Barnfamilj i Zeff am See feb-april 2016

hsunden79

Ny medlem
Hej!

Jag, min sambo och våra två barn (nu 6 mån och 3,5 år) kommer att spendera 3 månader i vinter i Zell am See. Planen är att åka så mycket skidor och snowboard som möjligt, både med och utan barnen (i skidskola och hos barnvakt). Vore kul att träffa andra familjer där nere som befinner sig i samma situation. Är ni en familj som kommer vara i eller i närheten av Zell am See i vinter och vill umgås med en annan barnfamilj som tycker om att åka skidor så hör gärna av er.

Hälsningar Henrik och Karin med familj

Jag (33 år) och min familj (fru 31 år och dotter på 9 mån fn) skall till alperna första veckan i mars. Ej bokat något ännu då vi väntat på en annan barnfamilj som nu till slut hoppade av resan. Vi har alltså börjat planera för barnvakt den veckan.
Hur har ni löst det? Hr ni barnvaktskontakter där sen innan? Våra barn är ju inte riktigt lika stora... men skulle ni tycka det vore intressant att dela på barnvakt några dagar alt att vi passar varandras barn några timmar om det fungera fint kan vi kolla efter boende mm i Zell am See. Vi skall till Gstaad veckan innan (sista veckan i feb), så vi är ganska flexibla med var vi åker därefter.

Hälsningar Björn Torén

Hej Björn,

Vi har inte ordnat med barnvakt än. Har några kompisar samt föräldrar som kommer att hälsa på vid ett par olika tillfällen så det blir lite barnpassande då förhoppningsvis..
Hon vi hyr lägenheten av har tipsat om att städerskan som städar i hennes fastighet även kan sitta barnvakt. Får vi och barnen förtroende för henne så kanske det blir ett alternativ.

Vi kommer som sagt att vara där nere första veckan i mars. Vi kan absolut tänka oss att passa varandras barn några timmar om det visar sig fungera. Kan dock vara svårt att veta innan hur dem reagerar, men väl värt ett försök.

Finns även att nå på henrik_sunden@hotmail.com

Med vänliga hälsningar

Henrik

Tillbaka
Topp