Dagens jamare

SoulRider

Aktiv medlem
Dagens jamare
Mycket fokus på fika och lunch i backen, men känns som att en tråd saknas. Så, dagens jamare! Fint med något stärkande efter långt off-piste åk.
IMG_2768.webp

Dagens jamare
Har ju i princip alltid bilen och äger ingen plunta, så inte aktuellt att bidra här. Lite nyfiken bara, hur långt måste ett offpisteåk vara för att man ska ha förtjänat en jamare? :unsure:;)

Dagens jamare
Ja, det passar ju inte alltid beroende på vad man ska ta sig för efter, både vad gäller ev. bil och nästkommande åk. Är det high-risk får man ta det lugnt med starkdrickat, men om det nästa man ska göra är afterski så är det ju fint! 👍

I detta fall var off-piste repan tot. 1200 fallhöjdsmeter och vad jag tror nästan 7km.

Skön inledning med bra åkning och ”remote” känsla. Avslutades med lååång transport först via vandringsstigar och sedan skate tillsammans med längdåkare på en skidstadion, för att till slut åter nå liftarna.

Då förtjänar man det! 😉

Dagens jamare
På spanstind har det i lådan med gästbok vid några tillfällen funnits en flaska sprit. Är det vanligt att det finns på toppar med gästbok i Norge?
Jag brukar vid turer i fjällen sommar som vinter ha en flaska med stärkande med i väskan. Oftast gammal dansk eller Fernet.
Tyvärr tar jag oftast bilen med vid hemkomst blir det ofta nått gott med något gott vid sidan.

Dagens jamare
Svintrevlig tråd som sagt! Men är det helt vilt att säga att dagens jamare är endast godbitar som överträffar 20 prolle? Självklart kan legendariska bärs kvalificera in sig också, men jag tror alla har lite självkänsla och kan avgöra när det är lämpligt.
/Kusken

Dagens jamare
Visa bilaga 39102
Ingen riktig ”jamare”, och inte från idag, men ändå från en skidresa i år, så jag slänger in den här ändå för att hålla farten uppe i tråden nu när säsongen ändå börjar närma sig ett slut….
Jag trodde först det var en dagsfärsk bild.
Vilken hjälte som startar dagen med bubbel och utsikt var min reaktion men där hade jag fel 😁
Ser härligt ut oavsett tid på dagen.

Dagens jamare
I väntan på fiske med barnen njuts det i värmen.
Kommentarer om att IPA och annat larv är godare undanbedes vänligt men bestämt 😁

Bilagor

• IMG_4577.webp
    IMG_4577.webp
    262.9 KB · Besök: 86
Tillbaka
Topp