Bygga hopp

Stage6

Ny medlem
Bygga hopp
Nu när det äntligen har kommit snö till stockholm så tänkte jag bygga ett litet hopp på tomten.

Jag har läst andra trådar men söker efter fler tips.

Hoppet jag hade tänkt bygga ska inte va så stort.
Hur får jag kicken att hålla, utan att vänta hela natten tills den har frysit fast? Kanske hälla vatten så det fryser snabbare?

Alla tips är välkommna! :)

Bygga hopp
lägg på alldeles för mycket snö, packa snön genom att dänga på med baksidan av en snöskyffel, steppa hoppet lite, gör kicken bred, lägg skidor som håller fast framför/vid tippen av hoppet... finns en guide om det på svt:s lilla sportspegeln skidavsnitt.

Senast ändrad:
Bygga hopp
gör en snö hög sen tar du några gran kvistar ! och lägger på snön så dom stannar kvar . sen lägger du ppå mer snö sen plattar du och shapar ;) gran kvistarna gör så det blir packat ;) (hårt)

Bygga hopp
Precis samma sak gjorde jag idag! Men istället för att salta och sånt så drog jag bara på mer snö och packa det hårt som satan. Det hjälper mycket att förstärka på sidorna och kanterna också så att det inte bara glider ut. Som sagt tidigare är det bra om den är mycket bredare än man tror jag var tvungen att göra mitt ca tre gånger bredare än beräknat.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp