Bumperstickers

Ace_DG

Aktiv medlem
Bumperstickers
G`middag alla!

På det glada 80-talet var s k bumberstickers ett måste för uppvisande av identitet, politisk tillhörighet och intressen och läggning allmänt. Vi minns alla klassiker som ”ju mer jag lär känna min fru, desto mer älskar jag min bil”, ”Divers do it deeper”, Windsurfers do it standing up”, Curling är cul” (den ÄR dålig…), J.R. for President (ja, det var väl J.R. från Dallas-såpan då), kommer inte just på några fler i hastigheten…

Nåväl. Vi här på FR , sammanflätade som vi nu är i vår glidande verksamhet, har vi nåt att förmedla till icke-glidarna? Vad vill vi klistra på kofångaren, vad skall T-shirten uttrycka på bröstkorgen?

Freeride-Johan har ju slagit an tonen lite med ”Off-piste is not a crime”-T-shirten, men vi har väl mer att säga, eller?

/A

Bumperstickers
"Offpiståkning är som sex, mjukt och skönt men samtidigt farligt. Använd skydd och njut!"

finns dock en mängd varianter av denna...som är mindre censurerade.

Bumperstickers
"Vi skidåkare spolar kröken". Nä skojade bara...

"Mina älsklingar blir bara kortare och fetare med åren"

Inte heller så bra, men den här då:

"Airborne, norrifrån med vattentät telefon"

Jag gjorde mitt bästa och bättre än så här blir det inte.

/BM

Bumperstickers
"Skratta inte Svensson, din dotter ligger i baksätet!"

"9 to 5 never - heliskiing forever!"

"Steepskiing is not a sport!"

”Snön sitter, jag lovar; åk du först!”

Och en klassisk fransk åttitalare som värdig avrundning:
"It`s RAD!
It`s HOT!
It`s MONO!"

"Alain Revel kicks @$$!"

Bumperstickers
nu rycker jag tag i denna tråd igen!

såg en likande på newschoolers.com för ett tag sen, dom hade en omröstning om vilka bumperstickers dom skulle göra! alla medlemmar fick lägga sina förslag och sen valdes ett par ut att göras och säljas! sjukt mycket asroliga förslag som kom där..

nått i stil med "freeskiing. because most sports only requers one ball" eller "T-wall for president" och massa sånna sjuka grerjer!

vore jävligt roligt om man kunde gör anått liknande här på freeride?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp