Beslutsångest - Saga jacka storlek

Holmamarcus

Ny medlem
Tjaa!

Jag har tänkt att beställa förra årets Saga Anomie Jacka (2012) men kan inte bestämma mig vilken storlek jag skall välja. Jag är 187 cm lång och väger 80 kg. Large känns nästan lite litet samtidigt som X-Large känns ganska så stort då jag inte vill ha en allt för baggy jacka. Jag vill inte ha en jacka som är tight men samtidigt vill jag inte ha en jacka som går ner till knäna på mig. Lagom baggy helt enkelt.

Alla tips är välkomna!

Ta en XL. Det är en bit kvar till säsongen, Du kanske växer?
Köpte en Oragejacka som jag tyckte var snäppet stor, Nu passaren cirkus perfekt.

Har de ändrat längden på large? För jag tycker då large låter perfekt för den "baggyness" du beskriver.
XL är ju typ 102cm? Då hamnar precis ovanför knäna på dig.

Jag skulle tagit XL. Jag är ca 10 cm kortare än dig, och min L satt ungefär som på bilden du länkade.

Och jag är 186cm och min XL "on deck" sitter som på den bilden och den är ju lika lång som Anomie L.

XL helt klart. Jackan kommer vara stor men inte så värst.
Väger något kilo mindre än dig och är en centimeter kortare.
Dom verkar även ändrat måtten så XL Anomie iår är 95cm mot 98cm som förut.

vRkpV.jpg

Har nå filmer i videoklippen där jag har jackan också.
186cm, 98cm jacka.

Saga jackor är inte särskilt baggy. De är bara långa. Ta xl, jag är ungefär samma storlek som du och jag har en XL och den funkar fint

Tack för alla svaren!
Verkar som att det blir en XL, men är det någon som vet ifall det finns typ "spännen" längst ner vid jackan slut så ifall jag tycker den blir alldeles för lång så kan jag spänna åt den lite?

Tillbaka
Topp