Bästa pjäxbutiken i Göteborg?

PapaDee

Medlem
Jag har bestämt mig för att investera i ett par riktigt bra pjäxor och har allvarligt funderat på om jag inte skall sätta mig i en bil och åka till Alpingaraget i Stockholm och prova ut ett par... Har dock fått släppa den tanken eftersom jag bor i norra Bohuslän och har 100 mil tur och retur till Alpingaraget... Det är inte degen det handlar om, jag hade gärna lagt de bensinpengarna för att få rätt pjäxor, men jag har insett att jag inte kommer att få tid före de kommande skidveckorna.

Göteborg med omnejd däremot.. Det skulle däremot funka.

Därför, världens bästa forum: Vilken butik ska man gå till?

Jag vill gå till en butik:

- med många olika märken och modeller i premiumsegmentet
- som gjuter Conformable-sulor
- med nördigt skidintresserad personal
- med kompetent personal som frågar hur jag åker, var jag åker idag, var jag vill
åka närmsta åren...och inte vilken färg jag har på skidbyxorna.
- med personal som vill ta av mig sockarna för att titta på min fot :-)
- med en skön bootfitting-verkstad

...ni förstår va? En riktig pjäxbutik.

Har givetvis försökt kolla runt lite på detta forum och övriga nätet...och hittat Skistore (gjuter de sulor?), Udéns (tveksam..eller kanske snarare ojämn kvalitet på servicen?) och SportSpec (inte läst ett enda inlägg där den butiken nämnts?) men får inget riktigt grepp på var det kan vara bra. Någon som har några kommentarer av ovanstående eller tips om andra ställen? Bra butiker? Dåliga butiker? Någon speciell person som är duktig i någon butik?

Tacksam för alla kommentarer.

Tjo

Mitt råd skulle vara att du ringer till diverse butiken i GBG, förklarar att du vill prata med nån vettig människa å att \"bilsäljaren\" kan dra åt skogen, så du får reda på om dom ens har ditt tänkta sortiment i butik. En riktigt säljare skulle säga om dom har det du vill ha/behöver.

Tror att skistore gör formsulor, men kan inte lova nått. Jag tycker dom är duktiga där också. Sen skadar det inte att Udens ligger ca. 200 meter från Skistore.

Sen tycker jag alpingaraget är överdrivet, blev påprackad ett par pjäxor som inte alls var vad jag skulle ha. Men jag litade på säljaren så....

Min poäng är att vara kritisk när du köper pjäxorna, två säljare kan säga olika saker om samma pjäxa. Känn verkligen efter så att som sitter skönt, inte klämmer, inte för stora (vanligt misstag då nya pjäxor likt nya mc-hjälmar är lite lite större som nya än vad dom blir efter användande). Det ska helt enkelt kännas bra, helt bra.

Freeridefredde sa:
Tjo

Mitt råd skulle vara att du ringer till diverse butiken i GBG, förklarar att du vill prata med nån vettig människa å att \\\\\\\\\\\\\\\"bilsäljaren\\\\\\\\\\\\\\\" kan dra åt skogen, så du får reda på om dom ens har ditt tänkta sortiment i butik. En riktigt säljare skulle säga om dom har det du vill ha/behöver.

Tror att skistore gör formsulor, men kan inte lova nått. Jag tycker dom är duktiga där också. Sen skadar det inte att Udens ligger ca. 200 meter från Skistore.

Sen tycker jag alpingaraget är överdrivet, blev påprackad ett par pjäxor som inte alls var vad jag skulle ha. Men jag litade på säljaren så....

Min poäng är att vara kritisk när du köper pjäxorna, två säljare kan säga olika saker om samma pjäxa. Känn verkligen efter så att som sitter skönt, inte klämmer, inte för stora (vanligt misstag då nya pjäxor likt nya mc-hjälmar är lite lite större som nya än vad dom blir efter användande). Det ska helt enkelt kännas bra, helt bra.
Grazie!

Jo, jag håller med och jag lovar dig - jag kommer att vara kritisk. Mitt problem brukar vara tvärtom - att jag aldrig blir riktigt nöjd :-) Därför vill jag hitta ett ställe där jag kan få möjlighet att få prova många olika märken OCH många olika modeller så att jag kan får möjlighet att jämföra skillnaderna och verkligen hitta de bästa för just min fot och åkning.

Skistore verkar ju heta... Är det ett ställe med genomgående bra personal eller kan man ha otur att träffa på en prao även där? Jag kommer ju att åka över 30 mil t.o.r för att köpa pjäxor, inget annat, och kommer alltså inte att kunna, \"komma tillbaka imorgon när Benke är tillbaka\\\"...typ.

Skistore har bra koll.
Jag åkte ner till Helsingborg till Alpingaraget för att hitta pjäxor till frun, då där ite fantes så många tjejmodeller häruppe. Trevlig personal med bra koll, som tog sig tid att kolla på fotterna och hitta rätt pjäxor.
Dom har många olika modeller, så jag kan rekomendera dom om du inte hittar nått i gbg. Men som sagt. testa skistore först.

Bor du i norra bohuslän, så tycker jag definitivt att du skall satsa på en tripp upp till Oslo istället.
Mycket bättre utbud än i GBG.
Bla.
Antonsport (har butiker lite här och var. bla. en på bokstaveien uppe på Majorstua).
Sportlagret, som ligger på Youngstorget.

TACK för alla tips!

Oslo ja Mr-D, det är faktiskt inte långa biten... Hmm, jag har verkligen lovat mig själv att jag inte ska tänka på priset när jag köper de här pjäxorna. Jag ska köpa pjäxor som passar min fot och åkning, idag och några år framåt. Men Oslo...världens dyraste stad? Vad ligger pjäxor på där uppe? Känns som att det kan bli hur grisdyrt som helst (kursen är väl dessutom typ 125 nu?)!!

Du har möjligtvis ingen koll på vad exempelvis ett par Salomon Falcon Pro Cs kostar i dessa butiker (Antonsport eller Sportlagret)? De ligger ju på SEK 4995 i de flesta svenska butiker...

om du väljer på just gbg så borde du nog satsa på skistore.
om inte annat kan det ju hända att udens har lite billigare eller något,vet inte hur det ligger till där alls faktiskt!
inte värre att du tar hjälpen från skistore o köper på udens om det skulle slå på mycket ju.. haha

i övrigt har du ju alltid alpingaraget i helsingborg också så =)
//max

Ser ut som det är samma priser i NOK som i SEK, vilket alltså innebär att det är kursen som avgör hur mycket dyrare det är i Oslo. Var inne och kollade Forex och deras NOK-kurs låg på 129 SEK för 100 NOK. 29% påslag..Yummie. F-n vad skönt det känns att ha bokat tre skidresor till Norge i vinter förresten... :-)

Det får bli en tur till Skistore! Någon som vet om deras butiksutbud är samma som det de presenterar på Skistore.se? Jag slängde iväg en mailfråga igår men har fortfarande inte fått något svar...

jag skulle nog överväga att ta mig till stockholm om jag va som du,
med tanke på att alpingaraget är den butik i VÄRLDEN som sälger mest pjäxor lovar jag att dom vet vad dom pysslar med,

Mr-Dr sa:
Bor du i norra bohuslän, så tycker jag definitivt att du skall satsa på en tripp upp till Oslo istället.
Mycket bättre utbud än i GBG.
Bla.
Antonsport (har butiker lite här och var. bla. en på bokstaveien uppe på Majorstua).
Sportlagret, som ligger på Youngstorget.
så man ska åka 65 mil för att köpa pjäxor? det blir dyra pjuck det.

Jag gjorde en vända för en knapp månad sedan. Udéns var fullsmockat med folk, men jag lyckades till slut få till lite provning, dock bad de mig komma tillbaka senare vid ev. köp pga att någon kille var sjuk, konstigt bemötande tyckte jag och gick till Skistore.

Inget att klaga på här, det var lugnt och skönt med trevlig och kunnig personal som ställde precis de frågor du är ute efter. De gjuter sulor, dock är jag inte säker på att de är av märket Conformable. Hittade tyvärr inga klockrena pjäxor, så jag gick till Sportspec.

Här var det också lugnt och skönt och ett lika bra bemötande med rätt ställda frågor. Hittade ett par freeride-pjäxor som inte fanns i någon av de andras utbud. Dock hade de sålt slut på Conformable-sulor så jag kom tillbaka ett par dagar senare för att gjuta sulor och köpa pjäxor. Hantering av mina fötter hade ansetts som pervers i allt annat än pjäxköpsammanhang, detta i positiv bemärkelse.

