Bästa FR/DH cykel

Isberget

Ny medlem
Bästa FR/DH cykel
Sugen som man alltid är så kollar man jömt och ständigt på nya cyklar. Men frågan om vilken som är bäst kommer ju alltid? Trek Session, Kona Deluxe, Specilized demo, commencal supreme eller någon annan?

Helt enkelt, vilken är bäst???

Bästa FR/DH cykel
Specialized demo modellerna är bäst. I alla fall ramarna. Går inte att diskutera.

Bästa FR/DH cykel
Ingen kan säga vilken cykel som är BÄST. Kanske vilka cyklar som håller bäst men resten är helt individuellt. Det bästa om du nu är sugen på o köpa cykel är ju om du kan få möjlighet att prova olika cyklar/ramar. Av dom du nämner så är trek session, specialized demo, commencal supreme ett typexempel på att man inte bara kan säga vilken som är bäst!! Dom är alla i ungefär samma prisklass o snarlika komponenter. Om det är en så pass dyr cykel du är ute efter måste du pröva dom först för det skiljer inte komponent mässigt men dom beter sig olika. Dvs att vinklarna på ramarna är olika, alla dock downhillcyklar men dom upplevs väldigt olika. Har själv provat demo, commencal, konan tyvärr inte treken... Gillade commencalen o demon bäst!! Cyklar själv just nu på en scott gambler som ja är väldigt nöjd med!! Kan rekommendera att lägga till den på önskelistan samt ironhorse sunday elite!!
Lycka till!!

Bästa FR/DH cykel
Demo är bäst. Allt annat bara glappar och spricker. Det finns ju en anledning till att dom bästa kör på specialized. Dessutom är det vetenskapligt bevisat att Specialized bygger världens starkaste ramar. Deras länkage är tveksamt det bästa du kan ha.

Bästa FR/DH cykel
millionaire sa:
Demo är bäst. Allt annat bara glappar och spricker. Det finns ju en anledning till att dom bästa kör på specialized. Dessutom är det vetenskapligt bevisat att Specialized bygger världens starkaste ramar. Deras länkage är tveksamt det bästa du kan ha.
Så du påstår att exempelvis Cedric Gracia inte tillhör eliten? Mig veterligen så är väll han en av gubbarna bakom Commencal? Och innan Commencal så körde han Cannondale...

Precis som industwetrust skriver så är det svårt att säga vad som är bäst då olika länkage och geometri lämpar sig för olika förhållanden, cyklister och åkstilar. Nu har jag aldrig cyklat på någon av nämnda ramar men jag har fått uppfattningen om att demon är något av en slägga medans supremen är mer åt racehållet men det är bara lilla jag det :P

Om min teori nu stämmer så är en rättvis jämförelse totalt omöjlig då ramarna är byggda efter helt olika tankar, ideer samt att passa till olika ändamål fastän dom i slutändan är rätt lika ändå

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp