bästa twintip telisar

svamp

Ny medlem
bästa twintip telisar
Vilka är de bästa twintip telisarna man kan tänka sig, utan att behöva betala en mindre förmögenhet. Jag har kollat lite på Extrem Freek, Salomon Pocket Rocket, Rossignol"s twins. Jag tänkte tjacka in mej på ett par Linken bindningar från Norge osså... de e skitfina, å går inte alls sönder, inte för mig som bara väger runt 62kg o e 175cm lång.

Anledningen till telisar:
Jag tycker om att köra baklänges, göra 180"s, fakie 180"s och sånt ;).

/* svamp */

bästa twintip telisar
Jag kör med Rossi Pow Air och de fungerar bra, körde lite offpist i Storlien i veckan typ 30 cm lössnö:-) Funkade kalas! Rossin funkar oxå bra i snabba stora svängar, trixande i skogen samt på en 20 km tur i lössnö, snacka om kalasskidor!
De funkar även bra att leka med åka baklänges, själva hoppandet kan jag inte säga så mycket om kan bara göra typ en frammåtvolt. Inga D-spinn direkt...

bästa twintip telisar
Lätt Svar!

Salomon Pocket Rocket såklart!

Skidan kan allt.(om du kan).

Plus att skidans mått gör att du kan göra "pipe tricks" i offpisten!!!

Förutom det så "carvar" den kalas skönt i pisten.(uppskattar svängradien något snävare än angivet på skidan).

Och väger du under 80 kg, så är den lika stadig som tex. ett par
xscreams, fast med dubbla flytet i puder!!!!!!!!

bästa twintip telisar
Skulle nog inte satsa på Pocket rocket om jag var du, blir lite klumpig om du ska leka jibber. Däremot blir det skönare flyt i lössnö förståss. Hur som helst är det kul att hoppa med telis och med ett par twins så blir det lättare och därmed ännu roligare....

/H.

Tillbaka
Topp