Butiker som säljer (dessa) Bergansjackor?

Xifias

Ny medlem
Jag är som mänga andra på jakt efter en ny jacka inför säsongen. Fick upp ögonen för de norska Bergansjackorna. http://www.bergans.no/ . Modellerna jag är intresserad av är framförallt STRANDA, STRYN och RAULAND. Är det någon som vet var man kan köpa dem i butik och vad de kostar?

Tjena!

Måste säga Bergans gör marknadens bästa skidjackor just nu, köpte en isogaisa förra året och är hur nöjd som helst! Den leverar 100% i alla tänkbara situationer. Köpte den på Hägglunds i Luleå, riktigt bra affär samt att de är schyssta och ger bra rabatter från time to time! Hägglunds äventyrsbutik tror jag det fullständiga namnet är, googla fram deras websida vet jag! De har nog fler modeller av Bergans jackorna...

grymt! Synd bara att man har över 100 mil till Luleå. Inte direkt så man har vägarna förbi speciellt ofta.. Ingen som vet nåt ställe i gbg eller sthlm? eller nån annan lämplig stag i syd/mellean-sverige. Bor i norrköping.

Kolla på http://www.bergans.no sen eksport, sverige så där står alla dealers...

Inte så svårt att leta och använda internet ibland ;)

Senast ändrad:
shit va smart! det har jag ju inte kollat själv. ditt kött...
där står ju bara vilka som säljer. Inte vilka modeller de säljer.

Xifias sa:
shit va smart! det har jag ju inte kollat själv. ditt kött...
där står ju bara vilka som säljer. Inte vilka modeller de säljer.
Nej men har du tänkt på att du kanske kan ringa och kolla?? Är inte så svårt. Eller oxå kan du maila nån av säljarna som står på samma sida och fråga dom? Är inte så svårt kan man tycka.

//Hasse

Edit: Sen står ju priset på Bergans sida i norska och det är bara att räkna om det till svenska kronor så.

Senast ändrad:
hurru xifias om dom säljer sånna kläder lär dom väll kunna ta hem vilken modell som helst din nöt.

Men vad är det med folk? Varför finns forumet om de enda svaren man får är att "sök själv nån annanstans". Jag ställer ju frågan här för att få svar från folk som av egen erfarenhet kan ge vettiga tips svar. Jag ber inte andra söka på internet åt mig. Det klarar jag själv... gash!

Så då menar du att alla som har sett din jacka ska kolla här och skriva? Tar förmodligen längre tid än att maila och fråga i och för sig men du orkar ju inte det men orkar skriva här i stället? Ja ja så är det.

Jag köpte en ANATOMIC LV (orange-grå) på naturbolaget i Kalmar. Först var jag lite tveksam till färgen, men efter att jag tagit på den och kollat i spegeln, så kändes den riktigt bra. Helt avgörande var dock priset, för eftersom det tydligen var en utgående modell, så fick jag den för 1900 spänn!

jag vet ju inte ens om jag ska ha en sån jacka än. det är ingen panik med jackinköpet. då kan jag ju slänga in ett inlägg här. det tog ungeför 15 sekunder. svarar ingen så är det ju inte mer med det. Däremot kanske NÅGON som har köpt en sån jacka råkar se inlägget och kan säga nåt givande. Precis exakt som karlssonjohan82 gjorde i första svaret. Innan du kom in i bilden och besserivissade med det mest klassiska skitsvaret som finns "sök själv på internet!". tack för ingenting...

Bromma skidsport har jackorna eller iaf Rauland sade Jonas när jag pratade med han förrut idag så då vet du det iaf. Och om dom inte har jackan hemma så kan dom beställa hem OM det finns i lagret. Men börjar tydligen ta slut även där nu.

Och jag råkar ha alla tre jackorna du pratade om men visste inte då vart det gick att få tag på dom. Sen förstår jag inte att vissa människor är så slö så att man inte kan ringa ett samtal som oftast går fortare än att skriva massa strunt här så som både du och jag har gjort. I och för sig så har jag inte så mycket annat för mig så.

//Hasse

väldigt sant! men bestämmer jag mig för att jag vill ha en sån jacka plockar jag fram telefonen.

Jag slösurfar för mycket på forum och har en tendens att spotta ut en hel del halvt onödiga inlägg. Det går av bara farten liksom. Ska kika runt lite, det verkar ju vara populära och bra jackor iaf.

xifias, klart man vill vara hjälpsam! jag bor själv i umeå och fick jackan skickad till mig faktiskt, som sagt de är riktigt tillmötesgående där uppe i luleå ;) ! hade otur att få första bergansjackan avstulen uppe i Hemavan, under första skidresan med den i min ägo! + en massa annat däribland en ny digikamera! suck som tur var fick jag ju igen allt på försäkringen, men jackorna är tydligen också poppis bland banditer! heheh

Snödjup

Tillbaka
Topp