Skistore och Sportspec rekommenderas, går du till bägge finns mycket pjäxor att gå igenom. Lycka till!

Senast ändrad:
SportSpec hade jag absolut inte gått till, det kanske finns någon kunnig där men jag har också varit med om många av dem som bara försöker sälja på okunniga personer pjäxor som inte alls passar deras åkning utan bara är dyrast, typ Stroltz till mamma som åker 1v/år.

Skistore har jag inte köpt pjäxor på men de lyckades montera två par skidor fel tre gånger --> slarviga. Dessutom finns det en kille som är duktig och ganska många skibums som kan åka skidor men kanske inte sälja/hjälpa till vid köp.

Detta lämnar bara udens kvar och där skall man se till att boka tid med Åke. Han är inte trevlig och man måste veta vad man vill ha (han tycker sig väldigt ofta veta mycket bättre än kunden) men har är däremot duktig på Bootfitting.

Lycka till!

AKvS sa:
Detta lämnar bara udens kvar och där skall man se till att boka tid med Åke. Han är inte trevlig och man måste veta vad man vill ha (han tycker sig väldigt ofta veta mycket bättre än kunden) men har är däremot duktig på Bootfitting.

Lycka till!
Udéns med deras rykte och inkomptenta killar kan kasta sig i väggen. Även om Åke är bra så suger resten av deras folk.

Skistore är särklass bäst i Gbg. Sen många skibums där? Är väl bara tre st som jobbar där förutom ägarna? Har blivit grymt bra behandlad där ALLA gånger till skillnad från Udéns..

Eder Richard

en som är duktig på pjäxor kan se på din fot vilken pjäxa du ska ha så prova inte mer än 3 modeller, tillslut blir du så trött i foten att du inte känner någon skillnad. Så hittar du ingen på 3 försök kom tillbaka en annan dag å prova igen.
Sen så är comformable att rekomendera deras sular är riktigt bra, se till att ta den sulan som tar längst tid att göra, det brukar bli bäst.

men du har inte funderat på att formspruta en pjäxa?
kostar lite mer men håller 3 ggr längre så inte så mkt pengar egentligen. Sen att du får den ultimata passformen är ju inget minus direkt.

Lycka till

Jag har funderat på ALLT och börjar faktiskt bli lite desperat om jag ska vara helt ärlig. Aaaaahh, vad värdelöst det är att bo i världens ände när man ska köpa riktiga prylar. Skistore har varit föredömligt behjälpliga med mina mailfrågor men i och med att det är över 30 mil t.o.r så är det ju inte bara att åka ner och kika...utan när jag väl åker så får jag ju handla...och då ska rätt person jobba, storlekarna ska finnas inne. Det värsta av allt är att jag inte hittar någon ledig dag att dra ner. F-n vad frustrerande!

Jag har givetvis oxå tänkt tanken att köpa i fjällen, men jag vill ha det klart före jag åker upp. Jag får inte många skiddagar om året utan frugan och alla barn och när jag väl drar iväg på grabb-resa för att åka hysteriskt mycket skidor vill jag INTE bli stående flera timmar i någon svettig norsk skishop...

Ibland funderar jag på att ge f-n i alltihop och beställa ett par Tecnica Dragon 120 Hiperfit på postorder, korsa fingrarna och hoppas de passar. Om inte, gå till en bootfitter och fixa till det som ska fixas... Smart? Nej, givetvis inte. Men jag börjar tröttna på att tänka på pjäxor all vaken tid :-)

Nej, får f-n ta tag i det här! Kanske ska ta en semesterdag och köra den näst intill optimala kombinationen Pjäxköp + Båtmässa i Göteborg? Hmm, det bästa av två årstider... Billiga intressen man snöat in på förresten....NOT.

Om jag ska följa majoriteten av de som kommenterat så blir det Skistore som får första besöket.

När börjar rean förresten? När den väl dragit i gång kan man väl glömma allt vad pjäxköp heter? Kaos i butikerna, undermålig service och minimalt sortiment?

Hade jag varit i dina kläder skulle jag inte satsa på en resa upp till Sthlm och Alpingaraget.

Jag fick sprutat min innersko hos Alpingaraget. Tyvärr värker fötterna mer än någonsin. När jag lämnade in skon hos Sportspec i Gbg visar det sig att Alpingaraget tryckt i för mkt skum i innerskon fr Comformable.

Killarna på sportspec har nu tagit sig an det som Alpingaraget fördärvade.
Både vänster och höger sko har blivit bra mkt bättre. Nu återstår det en del jobb med högerdojjan för att allt ska vara 100%. Jag har fullt förtroende för Sportspec, vilket jag dessvärre inte kan säga om Alpingaraget, vilka enligt mig lever på "gamla meriter".

Nuförtiden känns "garaget" som ett löpande band där allt sker med ett vansinngit tempo. Annat var det för 12 år sedan, då Alpingaraget kändes ganska gemytligt och hemmatrevligt.

Lycka till i Gbg, här finns det bra butiker.

G

Halloj !!! Köpte mina Garmont Prophet NTN på udens och fick hjälp av en medelålders man vid namn Åke, kan bara säga att jag är väldigt nöjd med gjutning av sula och sko, sitter verkeligen som "gjuten" fick stort förtroende för mannen, verkar ha stort kunnande o mycket erfarenhet. Men sedan tog det viss tid med leverans och mina första undanlagda ex försvann, men det har jag överseände med för jag är överlag jäkligt nöjd, udens verkar för övrigt ha ett jäkligt stort sortiment.......
Lycka till

Först av allt: Tack för alla tips!

Nu tänkte jag att skulle ge lite feed-back till den här pjäxhistorien med en på gränsen till bisarr avslutning.

Alla som scrollat igenom inläggen ovan har säkert inte kunnat undgå att jag började bli riktigt frustrerad över att tiden rann iväg och att jag p.g.a privata och proffessionella skäl hade svårt att ta mig Göteborg.

Det här nådde sin kulmen förra söndagen när jag konstaterade att jag faktiskt inte skulle hinna köpa pjäxor före den första av tre skidresor på kort tid. Dessutom hade jag fått indikationer på att Sportspec och Skistore börjat få utplockat och slut på vissa modeller och storlekar. Började få lite panik-känsla med andra ord.

När jag satt och läste GP fick jag dock se att Udéns hade Söndagsöppet mellan 12-15..och tänkte att man kanske skulle kolla med Udéns ändå? Kl 12.30 ringer jag och pratar med en Elof. Jag beskriver mitt problem (att jag bor i Strömstad), att jag är intresserad av en premiumpjäxa bla bla bla, och frågar hur det ser ut med utbud i min storlek. Då svarar Elof: - Det ser faktiskt ganska bra ut i din storlek i det segmentet. Sätt dig i bilen och kom hit så löser vi det! -....men, jag bor i Strömstad säger jag. Jag kommer inte att kunna vara nere hos dig förrän tidigast 14.30, förmodligen senare, och det lär väl ta ett bra tag att prova ut och forma ett par pjäxor och formgjuta sulor?? Elof var hur cool som helst: - Om du är är här 14.59 så fixar jag det, inga problem.

Trodde nästan det var ett skämt men kastade mig i bilen och blåste ner till Göteborg. Tänkte givetvis 1000 ggr under resan, "det var ju så här det INTE skulle bli...jag ville ju prova i lugn och ro...det här kommer att bli kaos". Ringde även Udéns igen under resan ner och pratade med kollegor till Elof, bara för att säkerställa att han inte var en mytoman som sprang runt i tvångströja, nyttjade tyngre droger eller bara allmänt gick runt och lovade guld och gröna skogar till höger och vänster.

Kl 14.45 steg jag in i Udéns butik och träffade Elof i bootfitting-avdelningen. Kl 17.20 kom jag ut ur samma butik med ett par Salomon Falcon CS Pro, gjutet skal, bakade innerskor och formjutna Conformable-sulor. Jag var alltså ensam i butiken i nästan 2,5 timmar. På en söndag!!! Då hade alltså Elof hjälpt mig med att:

1) Hitta rätt modeller utifrån det jag berättade
2) Prova dessa olika modeller och hittat den bästa i rätt storlek, en Salomon Falcon CS Pro, med SAGOLIK passform och prestanda.
3) Gjuta en Conformable-sula
4) Värmt och format skalet (Salomon Custom Shell)och innerskon
5) Tagit bort ett tryck på en knöl genom ihärdigt jobb med fräs och slip.

