Beslutsångest

Mustasch

Ny medlem
Beslutsångest
Halloj!

Drabbades av svår köplust när jag hittade ett par Atomic 9.22 till mkt bra pris på vårrean.
Tänkte använda dem som telisar till pist/offpist och topptur.
Är dock lite osäker om de kan vara lite för långa/svåråkta för mig då de endast fanns ett par 190cm kvar.
Själv är jag 180cm/77kg med hyffsad teknik och gillar att "bränna på" i medel till stora svängar både i och utanför pisten.

Tacksam för synpunkter/tips angående ovanstående, eller på andra liknade skidor som kan vara värda att kolla upp.

Mvh //Micke

Beslutsångest
Tja, det är ju alltid en vånda när man måste prisoptimera sin konsumtion. Min rekommendation är att aldrig kompromissa, man blir bara besviken. 190 låter väl lite i längsta laget för pist, men det är klar om du inte kör så mycket kortsväng funkar det nog. Själv kör jag på 9.20 Beta Race 180cm som telisar vilket är kungligt i pisten även för kortsväng (187/82 kg). För lösfluffet beror det väl lite på förhållandena vad man vill ha för typ av skida. Själv tänkte jag förse mig med ett par TENEX som offpist komplement då 9.20 kommer lite till korta, jag tycker det känns svårt att hitta den perfekta skidan för alla förhållanden. Atomic alpinlagg e i alla fall kanon som telisar. Åre var fullt av 11.20 Beta Ride på rea under påsken, det kan väl kanske vara ett alternativ till 9.22an.

Snödjup

Tillbaka
Topp