börja tävla i skicross?

Rider

Medlem
börja tävla i skicross?
tjena är 15 år och tänkte börja tävla i ski-cross undrar altså finns det bara senior klasser? eller finns junior klass? tävlat i slalom så kan åka!!! och jibbat en del. men undrar finns det några tävlingar kring ö-vik umeå sundsvall? eller är det åre ,idre och sälen som gäller? kan man åka på twintipsen?(scot p3?) eller ska man ta min racing lagg elan? (storslalom) kostar att delta? tacksamm för seriösa svar!

börja tävla i skicross?
Det är storslalom-laggen som gäller. Förra året så fanns det en juniorklass på crossmax-serien hur det blir i år vet jag inte men rykten säger att info snart ska komma på playground events hemsida.

Lycka till

börja tävla i skicross?
Har tävlat skidor (SL/GS/SG/DH) i hela mitt liv sen även lite skiercross. Kan säga att det är storslalomlaggen som gäller. Åker du på twins så kommer du att halak om krign som en tvål på ett vått badrumsgolv. =)

Fast det viktigaste av allt är nog att väga mycket.. Så kör mycket bänk och knäböj så kommer du att bli oslagbar.

Mvh, Marcus

börja tävla i skicross?
Har aldrig varit på en skiercross tävling utan hjälmtvång. Ryggskydd kan jag varmt rekomendera.

Men som sagt, det är vikten på dig som avgör.. Väger du mer så gör den andra illa sig och tvärt om.

börja tävla i skicross?
okej få bygga på mej väger bara typ 67 nu:D men tränar för fullt! men finns någon hemsida med tävlingar mm!? och vad kostar det`? tack för svaren!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp