Coola skidkläder till barn?

Saltalotta

Ny medlem
Har nu googlat runt lite på div sport-siter, men hittar inga roliga skidkläder för barn (dottern är 5 år).
Någon som kan ge tips?
Vilka svenska märken finns och vilka utländska?

O nej, jag tänker inte sätta på henne Polarn o Pyret grejer:-)

Tack på förhand!

Min dotter, 6 i år, har åkt i PoP kläder, kanske inte roliga men de funkar. Vi åker för fjärde året nu och jag har tyckt att de har haft bäst grejer och jag gillar skalkläder, annars är det mycket stoppat. Men det är ju inte jag som skall klä din dotter.

Lite beroende på hennes storlek så har Peak Performance lite, Stadium har sina Everest grejer (och de har även lite andra märken, i alla fall i Malmö), kolla även Naturkompaniet (de har mer i butik än online), cross-sportswear har även saker som skall vara bra (har ej testat).

Annars är mitt tips att skaffa band till vantarna så de inte tappas, stoppa ner choklad i ryggsäcken och jag brukar ha med en varm jacka (min dunjacka) som går att svepa in sig i när kraften tryter.

Lycka till

Har kört cross på mina grabbar. Har varit prisvärt iallafall. Man fick ett helt ställ för under tusenlappen. Annars finns en del bra på junkyard (Rip Curl, Burton mm). Rent generellt skulle jag rekommendera att satsa pengarna på bra underställ, ullfrotte/fleece, bra skidstrumpor, hjälmhuvor/turtlenecks och handskar framför att lägga skitmycket pengar på det yttersta lagret. Warp och Everest är bra prisvärda grejer som duger.

Svårt o hitta roliga coola skidkläder för en 5-åring.
Vi har Nanook/Isbjörn of Sweden som vi är supernöjda med.
Coola? Nja, men de är super o inget märke man behöver skämmas över heller ;)
Dessutom tycker jag det är viktigt med hög vattenpelare.

Första året i backen körde vi Nanook för hela slanten.
Andra året Molo overall + Gneis set (dec) och Nanook skalset (mars).
I år har vi en Isbjörn overall (Nanook alltså) och gneis skidjacka + byxa.

Inget fel på dom, superkvalitet och hon har aldrig frusit. Men vilka färger!!!
De är så tråååkiga. Dottern är grym på skidor och jag skulle vilja ha något mer "klatschigt" på henne så hon syns.

Ett i-landsproblem javisst. Men hon säger själv att hon vill ha neonrosa byxor som mamma:-)
Har kollat Peak P men de börjar ju sina storlekar på 120cl och så känns de väldigt vida i benen...
tänkte om det fanns något utländskt märke som man kunde kika på ist.

Tillbaka
Topp