Den perfekta kvinnan

Den perfekta kvinnan
Hon är kurvig med fina linjer, har ett temprament som man måste rätta sig efter. Ett fantastiskt utseende och du kan inte motstå att le när du förväntansfullt bestiger henne. Hon låter dig göra precis som du vill, men bara inom de gränserna hon så naturligt sätter upp för dig.
Du behandlar henne med respekt, inte för att du måste men för att du vet vart gränserna går.
Vi har en träff på Lördag, och det snöar på henne...

Den perfekta kvinnan
patetiskt, vanlig liftåkning är bättre än den "kvinna" du så abstrakt beskriver. Vart är du på väg, Riksgränsen lr ngn annan gräns?

Den perfekta kvinnan
Jag gissar på en stackars hora i nån öst stat, som håller på att förfrysa vårtorna av sig ute på motorvägen.
Bara för att kunna mätta sina stackars barns magar.

Den perfekta kvinnan
jag antar att du själv bryr dig lika mycket om dina egna kurvor, linjer, ditt leende (inte för mycket, inte för lite), ja hela utseendet är ju faktiskt jävligt viktigt ... dags att växa upp kanske.

Den perfekta kvinnan
Nej men nu får ni väl ge er att såga den stackarn...
Det som ju faktiskt framgår av inlägget är ju att man med samma ord kan beskriva de två saker som vi killar här på freeride älskar mest. Kvinnan och berget.
Låter kanske lite sexistiskt, men om man tänker efter så...

Den perfekta kvinnan
jo.. förstår ditt filosofiska upplägg men föstår inte reaktionerna därefter. förstår inte folk vikten av lössnöåkning för oss skidåkare.? eller tycker de kanske att beundran av en vacker kvinna är fel.? JAG ÄLSKAR STOLT DE BÅDA.... MVH JOHAN

Den perfekta kvinnan
felet är just att killar älskar kvinnor för deras utseende i första hand. jag älskar snö och människors tankar.

Den perfekta kvinnan
karinr lägg ner! vad vet du om de? inte ett skit! måste man dra in nån slags feministtankar bara för att en kille känner sig lite poetisk för tillfället och vill uttrycka sig för hur mkt. han tycker om skidåkning...

//Gustav

Den perfekta kvinnan
Jag är rätt säker på att karinr inte gillar någon kändis pga av dennes utseende eftersom hon inte fått lära känna människan först. Jo, så är det bergis...

Den perfekta kvinnan
poesi är trevligt, jag har absolut inget emot det. men jag anser inte att förutfattade meningar är trevligare bara för att de är inlindade i poetiska liknelser. man väljer själv vad man vill förmedla ...

Den perfekta kvinnan
...och man väljer själv hur man vill tolka det som förmedlats. Så är det med all slags konst. Se bara på Ambassadör Zvi Mazel som löpte amok för att han inte gillade det han såg på Historiska museet.
karinr tolkar texten på sitt vis för hon har sina preferenser. Jag tolkar den helt annorlunda. Att den skulle ha någon djupare mening tror jag knappast. Men visst är det härligt med folk som blir förbannade så fort de stöter på något som möjligvis/kanske/om vrider på det, inte är helt "politiskt" korrekt.
Leve yttrandefriheten!

Den perfekta kvinnan
Karinr - vilken tillverkare av dieselmotorer föredrar du när det gäller motorer till skidliftar?

Den perfekta kvinnan
"Du behandlar henne med respekt, inte för att du måste men för att du vet vart gränserna går. "

Vadå "inte måste"??!! Klart du måste behandla henne med respekt mannen!

Osså undrar jag vad för slags manlighet Freeskier måste hävda genom att blanda in dieselmotorer i diskussionen....

Den perfekta kvinnan
*skratt* helt otroligt. en sammanfattning av hela den här meningslösa diskussionen kan bli såhär:

en feminist har oftast tråkigt och hotar yttrandefriheten och tycker inte om kändisar och ska helst tycka något om dieselmotorer (jämförelsen med zvi mazel var dock att gå över gränsen, riktigt fånigt). en feminist skapar också - fortfarande - enormt arga reaktioner från både den ena och den andra ... jag kan faktiskt inte riktigt förstå varför, är det någon som känner sig anklagad eller är det själva budskapet som irriterar? båda delarna verkar helt osannolika för mig.

slutligen ber jag om ursäkt för att jag klampade in här med opassande och malplacerade åsikter, killen som skrev "dikten" i början har ju blivit helt bortglömd stackarn, det kan ju inte vara något han räknat med.

tack å hej =)

Den perfekta kvinnan
...vad det går!
SUCK!?

Ja, den ungdomen, den ungdomen...
..kör hårt!

PS.Fast visst är det kul, och jag gillar både dikten, med en oväntad slutkläm, suckar över en del kommentarer, tror att karinr både har en vass tunga och tankeskärpa som mognar med åren, inte behöver sin kompis CrazyCia som tror sig rädda henne, vilket gäller en del killar här också, och att Malmros, men även i viss mån Freeskier, har del tankar bakom sina ord, och det gillar ju en del, ingen nämnd och ingen glömd...
...tänk att det skulle uppstå ett embryo till en genusdebatt här, av alla ställen!?

Tjoflöjt, på fredag står jag i backen igen ;-)

Den perfekta kvinnan
Du Mikael Thomasson, jag blev bara nyfiken på om du verkligen syftar på berget eller kanske en bräda? ;-)

..och jag blev fascinerad av hur många mer eller mindre intressanta svar ett sådant här inlägg kan få...
Klart är dock att det finns många intressanta människor här på Freeride...

Den perfekta kvinnan
Varför är idrotssmän/kvinnor så patetiska poeter? Och varför är poeter så patetiska idrottsutövare? Det tycks vara i det närmasta omöjligt att kombinera idrott och poesi! (Lisa Miskovsky och några få andra är de undantag som bekräftar teorin...)

Undrande / MM

Den perfekta kvinnan

@josh
Har antagligen något med frisyren att göra ... om 11 år kommer vi att ligga dubbelvikta och tjippa efter luft efter att ha sett en sådan här frisyr ...

... var inte oroliga, allt kommer att bli som förr igen. Förutom möjligtvis smala skidor och långsam internetuppkoppling.

/MM

Snödjup

Tillbaka
Topp