Burger King vs. McDonald vs. mAx

Ojamae sa:
Pellee sa:
+ Goda pommesfrites

- Äcklig burgare
- För kall läsk
- Långa Köer
- Dålig personal som inte fattar svenska
- Dåligt städade bord
+ Goda pommesfrites (Håller med)

- Äcklig burgare (Om du har fått en äcklig hamburgare EN gång så är det svårt att avgöra om alla deras hamburgare är äckliga, jag har ätit en del på Max och aldrig blivit missnöjd)
- För kall läsk (Har jag aldrig varit med om, dock så är det dåligt att de har så jävla mkt is i läsken, fast det är ju lätt att säga till att man inte vill ha is)
- Långa Köer (Är det Max fel att de är populära?, jag väntar hellre lite och äter en god burgare än får en burgare som legat framme i 20min (Som på McDonalds))
- Dålig personal som inte fattar svenska (Är de dåliga för att de inte kan svenska så bra, ska du börja hacka ner på invandrare?)
- Dåligt städade bord (Har jag aldrig upplevt, men du kanske var där i rusningstider och de hade säkert mycket att göra)
Om de nu e så sjukt bra, vilken burgare ska man ha då?

Jag kan äver säga till mitt försvar att ja inte menade att personalen var dåliga för att dom var invandrare untan för att dom inte kunde ta en beställning.
Att dom var invandrare spelar ju ingen roll..

Senast ändrad:
blizzy sa:
Är väl bra med konkurrens istället för monopol, så tycker att de tre borde va kvar.. konkurrensen borde ju faktist pressa priserna.. konstigt bara att Max burgare fortfarnade kostar 25 miljoner, o då får man betala extra för extra ost :D
Bra skrivet even..
exakt, ingen av alternativen var bra som du nämnde, hur blir det då med exempelvis konkurrensen? eller vill ni hellre betala ex. 70kr för en burgare?

jag står fast vi mc.d

Big tasty är ju sjukt god sen när El maco är tillbaka i stan är man tvungen att käka den så ofta det går, du ää fan så mummsig.

Men Burger KIngs pommes håller aningen högre klass är mc.d så om dom bara kunde sno dom dit så hade jag antagligen ätit där oftare.

MER SKRÄPMAT ÅT FOLKET!!!

Max alla gånger. Å då har jag jobbar åt clownjäveln. Börjarköngen god tvåa eftersom de lyckas spreja på skän grillsmak på sitt kött.

Däremot så har Börjarköngen stora problem med sin personal. Slö o slapp å det ser för jävligt ut för jämnan. Jag har även hört att de micrar sina burgare när de blivit för kalla...

Men en sak med Max, som inbiten norrlänning klarar jag fan inte av att gå på Max i Sthlm, trots att jag bor där. Det är fan inte samma sak. Stokkhålmsjävlarna klarar ju inte av hela MAx-kulturen. Nä Max blir det bara när jag är norr om Dalälven!

Nu när det delvis blev en omrötsning endå vill jag tillägga att max bacon smakar skit, varför i helvete ska man ÄPPELröka bacon. Det är ju som att äta glass med stekfett istället för chokladsås.

En sak till:
Trots mina något vänstervridan förslag så är jag inte kommunist, inte äns socealist . Jag är faktist på högersidan, rent ut av medlem av ett av våra borgeliga parti.

så är det

Senast ändrad:
mc donalds är nog godast.. men burger kings pommes är helt gudomliga..

slå ihop alla tre låter som ett bra förslag.. satsa på de ;)

Fast, jag tror ändå att ris och nudlar är större än hamburgare om vi räknar med mer än vårt lilla västvärlddel som väl innehålle 20% av befolkningen eller så i världen... Dock så börjar det bli fler burgarkedjor även i Kina... Dock inte ute på landsbygden.

Tycker det är ungeäfr samma skit allihopa, tillbaka till burgarna alltså, Wimpys tycker jag gör bra dressing... Och Big Kahuna burgers av kultskäl... Annars kan man nog skrota alla snabbmatkedjor på en gång om du frågar mig.

