Blizzard Bonafide 2018

Blizzard Bonafide 2018
Hej! Har tänkt införskaffa mig dessa:
https://www.skistore.se/sv/blizzard/16445-product-40366.html#/langd-173cm
För det första, tror ni det är en bra skida? Åker mestadels pist, men gillar även att ta några avstickare utanför pisten och har tänkt utveckla min åkning där.
Är 174,5 cm lång och skulle säga att min skicklighetsgrad ligger någon stans mellan medel och avancerad. Tycker jag ska gå för 173cm modellen eller 180cm modellen?
Tillägger att jag väger ca 70kg.

Tack för mig

Senast ändrad:
Blizzard Bonafide 2018
Toobien sa:
https://www.freeride.se/prylar/skidor/2016/blizzard/bonafide.html

Börja där och jobba dig bakåt bland åren.
I det här fallet bara delvis hjälpsamt eftersom Bonafide är "helt ny" för i år enligt Blizzard...
@JensNilsson Helt säker på att det är en bra skida, och tror du kan gå på 180 cm. Jag kör på Kabookie, en gammal turvariant av Bonafide, i den längden. Har liknande längd och vikt.

Blizzard Bonafide 2018
Köp Griffonbindningar. De är grymma. Marker hade sämre bindningar innan Griffon och jester som nu funkar klockrent.
Looks bindningar dom inte är pivot hade inte jag gått för.
Appråpå skidorna blir det super!

Senast ändrad:
Blizzard Bonafide 2018

@LawndartGustav Okej grymt! Blev ett par bonafide 2018 med marker griffon bindningar. Ska hämta dom på tisdag så hoppas jag kan testköra dem snart!:)

Blev 180cm modellen och jag är 174 cm lång, lite orolig över att de blir för långa och att jag borde gått på 173cm modellen ist. Vad tror du?

Blizzard Bonafide 2018
Jag kör på nya Bonafide 180 cm och är 173 cm/73 kg. Funkar kanon tycker jag. Men sen beror det såklart på vad som passar för just dig. Men de är ruggigt stabila i hög fart och super när det blir uppkört i pisten :)

Blizzard Bonafide 2018

@mangebb Tack för dom lugnande orden haha känns bra att nån med samma förutsättningar köttar dom. Nu är jag bara taggad på att få prova dom! Ska försöka fixa pjäxor oxå, vilket verkar vara en egen vetenskap i sig

Blizzard Bonafide 2018
Jag jobbade i skidbutik i Kanada förra året, så jag fick testa de skidor jag ville. Oftast brukade jag bara testa skidorna en dag för att sedan börja åka på mina egna skidor igen, men dessa Blizzard Bonafide lånade jag många dagar.
De slaktar allt som står i din väg i pisten, lite för smala för det Kanadensiska pudret i min mening, men i Sverige är de nog en helt perfekt skida för hela berget.

I år gjorde de svängradien lite kortare, men i övrigt rätt lik den mycket omtyckta föregångaren.

Jag tror du kommer bli galet nöjd.

Skulle jag köpa en pistskida skulle det nog bli ett par bonafide!

Blizzard Bonafide 2018
JensNilsson sa:
@mangebb Tack för dom lugnande orden haha känns bra att nån med samma förutsättningar köttar dom. Nu är jag bara taggad på att få prova dom! Ska försöka fixa pjäxor oxå, vilket verkar vara en egen vetenskap i sig
Pjäxor är det ABSOLUT viktigaste!!!! Snåla inte!!!!
och gå till folk som kan och få dig en riktig boot fit där de trycker ut pjäxorna där det behövs osv.

(Om du går dit de kan sin sak så spelar det ingen roll vad jag säger, för då kommer de rekommendera bra pjäxor för dig, men köp för guds skull inte för stora pjäxor!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp