Dippankort

Dippankort
Basta med schakalen är väl lite vågat om du inte vågade dig ut på lokal förra helgen. I Bruce Willis" tappning agerar han väl inte helt hetero. Å andra sidan har han garanterat en mängd sköna anekdoter att dela med sig av. Fråga om München OS "72...

Dippankort
Dela gärna med dig av berättelsen, det är lite oklart vad som igentligen hände där. Och nä, inte helt hetro i filmen så passa 37an.

Dippankort
Så då fick Tisse & smurfklubbens hemvist sitt namn: Schakalens Bastuklubb - för äldre herrar och smurfpojkar tillsammans"

Kan bli en intressant följetong på arebuming.net, är Jean-Pierre Barda möjligtvis kvar i Gay-Åre så förstår jag att det kan bli mycket björkrissmörj och anledningen till att grabbarna inte lämnar hemmet.

Dippankort
Jag har då aldrig betvivla t att Tisse, Smurfen & co befinner sig i Åre.
Detta krazy gäng verkar ju riktigt kunna skaka om i byn. Men hur gör ni för att dominera utelivet om ni inte har fixat dippan kort, jag trodde att man var helt ute om man inte spenderade söndagsnätterna i vimlet på dippan. Hur klarar ni av att vara så på topp hela tiden? För att inte tala om den stora mediala uppmärksamhet som ni fått. Det måste ju vara stora kalas hos er med massor av eleganta brudar från huvudstadens finare kvarter.

Kan det möjligen vara så att ni är ena sjuhelvetes åkare som med dödsförakt utmanar skidsystemet till det yttersta. Jag ser framför mig hur ni bejublat iklädd de senaste i modesvängen bränner ned för den isiga pist efter den andra. Som hjältar tas ni emot på varje bar och restaurang och bjuds på de flottaste menyer. Folk kanske till och med vågar sig fram för en autograf och små flickorna fnissar generat när ni går förbi.
Att ni skulle bli sådana lokala begivenheter kunde jag mig aldrig ha gissat. Man kanske skulle styra om planerna och resa till Åre för att i er skugga kunna njuta av ära och berömmelse.

Men om det mesta verkar vara bluff och ryktena om er prestation visar sig osann, blir jag mycket besviken och snudd på sårad. Då kan det hända att jag aldrig reser till Åre utan väntar här i U-A och planerar för framtida hämnd och illgärningar.

Dippankort
1000-metarn var störtskön?

Är det en long drink eller de lokala bummsen smeknamn på Bardas eller Schakalens utrustning de testar efter att tappat tvålen i duschen?

Dippankort
JCM,
Noterade att du cyberledes varit på Bush Company. Nåt nytt därifrån eller? Ligger rent-a-wrecks kontor fortfarande mitt över gatan? Har själv inte varit där på något år men det får bli ett besök i samband med Valdez trippen i vår. Vid mitt sista besök höll jag på att missa flyget efter att ha spenderat några tusen i baren på en vältrimmad liten fransk värdinna. Tror hon hette Isabelle, var hon kvar?

Dippankort
Mest filippinskor faktiskt, vilket iofs inte är fel, men inget man väntar sig i Anchorage innan första besöket. Flavour of the month kanske, med påföljande utbyte efter hand.

Rent-a-wreck ligger tvärs över gatan och åt andra hållet ligger uthyrningen av husbilar, vilket egentligen är det enda acceptabla fortskaffningsmedlet när Valdez är målet med resan.

Dessutom krävs ju minst en vecka på lokala Titty Bar"s innan kosan skall styras till världens ände Valdez, där det inte bara saknas strippklubbar utan all form av kvällsliga nöjen - tja, om man bortser från någon av de tre pubar (Totem Inn, the Pipeline Club & Egan Street Bar) som finns och besöks av de 4000 i lokalbefolkningen som samtliga jobbar i oljeomlastningshamnen. Frsächt. Årets stora händelse är när The Jägermeister Girls kommer på besök - och har man riktig tur kan man få med sig ett par av dem (Jägermeister Girls inte oljehamnsarbetarna) ut på sängfösare i husbilen. Flott skall det vara.

Dippankort
Schakalen menade på att Bruce fått det hela om bakfoten och att han aldrig skulle gå på en karl såvida han inte fördruckit sig stråååromen. James lovade mig dessutom beskydd vid sådant tillfälle. Om man inte kan lita på en agent så vem...

