Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ja, nu har jag fått den. fast de blev en 190. jag fick ned :phhille026 sa:jag har nyss bestællt fall line double 170 cm. kan uppdatera de hær inlægget om 2 veckor nær jag har fått den.
Har inte provat, men tar du av bindningarna på brädan kan det funka.victorvictor sa:Ni som har koll på skidfodral, är det möjligt att trycka ner en snowboard och ett par skidor i "Fall Line Double".
1 par trouble maker 182
1 Ride DH 155, ca 25 i midjan.
Eller skulle det behövas en gigantisk bag för detta? Någon som kör med bräda och skidor i samma? Vilken väska har ni i så fall?
Ok, blir till att åka och klämma på och undersöka dessa gigantiska fodral för att se hur det ligger till!Nojlas sa:Har inte provat, men tar du av bindningarna på brädan kan det funka.victorvictor sa:Ni som har koll på skidfodral, är det möjligt att trycka ner en snowboard och ett par skidor i "Fall Line Double".
1 par trouble maker 182
1 Ride DH 155, ca 25 i midjan.
Eller skulle det behövas en gigantisk bag för detta? Någon som kör med bräda och skidor i samma? Vilken väska har ni i så fall?
Annars är 200cm fodralet bombsäkert. Det käkar allt.
Helt stört fan! =DHeddious sa:Fick ner följande i mitt Concourse dubbel (vet inte vad det är för skillnad på Concourse & Fall Line riktigt) 185 cm när jag skulle hem från Val d'I i våras:
Ett par pjäxor
164 cm K2 parklagg
179 (182) cm K2 Nancy
en snowboard utan bindningar
två par stavar
två skidjackor
ett par skidbyxor
fyra underställ
sex par skidsockar
ett ryggskydd
ett par converse
tre pocketböcker
ett par jeans
typ fem-sex t-shirtar
mössor, vantar etc
fem shotglas
två luvtröjor
en stulen parkeringsplatsskylt från vm-veckorna (souvernir 65x25 cm)
diverse underkläder
slutsats: det går garanterat ner en snowboard och ett par skidor i vilket som helt av dubbelfodralen från dakine.
och pjäxfacken funkar för 24.0-pjäxor med lite våld.
vet inte om man får ner te skidor i ett dubbelfodral, åtminstone förutsatt att det sitter bindningar på. om jag inte missminner mig har dakine ett fodral för fyra par skidor också. eller om de slutat göra det kanske...Tjabo180 sa:Om man är dum nog att ta med sig 3 stycken par skidor på flyget vilken skibag måste jag då köpa? Är det 200cm versionen från dakine som gäller?
Tack för svar!Heinz_p sa:Den blir lätt stor och sladdrig om den inte fylls till bredden med grejer. Försvisso är ju dina skidor så pass långa att det inte bör bli mycket \\\"häng\\\" runt handtaget, men ändå. Varför bara packa 2 skidor när du har oceaner av plats?
flyg med bolag som har 23kg-gräns på skidbagage? har kuskat runt med mitt dubellfodral med ett par pon2oons och ett par automatic's i, både i europa och utanför. inga problem. Flög med Swiss air, Norwegian och air Berlin om det gör någon skillnadjej-je sa:Kul att denna tråd kommer upp igen men är det någon som har erfarenhet av att flyga med dessa gigantiska fodral i dessa dagar när flygbolagen är riktigt uppsträckta när det gäller att ta betalt för övervikt? Har ett Concourse double sedan många år som rymde typ allt. Dock fick jag en uppläxning för ett par år sedan med en saftig överpris-peng för att jag hade två par lagg. Flygbolagen är väldigt tydliga numer med att de bara är ett par skidor i fodralen.
Tacksam för tips och tricks på hur man får med 2 par skidor på flyget utan att bli duktigt över-fakturerad.
Concourse är helt klart en större väska. Framför allt är extrafacken mycket rymligare på den. Fall line är mer behändig jämfört med monstret concourse.makeasound sa:Pojkar och Flickor. Jag skall vara tydlig:
Jag söker ett fodral för mina Katana 190Cm .
All respekt, men jag vill inte veta vad ni fick plats med och inte gällande resor gjorda för 20 år sedan med ett annat fodral än det jag efterfrågar?![]()
Jag åker alltså med ett par. Jag åker med Iceland AIR som tar 23 PLUS 23 . alltså inga problem
Men är det väldigt likt concourse? eller är det avsevärt mindre?
Kommer att köra skidor, stavar, kanske pjäxor, underställ och skor i dem. kommer det eka i den?