Bygge av "Foam pit"

jahren

Medlem
Bygge av "Foam pit"
Hejsan tycker det är dags att nån bygger en iten lekplats för hoppsugna skåningar.
Därför tar jag nu initiativ till detta bygge. Jag har dock en del problem.
Jag har inga pengar, jag vet inte var den skall byggas och inte hur.
Däför behöver jag hjälp. Genast.
Hade ju varit slående kul att leka lite på sommarn också..
puss

Bygge av "Foam pit"
japp.. den vägan kan kanske fungera.. fast kommunerna brukar inte vara villiga att sponsra något som vänder sig till en så begränsad mängd folk, fast allt beror ju på hur man lägger upp det.

Bygge av "Foam pit"
Bygg ett stort jävla hoppa, kolla på de vattenhopp som byggts av folk här på sidan.
Ta en stor container (40 fotare borde räcka mer ä'n väl) och fyll med skumgummikuber?

Bygge av "Foam pit"
Behöver inte va till just cross, skidor eller snowboard.. räcker me att man har en foam pit som subsitiut för vattnet i en simbassäng o kör ett hustak eller något högt som "hopptorn".. så kan man göra volter hit o dit o landa mjukt o skönt!.. sen om man ska ha nåt speciellt på fötterna, som skidor, när man gör de e ju inte nödvändigt..

Bygge av "Foam pit"
he..
jo tanken vara att bygga en i trä. en lite större variant. Sen borde den stå i slutet av en backe. så man inte behöver bygga nån enorm ramp.. BLIZZY kanske vet om nån bra backe vi kan låna i lund!??

Bygge av "Foam pit"
Ska vi ställa den i en public backe? känns inte särskilt bra eller tillåtet... bättre att bygga den på någons (jahrens) tomt vid en husvägg, bygga en liten kick precis innan stuprännan på taket o sen köra från taknock, via kick, i foampiten.. Yay! Skulle inte banga för att testa skate'a i den heller, vore nog ball.. kan köra hoppstylta också om nån kan låna ut en!

edit: Till alla nissar som fortfarande inte vet vad en foam (skum) pit (hål) (=skum hål) är:
BYGG EN SÅN (fast inte nedsänkt i marken kanske) i skåne, me likey!
ja kan bidra med hammare o vilja! Jahren borde Ja-har-en sponsor som kan stå för skummet.. go go go!

Senast ändrad:
Bygge av "Foam pit"
Ja-har-en föräldrarhem utanför lund fortfarande? Eller har hela norska invasionen omgrupperat till malmö?

Senast ändrad:
Bygge av "Foam pit"
Okok, trodde dina päron bodde kvar i hofterup eller var de nu va du bodde innan... men äh, vi bygger den vid dig!

Bygge av "Foam pit"
Tror inte att de kommer funka så bra att ha en Foam Pit mitt i en backe eller park, visst asså de skulle säkert gå as bra att hoppa men dom som har hoppat ner i en så vet ju hur lång tid de skulle ta att komma upp med skidor och stavar och brillor som ligger i botten.
Skulle nog va lika stor köbildning som vid VM 6an vecka 9!
Tjena

Bygge av "Foam pit"
hejsan alla, jag har en kontakt som jag kan fixa skumgummi av, vet inte exakta priset men det är ungefär 600-800 kr bal. beroende på hur mycket man köper

en bal är ungefär 1.5 i kubikmeter men expanderar till cirka 5-6 kubikmeter av fin, ren skumgummi.

all skumgummi är uppskärd och klar i småbitar, så det är bara att kasta i det i en foampit till exempel

skumgummit är också flammsäkert och kan inte heller spricka av bitande kyla,
man kan inte heller få hud irritationer av skumgummit,

det lättaste är om man har en lastbild eftersom balarna är ganska tunga när dom är packade,
jag har truck och allt annat som behövs, dom går att rulla för hand också.

skicka till min mejl eller ring om ni är intreserade

Leonard_pihlblad6@hotmail.com
0705538675
MVH LEONARD,

Tillbaka
Topp