Nu verkar det som den store snöguden hört våra böner och planerar att släppa sitt avfall över Åre under nästa vecka. Det betyder för min del att jag kommer upp till ett vitare Åre än jag lämnar under morgondagen. Så det där med att man endast bör kröka i Åre verkar inte stämma. Jag vet åtminsone att man kan leta hönor på ICA vid snöbrist.

Så jag ska nu hem och träna inför cirkus Uppsala i Sundsvall. Efter det mötet lär vi vara lite lagom varma för att varva ner här i Åre igen.

/Väl mött i en brant nära mig!

Dippankort
Har ju sett att det diskuterats en del drinkar här på "Dippankortsforumet". För övrigt ett av de mer debatterade forumena enligt min åsikt. Har det att göra med en viss ironi över småpöjschan eller för att de är så otroligt populära? Vad vet jag. Tillbaka till drinkfrågan. Har inte kunnat undgå att White Russian har varit på tapeten. Min fråga till Uppsalajäntornas så kallade drinkmästare är använder han riktig mjölk eller som brukligt är i Brantåkarsammanhang - pulvermjölk. White russian är ju gott men har man riktig mjölk i så blir det ju så satans blaskigt. och så vill ju inte riktiga män ha det.

Dippankort
Jag använder Arlas röda mjölk - inget annat.
Har aldrig provat pulvermjölk och vill nog inte göra det heller.
Tycker du att den blir blaskig så kan du ju använda grädde istället. I och för sig är man redan tjock, men dricker jag mer grädde och äter mer smör än jag gör nu så kommer jag inte få på mig mina skidhandskar. Får jag inte på mig mina skidhandskar måste jag antingen sy ut dem eller köpa nya. Jag kan inte sy. Har ej heller pengar att köpa nya då mina sista slantar gått till att köpa Coca Cola. Om jag inte köpt Coca Cola skulle jag inte orka åka skidor.

Näe.... jag håller mig till röd mjölk, möjligtvis grön...

Dippankort
Nämen lilla hjärtat. Blaskig - det menas att groggen innehåller för lite sprit o för mycket virke, på brantåkarvokabulär. Det har ingenting med drinkens konsistena att göra. Men det kunde ju inte du veta. Ta det inte som ett bakslag se det som att du lärt dig nåt nytt som du kan lära dina vänner. Så min unge vän - bjud till fest - ta fram Kahluan o vodkan. Jag tar med mig pulvermjölken.
Rock ON.

Dippankort
Jag har fortfarande stort förtroende för dig Tisse och dina vapendragare. Den här lilla fadäsen med val av mjölkprodukt var en svår fråga. Jag tycker att din förklaring om röd eller grön mjölk var begåvad, snudd på lysande. Sedan att ni verkar vara groggblandare av rang går ju lätt att bevisa av er gedigna drinklista.

Cola är ju en Firestarter för alla gossar och helt otänkbart att avstå. Vad vore värden utan cola?
Nu verkar det som om ni även kan bestämma över väderprognosen och låter det snöa i Åre. Betyder det att ni lämnar byn för en seger-Tour bland rikets tätorter eller stannar ni kvar och visar hur man sladdar omkring i 20 cm blötsnö.
Hoppas att ni inte tar vatten över huvudet, det kan vara lite trixit att gå från hård bearbetad snö till opistat.

Dippankort
Vi blir av med Smurfen idag. Han åker hem till Nuppsala.

Blaskig betyder blaskig för mig.
Du tycker alltså att WR med vanlig mjölk blir för SLASKIG?

Du ser det är skillnad på blaskig och slaskig.

Ville bara reda ut det.

Dippankort
En smurf fattigare alltså, men misströsta inte.
Det är inte lätt det där med språkförbistring, men allvarligt talat så svårt kan det inte vara.
SLASKIG är något ett sekunda fruntimmer kan vara, något ni borde ha erfarit i Åre redan nu - eller kommer att erfara innan sommaren är här. Exempel i övrigt är ju de damer som KAN genom föra Frontsideafterburner och KHE. Det är minsann slaskigt av rang.

Blaskigt är för mycket frukt, mjölk, läsk eller annat otyg i spriten. Sen kan man ju dra vissa paralleller mellan WR med mjölkpulver och Black Russian, men det avhåller vi oss ifrån eftersom det är så fint att så här i unisextidsåldern propagera för damdrinkar som WR. WR är ju flickversionen av BR - dock inte versionen med mjölkpulver, som i sig är nästan försvinnande lik Wild Russian - men utan Gin.

Dippankort
Sällan har jag haft så svårt att hålla mig för skratt som den senaste halvtimmen. Det enda som gör mig bedrövad är att jag missat denna följetong tidigare. Nu vart jag tvungen att bränna av rubbet i ett svep. Jag har f-n ta mig syra i magmusklerna.
Dessa ständiga växlingar i karaktärsdragen hos aktörerna brädar ju Sunset Beach med sex fot. Man får verkligen hålla tungan rätt i mun för att inte trilla dit. Vem är ond - vem är god? Brant - flack? Finns ironi? Finns huvudpersonerna överhuvudtaget? På riktigt. Och om dom finns, driver dom med oss eller inte. Om dom är sanna hoppas man verkligen att dom inte förändrar sig ett jäkla någe. Står på sig. In the end of the day. The differencies, the nuances is what makes life worth living. Om alla var lika vore livet så mycket tråkigare. Och om någon ibland är helt fel så blir det jävla helt rätt. Stor konst - respekt!!!
Älska varandra och håll er ifrån orörda snöfält!

Dippankort
Fan tisse. Det känns hårt att behöva säga det här men... Du har ju tamejfan inte fattat ett jävla dugg. Sådärja nu var det sagt.

Dippankort
ElPerro, du får ju ge killen en andra chans. Nu när han etablerat sig som Åres partykung har han ju alla möjligheter i världen att lära sig ett världsvant manér - såtillvida han inte bara sitter och häckar med smurfarna, schakalen och bullen i bastun.

Det finns ju oanade möjligheter öppna för Tisse framöver i livet; han kan koppla upp sig på INTERNET (där rök dörrvaktskvalifikationerna), han kan stava till WR (Svenska Akademien kanske är framtidens väg) och han kan kurtisera damer (enligt egen utsago).

Den sista meriten verkar vara den som det är värt att satsa hårdast på - JAG VET: han kan bli skibum i ShampooooX när han blir stor. Det borde passa som handen i fisken.

Dippankort
Hurra,Hurra,Hurra,Hurra,Hurra,Hurra,Hurra,
Nu spräcker vi den magiska 100 gränsen på det här forumet. Lite synd om grabbarna bara dom har ju fått ta en del skit. Men va fan det är dom värda.

Dippankort
Eftersom undertecknad är den enda objektiva nu levande person på den här siten som skådat Tisse i egen hög (låg?) person så känner jag att en del behöver tilläggas. Visst, det kan mycket ha varit en hallucination under spritens inverkan men det kan också mycket väl ha hänt på riktigt.

Klart grabben kan kvala in till den oexklusiva skara som varje år vallfärdar ner till SchampoX med förhoppningar om sprit, puder och könssjukdomar. Men till det stadiet har han tyvärr en bit och för att sedan ta det hela ett oändligt antal steg ytterligare och kliva innanför portarna på Le Candy Ass, ja dit är det längre än till månen. Till att börja med verkar han i det närmaste ointresserad av skidåkning vilket är strålande om SchampoX är målet för resan, för att nå de riktiga höjderna krävs dock ett fullfjädrat monoåkande. Däremot får han ju ta och kamma till sitt drickande å det grövsta om han ens kan börja fundera på att kvala in till amatörernas b-liga i Schampo-dalen. Genom att tacka nej till Fernet och liknande Gudasända drycker kommer man ingen vart här i livet pöjk!!! Nej jag tror nog minsann att du får hålla dig till Sur-Åre ett antal år som kommer, åtminstone tills det är torrt bakom öronen och du och Smurfen kommer in på Dippan.

Dippankort
Det är synd att våra meningar skall gå isär så otroligt vid detta tillfälle. Normalt är det ett antal mil mellan oss och vi har alla olika bakgrund, men det har ej märkts så mycket på våra åsikter förrän nu.
Jag ber mannen så mycket om ursäkt ifall jag missuppfattade ordet "blaskigt". Vi får slå upp problemet i en ordbok och avgöra rätt och fel angående ämnet.
Jag vill också passa på att be om förlåtelse för mina korta och ointressanta inlägg här på sistone. Trodde aldrig att det skulle gå så långt som det har gjort. Vill tacka de som frekvent skrivit på gott och ont i detta forum under repliken "Dippankort".
Jag blir lätt till sinnet varje gång jag ser att det finns mer att läsa.
Förövrigt funderar jag hårt redan nu på att köpa rättigheterna till denna del av forumet för att sedan skriva ut följetången och sälja den i pocketformat för 199,50:- på Studentbokhandeln i min hemstad, med titeln "Min säsong i Åre!".
Intresserade medarbetare kan ju höra av sig.
Till sist: Vart får man då tag på pulvermjölk ni pratar så varmt om. Jag har under min karriär som barkuse aldrig stött på ämnet och vet därför inte ens vad det handlar om...
Vidhåller ändå att det skall vara röd mjölk.

Dippankort
Om vi utgår från att grabbarna är mer intresserade av bastuklubbar än skidåkning så får det bli så, jag bryr mig inte.

Vad som är mer graverande, nu när vi har förstahandsinformation i frågan, är att det handlar om sådana dare devils som tackar nej till Fernet. Det måste vara ungdomens okunskap och naivitet som utsätter dem för sådana faror. Att tacka nej till Fernet är ju i större delen av den civiliserade världen (dvs utanför ShampoX) belagt med dödsstraff och stegling som påföljd på det. T o m i Åre antar jag att det inte ses med blida ögon på dylikt beteende.

För mig är det helt totalt obegripligt att tacka nej till Fernet och liknande drycker. What is their major malfunction? Finns det ingen som håller efter återväxten i Uppsala? Alla dessa frågor utan svar. Omdet nu inte dricks Fernet - vad dricks det då? WR MED MJÖLK? Det verkar som om allt håller på att bli helt galet tvärs över ända däruppe i Jämtland.

ElPerro: ta på dig spritpolisspeedsuiten och ryck ut. Larmet har gått!

Dippankort
Det jag dricker är uteslutande Bacardi Limón. Sen vad man blandar den med eller om man gör det spelar ingen roll. Fast pulvermjölk går bort.

Jäger säger jag aldrig nej till heller.

...men då måste ju tilläggas att jag varken åker skidor eller skidor.

Jag håller mig till stjärtlappen.

Dippankort
Nä, känns som att vi måste blåsa lite liv i debatten här igen. Dippankortsfrågan har ju halkat ner på fjärde plats på allmäntlistan. o DET GÅR JU INTE. Jag kan väl meddela att paniken som smurfarna hade innan säsongen förmodligen har lagt sig. Pojkstackarna visar sig ju inte ens på krogen här i Åre. Sorgligt. Trodde det var mer tåga i grabbarna. O inge tjat om pengar. Ut på krogen kan man alltid komma. Det är bara en fråga om att grunda lite bättre med skogsstjärnan innan man tar steget ut. Men det kanske herrarna är för fina för. Nej, en grov uppryckning vill vi se. Annars stämmer ju det som alla förmodade - BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT,BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT, BULLSHIT och åter BULLSHIT.

Dippankort
Jag kan garantera att vi kommer synas ute i Åre, både en och två gånger, i full färd med att fullborda våra bläckor, innan vi återvänder hem tillsammans med våren.
Frågan är då om även rävarna finns där sittandes, ståendes eller liggandes, i full färd med Fernet och pulvermjölks-WR.

Förövrigt önskar jag att jag vore en Stockholms-bratt med rik mor och far, så jag med ett snabbt och smidigt telefonsamtal kunde be dem vajra upp mer pengar till mina dryga krogbesök.

Dippankort
Det låter ju nästan som om vi får starta en insamlingsfond:
"Rädda Tisses krogbesök-fond" och starta en allmän monetär insamling så brabbhalvorna har råd att hänga på Dippan som de föresatt sig i sina drömmar innan vintern. Med tanke på att vad ni lyckats prestera hittills under ett flertal veckor på plats i det svenska vinterparadiset är ju intet, nada och nothing - kan det vara en lösning.

Dock måste ett kontrakt som förbinder Tisse & smurfgänget att sätta världsrekord i galenskapsekvilibri för pengarna författas. Kanske en omöjlighet efter hittills bevisade icke-prestationer.

Men om ni nu inte är på krogen, hur går det med ert största intresse - damerna, flickorna, brudarna, kexen, åkat, kvinnorna, nödlösningarna, skåpen och den korta, heta passionerade kärleken? Har ni lyckats lura hem dem på bastuprovartrixet eller "vill du se mina bidningar för att sedan slicka på dem"? Eller har den delen av den uppmålade myten också barkat åt fanders?

Dippankort
Pulvermjölk finns på ICA. Stänger kl. 8. Gott om tid. Bara att springa o handla. Jag förutsätter att du har Vodka o Kahlua hemma.

Dippankort
Bacardi Limon? Är det inte sådant som flickscouterna dricker när de är ute å campar? Jag bara undrar, men kanske har fel.

Och om jag står och skäller på fel träd är hur smaken på Bacardi Limon blir när man stökar om det till en Brantåkare?
Dvs blandar 70/70 med valfri gin.
Vanlig mörk rom brukar ju bli riktigt förträfflig i cocktailen ginårom - men hur blir citronsmaken. Kanske en framtida höjdare.

