}.pdf
Sida 8
"TERMINOLOGI
Enligt Bedömningsreglementet får "endast erkända övningsbenämningar användas för att beskriva
övningarna på startkortet". Nedan följer en lista på de flesta erkända övningsbenämningar och termer."
"Ballout Framåtvolter från rygg till fötter (ex. "Barany ballout")"
"Barany Framåtvolt med 1/2 skruv"
så för att citera backyard babies "fuck off and die!"![]()
frontflip 180 = volt + ½ skruv...Studsmattepojk sa:Misty = frontflip 180 (ihopkurad)
Barini = frontflip 180 (utsträckt)
Frontflip 180 = volt
fattar ni??
Tricket får ju inte ett annat namn för att man kryper ihop när man gör det -.-Studsmattepojk sa:Misty = frontflip 180 (ihopkurad)
Barini = frontflip 180 (utsträckt)
Frontflip 180 = volt
fattar ni??