Boktips till svenska timmen?

Sund1ng

Ny medlem
Hejsan allihopa. Det är så att min svenska lärare är ganska så le på att jag aldrig har med mig en bok att läsa under svensk timmen, men jag har så himmla svårt att hitta en bok att läsa, jag gillar inte deckare för man måste läsa typ 200 sidor innan nånting börjar hända. Men jag undrar om ni kan ge nå förslag på bra böcker. Vet nån även om det finns nå böcker som handlar om skidor det skulle vara kul att läsa nån sån bok.

Tack på förhand

The Dirt! Handlar inte om skidåkning utan om historien kring Mötley Crüe, ett av dom coolaste rockband i världen. Korta avsnitt om när Tommy Lee, Nicki Sixx och dom andra knarkar sinnessjukt mycket, festar, ligger med 100-tals tjejer och gör en hel del andra sjuka saker. Mycket underhållande bok. Läs och lär om ni ska bli rockstjärnor :)

8000+ är en äventyrsbok som handlar om Göran Kropps cykeltur till Himalya och besök på Mount Everest. David Lagerkrantz har skrivit den om jag inte minns helt fel. Väl värd att läsa. Hoppas du hittar något bra!

Allt som Niklas Krog skriver är absolut läsvärt! Han skriver ungdomsromaner med historieperspektiv, T.ex. har han skrivit en triologi om en ung pojke som hamnar i Alexander den stores armé, bästa böckerna jag läst.
John Marshden har också skrivit en jättebra serie om ett antal ungdomar som hamnar i mitten av ett krig i australien när deras land blir invaderat, jättebra böcker!

- Niklas Krog.
http://www.niklaskrog.nu/

- John Marshden.

Alla dessa böcker är relativt lättlästa med medelstor text och varje bok på ca 200-350 sidor. Man kommer in i dom snabbt vilket gör att man vill läsa vidare.

Senast ändrad:
Flugornas herre eller Änglar och Demoner. Sjukt bra böcker!

läste en jävligt bra bok om ubåtar under 2:a världskriget nyss. havets vargar tror ja den hette, läste den på typ 3 dar tror jag:P
läs den för fan!

ladda ljudbok o lägg in på mp3 åså kan du sitta och bläddra och lossas att du läser men ändå kunna göra en tråkig bokrecension!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp