Bilder på eran setup 08/09 UPPDATERAD !

superunknown sa:
Dejvy sa:
hyllengren sa:
Visst är det överdrivet, det är jag ganska medveten om. Jag har dem för att jag gillar att det just är överdrivet... Men det jag inte inser är varför jag inte kan få åka i det om jag gillert? Det tycker jag låter rättvist faktiskt enligt mig... Och jag kaske kan åka sådär för att jag hittat mig själv, för att jag är så säker på mig själv att jag kan tänja på gränserna lite, inte se ut som alla andra bara för att det är normen...

Vad jag däremot förstår är att det inte är jag som har något slags problem här utan det är väl du... vad är felet med att jag får glida som jag gillar? Varför har du sådana aggresioner att du måste ta ut dem på mina kläder som du tycker är fula, var har vi någon slags acceptans i det hela? Om du inte kan acceptera att jag åker i stora kläder så har du ett problem min vän...
Jag vet inte om du uppfattat det men jag vill inte att folk förpestar stilen i den sporten jag utövar. Jag är också skid/snowboard-åkare och jag vill inte att folk tror att vi är några med tröjor ner till fötterna, grillz, bandanas och gud vet vad.

Jag kan även dra en liknelse: Jag lyssnar på Millencolin under 90-talet, det är ett jävligt tufft band med schysst musik och skönt folk som lyssnar på det. Man slipper svennebanan på konserterna. Men sen händer något. Allt kring Millencolin förändras och massor utav 14-åriga fjortisar börjar lyssna på bandet. Hela bandet och musiken konverteras till någon slags komersiell skit och när jag sitter på bussen så hör jag hur de blonda små tonårsflickorna sitter och skriker med till E20-norr som de spelar på mobiltelefonerna. Då blir jag ledsen, arg och frustrerad. Jag tvingas sluta lyssna på bandet för att inte förknippas med dessa personer.

Förstår du liknelsen? Går hissen ändå upp? Har du alla kottar i granen? Är det möblerat på övervåningen? Eller har du donerat din hjärna till vetenskapen tidigare än brukligt? O.s.v. o.s.v.

Åter till "gangstastilen".

Jag tycker dessutom (som du förmodligen märkt) att stilen är väldigt ful och jag är en hater. Jag har en dålig vana att kritisera folk folk som är så pinsamt klädda, tyvärr. Speciellt över internet, här är ju alla hjältar. Kalla mig socialt missanpassad eller vad fan som helst men jag kan i alla fall klä mig någorlunda snyggt. Som jag skrev innan så okej om några snowboardkids på 13 år har lite för baggy kläder och tycker att de är coola när de flashar för kompisarna på högstadiet, de inser att det ser förjävligt ut om något år. Men du är snart 20 år, jag måste reagera vännen.

Cirkusen har åkt, men clownen verkar va kvar!

Mvh David
det där var seriöst det töntigaste jag läst på freeride iallafall.
jag tror du måste va ganska osäker på dig själv ifall du slutar lyssna på ett band du tycker är skitbra och jätte coolt bara för att det blir populärt bland fjortisar.
Lägg märke till att han inte slutade lyssna på dom för att fjortisar började lyssna på dom, han skrev att "Hela bandet och musiken konverteras till någon slags komersiell skit" därför slutade han lyssna på dom. jag håller med dejvy på vissa punkter med kläderna, att det ser skumt ut när man har så stora kläder, men stora kläder tycker jag är helt okej i backen. bra dejvy på en del punkter, dåligt en del här på Fr för att ni inte läser ordentligt och kastar ur er kommentaren som är helt fel..

PICT0062.JPG

2511.jpg

there you have it :)

DSC00276.jpg

Målat hjälm idag hehe :P vart inter riktigt som jag ville :/ men men =)

Senast ändrad:
2dt6j2a.jpg

DC Jacka, Sessions byxor. Åker på en Extrem bräda också. Åsikter om outfiten?

Jacka Extrem Gonzo
Byxor Salomon
Hjälm Smith Holt
Goggles Scott Ransom
Skidor Head JO Pro Model 07/08
Pjäxor Nordica supercharger ignition

24891633.jpg

24891634.jpg

311527_J%5B2%5D.O._Pro.jpg

cat1276.jpg

Senast ändrad:
add-e sa:
superunknown sa:
Dejvy sa:
Jag vet inte om du uppfattat det men jag vill inte att folk förpestar stilen i den sporten jag utövar. Jag är också skid/snowboard-åkare och jag vill inte att folk tror att vi är några med tröjor ner till fötterna, grillz, bandanas och gud vet vad.