Föredrar sushi... Vet inte om det är så mycket nyttigare, men hellre rå fisk än flottiga burgare... Och då skiter ändå fisken i vattnet den simmar... Jävligt underligt det där.

Burger King har i sin reklam propagerat för att flertalet väljer deras Whopper över konkurrenterna (läs Big Mac). Jag kan hålla med att en whopper kan smaka (oftast inte dock) jäkligt bra om den är bra gjord. Detsamma gäller Max burgare. Det som verkar vara gemensamt för dessa två kedjor är att deras burgare har förbannat mycket och fet dressing. Det är dubbelt så mycket fett i en whopper som i en Big Mac. Inte undra på att den är så mycket godare då ;)
Max ska vi inte snacka om. Kan vara svingott men käften får en härlig hinna av fett som man får dras med ett tag.
En burgare är inte menad att vara smalmat. Däremot så kan man konstatera att ju mer fett - desto mer smak...

Putte_the_skibum sa:
Föredrar sushi... Vet inte om det är så mycket nyttigare, men hellre rå fisk än flottiga burgare... Och då skiter ändå fisken i vattnet den simmar... Jävligt underligt det där.
Jag tycker att sushin ska bli lite billigare, fast då kanske man inte hade käkat något annat alls!!

sibylla is the shit men det e ju mer en vanlig grill men endå
max suger som f*n deras hamburgare smakar skit men deras pommes e nice iaf.
BK burgare brukar va fett torra...
donken e rätt nice :P
big tasty mmmm xD

måste säga att alla dessa ställen är enbart äckliga, det är bara Subway i Vällingby som håller klass!

okej vart ska vi börja. grälet med kompisarna blir lätt fixat med en kompromiss, turas om med max, bk och donken. att låta alla kommuner välja en snabbmatsresturang är inte heller någon bra id'e, tänk dej om man skulle göra samma sak med skolor(en inriktning), mataffärer eller bensinmackar. att slå ihop alla kedjorna vore inte särsilt bra, tror du konkuransverket skulle hoppa högt över det? nej knappast. så, det bästa är nog helt enkelt att låta tiden ha sin gilla gång och njuta av sin hamburgare varifrån den än har sitt ursprung
jag tackar för mej
//faceplant

Innan ni dömmer ut max (som är bäst) tycker jag att ni ska vara medvetna om att varje max resturang ägs av enskilda företagare. Vilket innebär att det är nästan bara nammnet på resturangen, muggarna och råvarorna som kommer från max. Kvaliten på maten kan därför skifta från resturang till resturang. Men oftast så håller max en hög nivå!

1. Max
2. Donken

haha ngn som läste om McDonalds här i Arvika för ngt år sedan ?
Det var typ ngn smart jävel som diskat toalocken i en diskmaskin och det blev typ stort somfan i Aftonbladet m.m......
Bara så ni vet alltså.

burger king har börjat visa www.46films.com projekt på helbild...inlines och skidor så de får bli dom nu ett tag

annars är max godast

Själv så tycker ja SIBYLLA E BÄSST därför att dom har godast hamburgare o godaa pomme rites, men den fanns ju inte i kategorin så min ordning bli:

1. Burger king. för deras goda pommes frites! Men ibland kan hamburgaren va torr men de gör inget för pommes fritten e så Gudomligaa!!

2. Max, hamburgaren duger o pommes fritten e gooa

O

3. Donken, dom har inge goo pommes frites tycker jaa, oftast långa köeer, hamburgaren duger väl menmen

Jag vet! Slå ihop Donken och Burger King! Grilla McFeast! Behåll McFlurry och munkarna! Men kör på BGs pommes och andra burgare! Max kan dra åt...

De är ju inget att bråka om.! alla som har nått vett i kroppen går ju på max!! de är ju självklart!! iaf här uppe i ö-vik! donken här går snart i konkan ändå!
fred ut!

hmm.. varför stå en fyra pers å välja? käka på alla ställen! liksom vem kan inte trycka i sej en liten cheese oavsett hur mätt man är? :D mitt svar blir alltså: ät er tjocka på alla ställen! :D

Tillbaka
Topp