Bra topptursställen i Alperna för nybörjare?

TMacaroni

Ny medlem
Hej

Vi var tänkt att dra till Storulvån weekend vecka tolv för att köra toppturer. Snöläget är dessvärre under all kritik vad jag har förstått. Nu måste vi hitta en plan B. Vi skulle behöva Er hjälp. Har ni något förslag på ställe i Alperna som passar sig för toppturer för ett par som inte är proffs ännu. Vår skidvana är god dock så är vi något ovana vid toppturer. Emotser goda förslag på var vi kan bege oss för att hajka på berget.

Med vänlig hälsning
T

Var själv i Alagna Italien (Freeride Paradise) som jag rekomendera. Gick på tur med guide och var mycket nöjd. De har fått mycket snö denna säsong.

Hej
För en rookie kan jag rekommendera eventet La skieda i Livingio
det är egentligen en telemarksfestival men vet att det finns vanliga Rando åkare med
en vecka inkl liftkort och guidade turer till ett paketpris om ca 200 €
Då ingår också en hel del fest och mat/dryck
/F

En upplevelse utöver det vanliga ger St Bernard man bor på klostret oc h delar boende med andra touringentusiaster om för dagen lämpliga turer får man till frukost Många lättare och längre turer. Möjlighet att åka ner till Aostatunneln och ta buss tillbaka genom tunneln. Flyg till Geneve. Tåg till Martigny.byte till smalspårigt till Orsieres sen Aostabussen till tunnelns mynning. Därifrån hudar man upp till Klostret. Åker ni bil finns parkering vid tunnelmynningen. I St Bernarddalen finns ytterligare orter lämpliga för pisttouring Vicher och Champex. P Italienska sidan har ni hela Aosta dalen.. möjligheterna är oändliga. Kanske skall tillägga att det serveras mat på klostret så det är inget Stf stuk.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp