Burton Ruler eller Burton Imperial?

Hallvar

Ny medlem
Är på jakt efter nya boots, har kört med Driver-X i två säsonger men tycker de är i styvaste laget plus att innerskon är slut. Nån som har kört med några av ovan nämnda boots? Imperial är ju ny för i år men den ser ut att vara en pimpad version av ruler!?

Ruler är bra, lite som en volvo V70. Lagom Flex, Lagom Dyra, Lagom allt typ. Ingen koll på imperial. Men som alltid med boots är det svårt att rekommendera, du borde testa och känna själv.

Har kört med Ruler i många år, de är precis som CustomX som en V70, en arbetshäst som fyller sin funktion. Inte på något sätt dålig, utan beprövad kvalité. Kör numera med Ride Deuce, känns ungefär likadana i styvhet men betydligt lättare (mina Ruler hade ett par år på nacken, senare modeller är förmodligen lättare). Imperial har jag ej någon erfarenhet av, så enklast är nog om du kikar in i en butik och provar lite.

Samuelelel sa:
Har kört med Ruler i många år, de är precis som CustomX som en V70, en arbetshäst som fyller sin funktion. Inte på något sätt dålig, utan beprövad kvalité. Kör numera med Ride Deuce, känns ungefär likadana i styvhet men betydligt lättare (mina Ruler hade ett par år på nacken, senare modeller är förmodligen lättare). Imperial har jag ej någon erfarenhet av, så enklast är nog om du kikar in i en butik och provar lite.
Har för övrigt märkt att Burtons dojor generellt känns lite tyngre men har upplevt att kvalitén varit jävligt bra vet ej om detta stämmer och/eller har något samband

Tack för info om ruler, verkar vara en OK sko. Letar efter nåt som är mer parkvänligt än Driver-X men ändå med bra hälgrepp o bra känsla i sulan. Ska helst funka för lite skogs-/offpiståkning också. Jo, det bästa är ju att prova. Vill egentligen testa nåt annat än Burton men den vikande marknaden för snowboard (i Sverige?) gör att det inte finns så mycket annat att prova, iaf i Luleå...

Senast ändrad:
Jag tycker Burton Ruler funkar superbra!

Bra stöd för all åkning och jättelätt att ta på och av.

Kolla Forum Kicker SLR kanske.

Lätt av och pa.
Lagom hardhet, dvs lagom mjuka och lagom harda tycker jag, iaf i park/pipe.
Nice stöddämpning.
Liten pa utsidan.

Är ju i princip en burton :D

Att ta klivet från Driver X till Ruler är ganska stort. Jämfört är ju Ruler ett par tofflor mot Driver X och det kan nog kännas konstigt att inte ha supporten. Men det är nog mest en vanesak. (Jag ska själv ta klivet åt andra hållet, från mjukt till hårt då jag insett att jag är för gammal att åka park och det enda jag är bra på är att lägga ettor...)

Imperial är ju en enhet styvare på Burtons skala än vad Ruler är, svårt att säga vilken skillnad det gör (förutom 6-700 spänn i kostnad då). Om du ska köpa Ruler skulle jag rekommendera Restricted modellen. Den har en annan sorts material på tån jämfört med de "vanliga" modellerna som gör att tåspännet, om man kör Burton-bindningar förstås, verkar sitta mycket bättre.

Jag har kollat på 32 skor och de verkar som ett vettigt alternativ. Motsvarande till Ruler/Imperial är modellen Lashed och den verkar vara bra tycker jag. Stale säljer Lashed och de finns väl i Lule?

Stale finns tyvärr inte i Luleå, jag tror dom enda märken som finns här är Burton/Ride på Stadium och liknande butiker, samt kanske några K2 på Hägglunds Äventyrsbutiken.

Tillbaka
Topp