Dags att förnya sig.
Jag har kört skidor i hela mitt liv, känner att det är dags att köpa mig ett par riktiga nu.!
Jag har bestämt mig för att köpa ett par twintip, men är relativt korkad vad gäller att veta vad som är bra respektive dåligt.
Jag är 188cm lång och väger 82.
Jag vill ha en skida som är lämplig att "leka" med i parkerna samt köra lite pist samt även offpist. Mest har jag tänkt att använda den till att leka runt.
Jag har väldigt liten erfarenhet av att köpa nya skidor men jag har ändå kollat runt lite och tittat på t ex
K2 Fujative, K2 Public Enemy, Rossignol Scratch FS och Dynastar Trouble Maker.
Jag har faktiskt inte en aning riktigt om vad som skiljer dem från varandra och vilken längd som passar mig bäst!
Skulle bli tacksam om någon som vet mer än mig kunde tipsa mig.
Tack på förhand //Jonas
Jag har bestämt mig för att köpa ett par twintip, men är relativt korkad vad gäller att veta vad som är bra respektive dåligt.
Jag är 188cm lång och väger 82.
Jag vill ha en skida som är lämplig att "leka" med i parkerna samt köra lite pist samt även offpist. Mest har jag tänkt att använda den till att leka runt.
Jag har väldigt liten erfarenhet av att köpa nya skidor men jag har ändå kollat runt lite och tittat på t ex
K2 Fujative, K2 Public Enemy, Rossignol Scratch FS och Dynastar Trouble Maker.
Jag har faktiskt inte en aning riktigt om vad som skiljer dem från varandra och vilken längd som passar mig bäst!
Skulle bli tacksam om någon som vet mer än mig kunde tipsa mig.
Tack på förhand //Jonas