Dippankort
Tål att testas menar du? Kanske ska ta en svängom med de två flaskorna framöver.

Tänkte bara passa på att racka ner på nya numret av slirre(i brist på andra häftiga ting att säga, sprit exempelvis). Det är den största besvikelsen nånsin!! HUR fan kan man sätta schlager flickor på framsidan?????? Som ett j***a skämt! Brukar hålla mig till den nämnda och inte vara otrogen med blaskor som Café men den här gången har de gått för långt! Silvstedt vs Schlager, va ska man säga? Ledsen att behöva säga det men Slirre har fan malplacerat skåpet den här gången!

Förresten så vet jag inte om det här kommer med ens för de senaste inläggen jag skrivit har inte blivit registrerade.

Dippankort
Äsch, är det du Smurfen som läser Slitz?
Har alltid undrat vem det är som gör det.
Iofs har samma undran infunnit sig vad gäller Café - same same but different. Inte har Mats Drougge tappat koncepten enbart till det sista numret inte.

Nej, när det gäller magasin att slappna av till och insupa lite viktig kunskap har jag tre rekommendationer:
1. Trailer - Sverige
2. Guns & Ammo - US
3. Hot Video - Frankrike

Där finns prylar att ta till sig som räcker mer än en livstid. Dessutom kan man lära sig lite franska kommentarer från bildtexterna som kan komma till nytta i många situationer, exempelvis i liftkön.

Dippankort
Du syftar på bildtexterna i Guns&Ammo då????
Jag får helt enkelt göra ett studiebesök i nån tidningskiosk o snappa åt mig lite kunskap av kaliber!!!

Jag lovar att anstränga mig till det yttersta på denna punkt.

Dippankort
Min tanke var ju snarare Hot Video, ett eminent magasin som erbjuder franska floskler såväl för nybörjaren som för den lite mer erfarne Doppelmayrfetishisten.

Visst har ju Guns & Ammo också texter med blandad träffsäkerhet för liftköbruk, men ej på franska och inte på samma höga nivå som i Hot Video (antagligen världens bästa magasin).

Dippankort
Då ska jag ge mig ut o leta efter denna liftkö-bibel. Står det något om hur man behandlar franska tanter som knuffar fram sina små illbattingar enbart med syftet att förstöra ens lagg???
Det är kanske så att man ska gå genom de små för att komma åt de stora???

Förhoppningsvis så slipper jag dessa sattyg i Åre. Ryssarna som varit där är ju inte riktigt lika elaka. De strosar bara omkring i sina guldjackor och snowjoggers när de inte sitter i sin sprillans M-B som är stor som en pansarvagn. http://www2.mil.se/photo.php?id=866&aid=409

Dippankort
Pajjande av utrustning får du se upp med även i Åre, inte från Ryssarnas sida men det kommer en hel del halläningar och skåningar hit vecka åtta. Då jävlar gäller det att stålsätta både sig och skidorna för att överleva. Jag gillar officiellt inte att generalisera men här är kopplingen så tydlig att det inte finns någon möjlighet bortse från faktumet att det inte funnits en vettig skåning på berget sedan Peps var här och spred sämja i början på nittiotalet.

Dippankort
"Still going strong" här ser jag. Beundransvärt. Men ärligt talat grabbar, är inte detta att sparka på någon som redan ligger? Är det det så kan ni ju skicka en känga åt mig också.

Dr. Snö; Jag tar hand om hans knäskålar sedan.

Dippankort
Jag har hört det elaka ryktet att det ska finnas Daner oxå! Här får man alltså passa sig noga. Frågan är om man ska köra på hyrlagg vecka 8 och gipsa sig innan man blir pååkt??? Hemska tanke! lr så gör vi helt enkelt så att vi bosätter oss på en pub hela veckan...

Dr Snö, kan vi inte ta varsin skåle och så delar vi på smalbenen ozzå????

Dippankort
Jadu. Lills smurf sate du kan fethaja att det finns Daner - kan introducera dig för några. Säg bara till när ni ska ha fest så kommer jag med dom. Grabbarna spottar inte i glaset kan jag meddela. Känns som vi glidit ifrån ämnet här. Hur går det egentligen med dippankorten - måste ni stå i kö eller?
För övrigt har det varit lite tidsskriftspladder här i dom senaste inläggen - vill bara nämna S.O.F. - Soldier OF Fortune. Mycket bra tidning där allt man behöver veta om legosoldater står. Ska finnas i varje riktig mans bokhylla.

Tillbaka
Topp