Alltså, vad säger man? Det måste vara något slags världsrekord i service? Alltså även när jag vid 16.45-tiden, nästan två timmar efter stängningstid på en söndag, började klaga på ett tryck på en knöl så var han hur trevlig och hjälpsam som helst. - Inga problem, det här fixar vi!

Jag var nästan chockad efteråt. Vad f-n var det som hände? Udéns har ju fått lite skit i olika trådar här på forumet så jag hade ärligt talat inte skyhöga förväntningar, men jag har svårt att tro att jag hade fått bättre hjälp i någon annan butik...i hela Sverige? Det spelar ingen roll att Elof tydligen var en i ägarkonstellationen, det är ändå anmärkningsvärt hög service-nivå!?

Som om inte detta vore nog. När jag ska betala så visar det sig även att det är REA på pjäxan...så det var alltså styvt en lök billigare än vad jag räknat med.

Tack för kaffet.

Senast ändrad:
Ja jäklar, har då aldrig hört en bättre solskenshistoria.... Där snackar vi gammal hederlig kundservice, vilket få människor har idag enligt mitt tycke. Grattis till det nya inköpet.

Stort grattis till pjäxköpet. Kul att du fick såpass bra service, det var inte illa. Skönt att höra att Stockholmarna fick pisk i den här frågan, ha ha ha.

Själv har jag bara dåliga erfarenheter från Alpingaraget. Desto bättre tycker jag att det fungerar i Göteborg.

Till sist, GRATTIS!!!

G

Tack G!

Det ska onekligen bli VÄLDIGT spännande att ta första åket på fredag morgon och se om uppgraderingen av pjäxor gör någon skillnad i åk-känsla. Nu kan jag i alla fall inte skylla på förbannade sock-i-plast-pjäxor längre :-)

Det är även intressant att scrolla igenom tråden och konstatera vilka skönt spretiga svar man får när man ställer frågan på det sättet jag ställde den.

En kedja är ju som bekant inte starkare än dess svagaste länk. Det verkar alltså inte spela så stor roll vad det står för namn på butiksskylten på utsidan. Otur att träffa på stolpskott har man tydligen överallt...och då kan man konstatera att det skiter sig helt enkelt. Det gäller följaktligen mer att få tag på rätt person i butiken än att gå till rätt butik!?

Frågan i rubriken borde följaktligen varit: Vem är Göteborgs pjuckmaster? och sedan: I vilken butik jobbar han/hon?

Nu hade jag uppenbarligen röta som fick tag i Elof på Udéns och att han tyckte det var helt ok att ha söndagsöppet i butiken i nästan två och en halv timme extra ENBART FÖR MIG och för att jag skulle få mina pjäxor före mina fjällresor. REA-pjäxor dessutom..(f-n, jag kommer nog aldrig att smälta det där...bisarr story)

I förlängningen brukar dock såna här extraordinära service-insatser ge payback. På fredag är vi ett gäng på 10 killar som knäpper på oss pjäxorna i Hafjell. Jag vet att åtminstone 5 av polarna går och funderar på att uppgradera pjäxorna till nästa år.

Vem tror ni att jag kommer att rekommendera?

Och på fredag ska även jag upp till Udens och se vad de kan göra med mina pjuck. Jag ringde till Sportspec tidigare under dagen, men killen där var på semester.
Eftersom jag läst en trevlig historia på detta forumet ang Uddens, ringde jag dit.
Jag frågade givetvis efter samma man som du själv nämnt i tråden. Fick till svar att jag kunde komma in på fred em, vilket jag kommer att göra.

Tack för trevlig redogörelse och ha det så trevligt i fjällen.

G

Idag var jag och besökte Udens sport och fick även jag hjälp av Elof.
Efter besöket sken jag som en sol. Mina fötter har aldrig mått bättre i ett par pjäxor än vad de gör nu.

Tydligen hade Alpingaraget, format innersulan som en båt. Snubbarna vid Udens menade att de var länge sedan de gjorde på detta viset, vilket säger en del om Garaget???
Vidare knackade Udens bort en del skum i innerskon fr Comformable, viket hade satt sig som en bula vid sidorna av vristerna.

Hur som helst, efter flera år av pjäxproblem verkar det hela ha löst sig med hälp av killarna på Udens. Till helgen, efter jag har provåkt skon kommer jag att åka upp till Udens med en tårta förutsatt att det känns lika bra då som nu.

