Digitalkamera + säsong = SANT ?

Fagerlund

Medlem
Hallå!
Så här ligger det till.
Har en digitalkamera som jag fick i studentpresent och skall nu ner å säsonga. Problemet är att jag inte vet hur ja skall lösa det med lagringsmedia. Har minneskort så de får plats ca. 50 bilder, men de kommer ju inte räcka långt. Det ultimata hade ju varit om man haft med sig dator så man hade kunnat tanka över bilder hela tiden, men nu har jag ju inte detta. jag har inte heller råd till nån stor minnesbox (där man kan tanka över bilderna, vet inte va de heter). SÅ, what to do?
Kan man gå in i nån fotoaffär i st anton (där säsongen är tänkt att spenderas) och typ ha nåt utrymme DÄR...? så man kan spara massa bilder eller kanske rentutav skicka hem dom på nån vänster...? eller få dom framkallade....?
Har ingen aning om va man skall göra så är därför tacksam för alla svar.

Brukar inte vara något problem att gå in på något internetcafé eller liknande. Skicka hem på mailen är ingen bra/möjlig lösning, då bildfilerna är för stora. Bränn istället ned på en CD-RW eller spara på ZIP - beroende på vilken lösning de har i butiken. Har du några speciella TWAIN drivisar för att tömma kameran? Glöm då inte installationsskivan!

Snödjup

Tillbaka
Topp