Bygg egen dolly

Petts

Ny medlem
Bygg egen dolly
Jag har sett att det finns en hel del poster där det finns frågor om dollys, slides, kranar osv. Här har ni en riktigt bra instruktionsfilm för hur ni enkelt kan bygga en egen dolly. Jag byggde en dolly utifrån en av hans tidigare filmer som faktiskt funkade sjukt bra och det bästa med allt är att det inte kostar speciellt mycket.

Den "nya" dollyn som han har byggt är väldigt liten och praktisk om man jämför med den jag byggde. Här är instruktionsfilmen till dollyn:

Senast ändrad:
Bygg egen dolly
ah iom att själva sliden inte sitter fast i railsen kan man inte ha en kamera som är bak- eller framtung. Då kommer hela kameran att tippa över som man kan se på filmen

Bygg egen dolly
fan va bra det såg ut. ska lätt bygga en. Lär inte vara speciellt kostsamt heller... Nog mycket bättre än att bygga en som har tennisbollar iallafall

Bygg egen dolly
Byggde mig en ny slider häromdagen. Detta är ingen bygg video men tänkte det kunde vara bra som inspiration om det är någon som tänkt sig att bygga en. Eftersom jag hade alla delar hemma så kostade det mig inte ett öre, och vet tyvärr inte vart man kan få tag i dem om det är någon som undrar.

Men hoppas det kan ge lite tips till era byggen!
Svarar gärna på frågor, om det är något ni undrar.

Senast ändrad:
Bygg egen dolly
oggevesterlund sa:
J4y1Films sa:
Fan vad grym den såg ut! :) Tror du att du skulle kunna göra en video hur man gör en? Eller om du vet nån video där dom visar hur man gör? Behöver något att bygga nästa termin i slöjden och har funderat på att göra en dolly!
Eftersom jag hade alla delar som behövdes hemma, så vart det egentligen bara till att kapa rören, och skruva ihop den med resten av delarna.. Så just en sån här har jag ingen film på någon som bygger, då det är av egen "ritning"..

Men finns ju ett flertal andra modeller på youtube som folk visar hur man kan bygga.!

Bygg egen dolly
Jag fattar inte vad det är för vinklar han har till vagnen?! Samt hur han fäster den i plattan...

Tillbaka
Topp