Capita Stairmaster vs horroscope

chesper88

Ny medlem
Jag åker i mindre hopp och gillar boxar, tar det lugnt o glider omkring för nöjets skull. Hjälp mig nu välja bräda

1. Capita stairmaster eller Capita horroscope, vilken hade ni valt? Skriver ovanför hur jag åker.

2. Kör idag en 156 bräda, till hakan. Funkar bra men vill ha en lite mer "lek" känsla, kommer det märkas skillnad med bara 4 cm?

3 Priset på stairmastern är 3700 med ett par union cadet bindningar, är det bra?

MVH

1. Horrorscope, bara för att jag gillar rocker och den är lite mer slashy och lekfull, dock har jag inte testat just horrorscope men många andra mjuka rockerboards.

2. Ja det kommer att kännas, 4cm är ofta 2 hela boardsizes. Det behöver inte betyda att den blir för liten dock, speciellt om du vill ha mer lekkänsla så blir en kortare rockerboard roligt.

3. Det är helt okej, är den ny eller beggad?

3.Det är nya saker.

Jag vet inte priset på horroscopen dock.

Om man åker med en rocker bräda som är "flatkick" som horrorscopen, blir det mindre hangups då? Alltså att stålkanterna inte hugger lika lätt?

Kan man köra en sån som scopen även fast man är ganska kass åkare i parken? Blir det svårare eller lättare att utvecklas med en sådan?

I så fall är det ett helt okej pris.

Det blir väll mindre hangups på ett sätt om du leker omkring eftersom kontaktpunkterna är smått lyfta från marken.

Ja du kan köra en rockerboard även om du inte kör avancerade saker, du ramlar inte omkring bara för det (: nackdelen kan väll vara om du ska spinna på större hopp så kan det inte vara lika spot on i landningarna men annars inga probs. Du har lättare att lära dig pressa bara, thats about it

jag kör på horrorscope och de är den roligaste brädan jag åkt på.. kanske ingenting för 15meters hopp å sånt för den är så mjuk.. men sjuukt lekfull och rolig är den..

jag tror inte de är några problem om du inte är bra för de står på produktbeskrivningen där jag köpte den att den är för nybörjare till avancerade åkare..

Jag vill inte störa ditt besluttsfattande, men testa Signal Park Rocker. Jag tycker att den är mycket mer lekfull än Horrorscope. Horrorscope är skön, snärtig och pigg. Men jag tycker att den rä ganska försiktig i sin rocker och styv nog för att åka snabbt och hårt. Park Rockern är mycket mjukare men också mycket svårare att hoppa med.

Jämför du Horrorscope och stairmaster tror jag att du skulle föredra horrorscope. Stairmastern känns som en "vanlig" snowboard. Rolig men inget speciellt.

Ska du bara ha en bräda skulle jag välja Horrorscope.

Tillbaka
Topp