Bra ryggskydd till allt.
Jag känner att det är hög tid för mig att införskaffa ett ryggskydd. Eftersom jag ofta haft ryggsäcken på mig när jag skidar så har det inte kännts så akut tidigare. Jag har nu insett att jag gör en del kullerbyttor ibland, både med skidor på fötterna och med cykeln mellan bena, så risken finns att det går illa. Då är bara problemet djungeln av utbud på ryggskydd i kombination med mina krav. Jag skulle vilja hitta nåt som funkar till allt.
Det ska funka både till utförsåkning och cykling
Det ska vara smidigt och skönt så jag vill ha på mig det
Det ska helst inte vara så vamt
Det ska skydda svanskotan
Jag har sneglat lite på Poc det verkar ju finnas att köpa till både extra svanskoteskydd och nackskydd, det kan ju vara en bra lösning om man vill vara flexibel. Någon som har några erfarenheter?
Så har jag också provat Komperdell, en västmodell som satt riktigt skönt men den har mjukare foam dämpning.
Hur funkar det om man får en sten i ryggen?
Någon som har nån erfarenhet.
Sen har jag också sneglat lite på riktiga crosskydd, med rygg-, mage-, axel- och arbågsskydd. De verkar finnas en del modeller där man kan hänga av eller på skydd på själva västen efter behag. Det skulle kanske vara en smidig lösnig men då verkar själva ryggskyddsdelen vara ganska begränsad i vilken yta den skyddar. Den skyddar till exempel inte svanskotan. Det är väl antagligen så att man ska komplettera med ett par crossbyxor också för at få fullgott skydd.
Jag skulle behöva lite fler förslag och lite mer ar era erfarenheter innan jag är redo att slå till./Stojje
Det ska funka både till utförsåkning och cykling
Det ska vara smidigt och skönt så jag vill ha på mig det
Det ska helst inte vara så vamt
Det ska skydda svanskotan
Jag har sneglat lite på Poc det verkar ju finnas att köpa till både extra svanskoteskydd och nackskydd, det kan ju vara en bra lösning om man vill vara flexibel. Någon som har några erfarenheter?
Så har jag också provat Komperdell, en västmodell som satt riktigt skönt men den har mjukare foam dämpning.
Hur funkar det om man får en sten i ryggen?
Någon som har nån erfarenhet.
Sen har jag också sneglat lite på riktiga crosskydd, med rygg-, mage-, axel- och arbågsskydd. De verkar finnas en del modeller där man kan hänga av eller på skydd på själva västen efter behag. Det skulle kanske vara en smidig lösnig men då verkar själva ryggskyddsdelen vara ganska begränsad i vilken yta den skyddar. Den skyddar till exempel inte svanskotan. Det är väl antagligen så att man ska komplettera med ett par crossbyxor också för at få fullgott skydd.
Jag skulle behöva lite fler förslag och lite mer ar era erfarenheter innan jag är redo att slå till./Stojje