Jag kan även dra en liknelse: Jag lyssnar på Millencolin under 90-talet, det är ett jävligt tufft band med schysst musik och skönt folk som lyssnar på det. Man slipper svennebanan på konserterna. Men sen händer något. Allt kring Millencolin förändras och massor utav 14-åriga fjortisar börjar lyssna på bandet. Hela bandet och musiken konverteras till någon slags komersiell skit och när jag sitter på bussen så hör jag hur de blonda små tonårsflickorna sitter och skriker med till E20-norr som de spelar på mobiltelefonerna. Då blir jag ledsen, arg och frustrerad. Jag tvingas sluta lyssna på bandet för att inte förknippas med dessa personer.

Förstår du liknelsen? Går hissen ändå upp? Har du alla kottar i granen? Är det möblerat på övervåningen? Eller har du donerat din hjärna till vetenskapen tidigare än brukligt? O.s.v. o.s.v.

Åter till "gangstastilen".

Jag tycker dessutom (som du förmodligen märkt) att stilen är väldigt ful och jag är en hater. Jag har en dålig vana att kritisera folk folk som är så pinsamt klädda, tyvärr. Speciellt över internet, här är ju alla hjältar. Kalla mig socialt missanpassad eller vad fan som helst men jag kan i alla fall klä mig någorlunda snyggt. Som jag skrev innan så okej om några snowboardkids på 13 år har lite för baggy kläder och tycker att de är coola när de flashar för kompisarna på högstadiet, de inser att det ser förjävligt ut om något år. Men du är snart 20 år, jag måste reagera vännen.

Cirkusen har åkt, men clownen verkar va kvar!

Mvh David
det där var seriöst det töntigaste jag läst på freeride iallafall.
jag tror du måste va ganska osäker på dig själv ifall du slutar lyssna på ett band du tycker är skitbra och jätte coolt bara för att det blir populärt bland fjortisar.
Lägg märke till att han inte slutade lyssna på dom för att fjortisar började lyssna på dom, han skrev att "Hela bandet och musiken konverteras till någon slags komersiell skit" därför slutade han lyssna på dom. jag håller med dejvy på vissa punkter med kläderna, att det ser skumt ut när man har så stora kläder, men stora kläder tycker jag är helt okej i backen. bra dejvy på en del punkter, dåligt en del här på Fr för att ni inte läser ordentligt och kastar ur er kommentaren som är helt fel..
Dejvy eller va du nu heter. Seriöst hur orkar du sitta här på ett forum och vara så pass dryg. Så sjukt patetiskt, hyllengren får ju klä sig exakt som han vill. Jag måste säga att jag hade tyckt världen varit tråkig om alla varit så pass alldagliga som du är.

over n out.

P1010530.jpg

så blire.. men fan jag börjar tvivla ¨på jackan =(

Bräda: Forum Youngblood 154 -07/08
Bindningar: Forum Lien
Boots: Salomon
Hjälm: Protec B2
Googles: Spy Zed
Handskar: Burton
Jacka: Burton
Byxor: DC
Hörlurar: Skullcandy Ink'd ;)

gear.png

Blir en säsong till med mitt Oakley-ställ och Armada-skidor. Säljer skiten i april nångång.

Senast redigerad av en moderator:
www.karlgreen.se/outfit.jpg
www.karlgreen.se/skidor.jpg

hade tänkt köpa dom kläderna, skidorna är redan inhandlade nytt för i år :)
goggles har jag inte hittat några vettiga än, hjälmen = gyro bad liuetenant.

Senast ändrad:
Kom igen nu Dejvy, kör för fa-aan!

IMG_5719.jpg

08_ski_movement-kamasutra.jpg

Hood: E'doggo
Byxor: Foursquare
Hjälm: Sweet
Googles: Smith
Skidor: Movement Kamasutra
Pjäxor: Head Mojo

Senast ändrad:
funkar nog inte på bal, eftersom att säsongers färger inte går alls i den gröna färgen, tyvärr, däremot passar den utmärkt i backen! mer e'Doggo åt folket! :)

Aspebo sa:
funkar nog inte på bal, eftersom att säsongers färger inte går alls i den gröna färgen, tyvärr, däremot passar den utmärkt i backen! mer e'Doggo åt folket! :)
Klänning i backen? :S Nä då har du nog missuppfattat "Smoerjmej" han vill ju uppenbarligen endast vara fin klädd på bilden det förstår ju vem som helst!? tror du han kommer åka om kring i en klänning? :S det vore ju löjligt..

man måste hänga på facebook för att se typ. lr ja kan se dom iaf

NYTT FÖRSÖK

Detta kommer jag ha på mig i vinter.

314c6te.jpg

Mössa Rossignol
Googles DR Zippe
Jacka VS
Byxor Rossignol
Boots Burton