Cooping till skateboard ramp!

Herrgroda

Ny medlem
Hallåå! Jag håller på att bygga en skateboard ramp på bakgården just nu. Jag har allt material förutom coopingen (stålröret) som behöver vara 2.5 meter långt och ca:50mm i diameter. Jag har kollat på Beijer, Byggmax, Bygma etc.. men det finns ingenstans. :/ Någon som vet vart det det finns eller vart de säljs? Tacksam för snabbt svar! :)

kolla med installatörer av tryckluftsanläggningar för där använder man ju stålrör. Även Ahlsell eller liknande ÅF/distributör kanske har

/C

Ska själv bygga en mindre ramp, så av nyfikenhet, har du lyckats hitta lämpliga rör i kortare längd någonstans?

Ska söka lite själv och meddelar i tråden om jag hittar något lämpligt.

Hej,
Jag byggde en miniramp med 2 kompisar då vi gick på grundskolan. För oss var det inga problem att hitta cooping även fast vi bor långt ute i fjällen. Det fanns på vår lokala Järnia affär. Ett tips kan vara att kolla med VVS företag och liknande där de använder rör.

Lycka till med sökandet och rampen!

Kolla runt om du har något företag typ stena stål eller tibnor i krokarna. Åka dit, ange kapmått och åka hem med önskad profil

Erikand sa:
Kolla runt om du har något företag typ stena stål eller tibnor i krokarna. Åka dit, ange kapmått och åka hem med önskad profil
bra tips och borde också vara mycket mer kostnadseffektivt än den vanliga byggmarknaden om de emot förmodan har den typen av rör i sitt sortiment.

jj77 sa:
Ska själv bygga en mindre ramp, så av nyfikenhet, har du lyckats hitta lämpliga rör i kortare längd någonstans?

Ska söka lite själv och meddelar i tråden om jag hittar något lämpligt.
Jag har varken hittat något i rätt storlek eller längd, tänkte höra med något vvs/trycklufts företag ifall de har något för en billigare peng, gött om du meddelar ifall du hittar något!

Dom du listat är ju träbutiker så om du vänder dig till en som säljer metall bör det ju gå bättre :P

Kan hjälpa till och googla om du skriver vart du bor :)

linder sa:
Dom du listat är ju träbutiker så om du vänder dig till en som säljer metall bör det ju gå bättre :P

Kan hjälpa till och googla om du skriver vart du bor :)
Bor i skellefteå! tveksam på att det finns metall återförsäljare då järnia stängde för ett par månader sedan. :)

Tillbaka
Topp