Bästa pjäxbutiken i Göteborg?
Jag har bestämt mig för att investera i ett par riktigt bra pjäxor och har allvarligt funderat på om jag inte skall sätta mig i en bil och åka till Alpingaraget i Stockholm och prova ut ett par... Har dock fått släppa den tanken eftersom jag bor i norra Bohuslän och har 100 mil tur och retur till Alpingaraget... Det är inte degen det handlar om, jag hade gärna lagt de bensinpengarna för att få rätt pjäxor, men jag har insett att jag inte kommer att få tid före de kommande skidveckorna.
Göteborg med omnejd däremot.. Det skulle däremot funka.
Därför, världens bästa forum: Vilken butik ska man gå till?
Jag vill gå till en butik:
- med många olika märken och modeller i premiumsegmentet
- som gjuter Conformable-sulor
- med nördigt skidintresserad personal
- med kompetent personal som frågar hur jag åker, var jag åker idag, var jag vill
åka närmsta åren...och inte vilken färg jag har på skidbyxorna.
- med personal som vill ta av mig sockarna för att titta på min fot
- med en skön bootfitting-verkstad
...ni förstår va? En riktig pjäxbutik.
Har givetvis försökt kolla runt lite på detta forum och övriga nätet...och hittat Skistore (gjuter de sulor?), Udéns (tveksam..eller kanske snarare ojämn kvalitet på servicen?) och SportSpec (inte läst ett enda inlägg där den butiken nämnts?) men får inget riktigt grepp på var det kan vara bra. Någon som har några kommentarer av ovanstående eller tips om andra ställen? Bra butiker? Dåliga butiker? Någon speciell person som är duktig i någon butik?
Tacksam för alla kommentarer.
Göteborg med omnejd däremot.. Det skulle däremot funka.
Därför, världens bästa forum: Vilken butik ska man gå till?
Jag vill gå till en butik:
- med många olika märken och modeller i premiumsegmentet
- som gjuter Conformable-sulor
- med nördigt skidintresserad personal
- med kompetent personal som frågar hur jag åker, var jag åker idag, var jag vill
åka närmsta åren...och inte vilken färg jag har på skidbyxorna.
- med personal som vill ta av mig sockarna för att titta på min fot
- med en skön bootfitting-verkstad
...ni förstår va? En riktig pjäxbutik.
Har givetvis försökt kolla runt lite på detta forum och övriga nätet...och hittat Skistore (gjuter de sulor?), Udéns (tveksam..eller kanske snarare ojämn kvalitet på servicen?) och SportSpec (inte läst ett enda inlägg där den butiken nämnts?) men får inget riktigt grepp på var det kan vara bra. Någon som har några kommentarer av ovanstående eller tips om andra ställen? Bra butiker? Dåliga butiker? Någon speciell person som är duktig i någon butik?
Tacksam för alla kommentarer.