Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja du behöver nog ut längre mot kusten. Punkten är där jag var ca. Ser ännu bättre ut i Sunnmöre . Annars ska Trollstigen öppna på måndag enligt prognos. Kan bli bra, det bra vädret ser ut att hålla i sig.Vi tittade på och kring jotunheimen på webbkameror men det ser ut att vara nära på snöfritt....![]()
Du vet väl att lägga upp sådana bilder så här års är att betrakta som mental tortyr!
Haha Interpol-gubbarna orkar ändå inte ta sig upp på fjället så känner mig lugn. Och va tusan, ni har ju bra med snö på Skutan med? Och Storulvån ska vara bra fylld också? Annars har du ju knappa 5h till Sunndalsöra (inkl bollepaus). Dagstur enligt mig.Du vet väl att lägga upp sådana bilder så här års är att betrakta som mental tortyr!
Och all form av tortyr är faktiskt förbjuden enligt Geneve-commissionen.
Så du ligger illa till. Interpol har koll på dig, dom följer dig i spåren.
Så gör avbön, säg att det var helt värdelöst och att du inte kommer göra om det innan Maj månad.
En så tråkig bild gör ju inte saken bättre.
Skärpning!
Jag antar att du inte pratar danska....?Annars har du ju knappa 5h till Sunndalsöra (inkl bollepaus). Dagstur enligt mig.![]()
Jag kanske är pessimist men åka med lös tå är nog ingen höjdareVa!
De e ju massa som.åker med lös häl frivilligt.
Ser inte problemet, bara möjligheter![]()
Det där renderar en öl + jäger på närmaste hak.Gills det som säsongspremiär även om man inte faktiskt fick ÅKA nånting?
Visa bilaga 26671
Men tänker att nånstans mellan 200k och 250k höjdmeter ändå är ganska godkänt för en bindning att hålla ihop!
Mest glad att det hände på väg upp och på en liten skittur istället för på väg ner och/eller mitt i ingenstans på något mega-mission i Lyngen, så tar det hela med roDet där renderar en öl + jäger på närmaste hak.
No questions askt!
Vilken modell är det? Själv har jag ett par som jag gillar från ATK med skistopper vid frambindningen. Känns lite extra säkert att skistopp finns där när man går eller mot förmodan slarvar när man tar av hudarnaGills det som säsongspremiär även om man inte faktiskt fick ÅKA nånting?
Visa bilaga 26671
Men tänker att nånstans mellan 200k och 250k höjdmeter ändå är ganska godkänt för en bindning att hålla ihop!
Den som nu heter Haute Route från 2019 (Hette HR 2.0 då, som du ser om du kollar noggrant i bilden). För vägen upp funkar det bra med fångremmarna om jag skulle få skidorna att lossa på något sätt, och om jag tar av mig skidorna för att rycka hudarna är det oftast så brant att stoppers inte skulle göra någon skillnad! Mycket vikt och krångelfaktor att spara i sttt inte ha stoppersVilken modell är det? Själv har jag ett par som jag gillar från ATK med skistopper vid frambindningen. Känns lite extra säkert att skistopp finns där när man går eller mot förmodan slarvar när man tar av hudarna
ATK är nog inte helt fel ute. Jag tycker mig se (inte alls hundra då zoomen inte räcker till) att det kan ha varit en utmattningszon i det som på bilden ser ut som en brunare triangel. Nåt krux med gjutningen, porositet, eller typ en inklusion, som har gnagt en tid innan det slutliga brottet (de ljusare delarna av brottytan) inträffade.Den som nu heter Haute Route från 2019 (Hette HR 2.0 då, som du ser om du kollar noggrant i bilden). För vägen upp funkar det bra med fångremmarna om jag skulle få skidorna att lossa på något sätt, och om jag tar av mig skidorna för att rycka hudarna är det oftast så brant att stoppers inte skulle göra någon skillnad! Mycket vikt och krångelfaktor att spara i sttt inte ha stoppers
Har f ö fått meddelande från ATK att bindningarna ska hålla längre, och jag ska bli kontaktad av norska distributören![]()
Triangeln du ser har (om jag tittar på samma triangel) ingenting med brottet att göra, utan är bara en skuggsida bakom delen där bygeln som lossnat "börjat gå upp". Vi har haft en diskussion om vad som kan ha hänt beroende på saker jag observerat, och kort så kan väl sammanfattas med att en del med en äldre konstruktion med en problematiskt designad pin smitit igenom deras reservdelsprogram (tån är en reservdel från början efter en otursam första outing).ATK är nog inte helt fel ute. Jag tycker mig se (inte alls hundra då zoomen inte räcker till) att det kan ha varit en utmattningszon i det som på bilden ser ut som en brunare triangel. Nåt krux med gjutningen, porositet, eller typ en inklusion, som har gnagt en tid innan det slutliga brottet (de ljusare delarna av brottytan) inträffade.
Hade du reklamerat dem eller kontaktade dem dig spontant efter publiceringen?
Med tanke på vad du pysslar med när du åker skridskor, skulle man nästan kunna säga att badsäsongen är igång...Skridskosäsongen här i Jämtland är i alla fall i gång. 1 mån tidigare än vanligt.(märkligast är att det samtidigt går att göra toppturer. Har nog aldrig hänt förut.)
Och snökanonerna går för fullt på skidanläggningarna![]()
Så när åker du?Hvornår smager en pizza Diavola bedst?
Hvergang!
Visa bilaga 26873
…… and by the way….
Der vankas försäsongspuder!!!
Visa bilaga 26874
Var tror du att jag äter Pizza Diavola i kväll?Så när åker du?
Jahaaa.....lång dag på jobbet....trögtänkt här.Var tror du att jag äter Pizza Diavola i kväll?![]()
Nej, jag är där du brukar vila med fötterna i vädret, och sitter just nu på byns bästa italienska restaurang. Har precis kommit fram.Jahaaa.....lång dag på jobbet....trögtänkt här.
Jevlar så trevligt. men varför så hemlig med platsen? Det är ju inte direkt hemligt var det skall dumpa - hela alperna.
Nya spännande bilder på okända platser kanske?
Aaahhh.... Mycket avundsjuk.Nej, jag är där du brukar vila med fötterna i vädret, och sitter just nu på byns bästa italienska restaurang. Har precis kommit fram.
Nej, jag är där du brukar vila med fötterna i vädret,
Mycket vind i prognosen tyvärr, men kanske inte så vindkänsligt där?Hvornår smager en pizza Diavola bedst?
Hvergang!
Visa bilaga 26873
…… and by the way….
Der vankas försäsongspuder!!!
Visa bilaga 26874
Onsdag ska bli soligt med fetmycket nyfallet puder, och pistörerna här är notoriskt lata, så det blir nog bra!Mycket vind i prognosen tyvärr, men kanske inte så vindkänsligt där?
Erdinger sitter aldrig fel, Prost!![]()
Så länge de som ska spränga laviner och gräva fram liftarna inte är lata då.Onsdag ska bli soligt med fetmycket nyfallet puder, och pistörerna här är notoriskt lata, så det blir nog bra!![]()
Så får det inte bli, jag har inte bara åkt hit för café besök…Så länge de som ska spränga laviner och gräva fram liftarna inte är lata då.
Titlis öppnar kanske till helgen efter snön som kommit/kommer, men vinden kan nog ställa till det på lördag.
Pizza har du ju fått också…Så får det inte bli, jag har inte bara åkt hit för café besök…![]()
Onsdag ska bli soligt med fetmycket nyfallet puder, och pistörerna här är notoriskt lata, så det blir nog bra!![]()
Nae, det får räcka med inköpta skidor nu. Mina QST 99 gillar mig och jag gillar dom. Skidor för skön ”cruise”..Dags att skaffa litet bredare än dina QST ? N+1 …![]()
Tänkte osökt på Direktör Jönsson.Så länge de som ska spränga laviner och gräva fram liftarna inte är lata då.
Titlis öppnar kanske till helgen efter snön som kommit/kommer, men vinden kan nog ställa till det på lördag.
Du kanske åkte dit för lite Whiteout?Så får det inte bli, jag har inte bara åkt hit för café besök…![]()
Ja, man har varit med om bättre kontraster i snön vid skidåkning än vad det var idag. Men det är den 31 okt och jag har haft snö under skidorna.
Vad har du för glasögon i sånt ljus? Jag tycker det är jobbigt. Körde omkull en gång när jag trodde jag stod stilla på en transport...Ja, man har varit med om bättre kontraster i snön vid skidåkning än vad det var idag. Men det är den 31 okt och jag har haft snö under skidorna.
I morgon ska det bli Kaiserwetter.
Visa bilaga 26888
Visa bilaga 26889
Jag har rosa lins kategori 1.Vad har du för glasögon i sånt ljus? Jag tycker det är jobbigt. Körde omkull en gång när jag trodde jag stod stilla på en transport...Funderar på att skaffa ett par gogglar med ljusgula linser.