Jag kan bara tipsa er som har pjäxproblem. Åk till Udens, där får ni bra hjälp...

Stort tack till trådskaparen som tipsade mig om rätt person.

Det här forumet är kanon!!!

G

Grattis... 2 person som har haft bra service på Udens. Säkert nytt rekord för sämsta butiken i Gbg.....

Eder Richard

RichardL sa:
Grattis... 2 person som har haft bra service på Udens. Säkert nytt rekord för sämsta butiken i Gbg.....

Eder Richard
haha, det finns helt enkelt ingen ände på bitterheterna, va? :)
det är lite sorgligt att se att så träget fortsätter i ditt ämbete att övertyga alla andra. har förresten hört att det numera går att träna bort pms, ge det ett försök! ;)

mer info:

http://iform.se/traning/traningsnyheter/trana-bort-pms

Man kan ju undra vad killarna på Udens gjort med Rikard för att han ska hysa sådant agg mot butiken som han gör???
Glömde dom att skicka ett kort till Rikard på hans födelsedag????

Hur som helst. Jag har varit i flera butiker och försökt fått hjälp med pjäxorna både i Sverige och utomlands. Udens är den butik enda butik som lyckats fixa pjäxorna och det är jag mkt tacksam för.

I andra butiker har jag fått många konstiga tips tom att fräsa bort plast i skalet, vilket man säkerligen kan göra i värsta fall.
Nu har det varit så att skon har tryckt på vissa ställen och på andra ställen har skon känt för stor, trots sprut.
Idag när jag lämnade Udens efter helgens provåk tyckte jag allt satt mkt bättre än i igår.

Kan också nämna att snubben på Udens var kvar i butiken 1 h efter stängningsdags, enbart för att få ordning på mina skor.
Fick dessutom låna en provskida under helgen för test, utan kostnad. Inte illa!!!!

Åk till Udens om ni har problem.

Kan även nämna att polaren fått hjälp med sina pjuck hos Udens, men då var det med att trycka ut skon på vissa ställen. Behöver jag nämna att han är helnöjd.
Rikard kanske skulle anteckna detta i sin "rekordbok" :)

G

Tycker faktiskt att udens verkligen har tappat sin standard. Känns verkligen som en "bilsäljar-affär" numer med riktig besserwisser personal som inte lyssnar ett dugg på kunden. Jag har inte fått nåt trevligt bemötande där det senaste året iaf.

Däremot tycker jag att skistore gjort ett riktigt lyft! Deras nya lokal är grym! Mycket trevlig och kunnig personal, dock är de nog mer specialiserade på jibb- och freeridepjäxor.

Sportspec på mölndalsvägen är troligtvis vad du söker. Mycket trevlig kunnig personal och ett otroligt utbud av alla sorters pjäxor. Här har du personal som klämmer och känner på dina fötter och gjuter conformable innerskor m.m.

Skistore vs Udens.....
Hittade efter mycket provande en pjäxa som passade på Udens.
Gick ut för att prata med min sambo i tel och ramlade in på skistore, stod säkert där i 20 min ingen personal dök upp. Gick tillbaka till Udens gjuter conformable r sulor kontrollmätte fötterna en pjäxa behövde lästas då jag har olika bredd på fötterna. Proffsig service. Men mitt tips va där tidigt på dagen då dom har mycket tid till dig och lite folk i butiken. Mycket nöjd.......

Har praoat på skistore och kan säga att dom har jäkligt stort urval av pjäxor och personalen (eller en av killarna) är grym på pjäxor. Dom gjuter sulorna åt dig och testar även ut den absolut bästa pjäxan för din åkstil och fotform!

Senast ändrad:
Hur ser läget ut idag? Vem är bootfittingkungen i Göteborg?
Var skall man gå om man vill få bästa möjliga pjäxa för ens fot och åkning?

Tancoll sa:
Lenrik sa:
Hur ser läget ut idag? Vem är bootfittingkungen i Göteborg?
Var skall man gå om man vill få bästa möjliga pjäxa för ens fot och åkning?
Udéns eller skistore.
Jo det vet jag också. Butikerna du nämnde är enligt mig de enda riktiga skidbutikerna i Gbg :)
Bara för att man jobbar på en skidbutik måste inte betyda att man är kvalificerad och duktig på att snickra pjäxor... Det är skillnad på bootfitter och bootfitter.

Snödjup

Tillbaka
Topp