Dippankort

Dippankort
Tja TC..

För det första har jag inte varit i Åre sen -96..
Dessutom har jag knappt något hår, så någon backslick kan du glömma.

Jag tycker synd om dig som studerar och har dåligt med pengar, själv jobbar jag heltid och unnar mig några veckor / år utomlands.
När du får ett jobb kanske du också kan åka.. risken är bara att du
måste flytta till Stockholm för att få ett jobb. :P
Till slut står du i liften i Hammarbybacken och längtar hem till Åre.

Dippankort
Fick ett litet tips att kika in på din hemsida http://www.tur* och efter det så insåg jag att jag måste haft fel. Du verkar inte alls stämma in på en typisk StockholmsBrat. Ingen av attributen verkar finnas.
Sen att du påpekar att du har pengar för att du jobbar är ju
jättebra (så det är inte pappas?) Själv hoppas jag att en högskoleutbildning kan löna sig för mig framtiden. Men det är bara nåt jag hört.
Du var i Åre -96, då har du ju inte varit på Dippan, om du inte hade ett sånt där kort som dina vänner ville ha och falskleg, men alla har ju rätt att uttala sig. Har man bara pengar så.
Och tack för sidan (inte bara för att jag garvade läppen av mig) många bra tips när jag flyttat till Stockholm men även när jag ska utöva "friåkning"...
Ett nytt begrepp? Kanske ordet (kan ha fel!)men jag tror det är några här som utövade så kallad friåkning innan både du och jag kunde gå. Men kanske inte på sådana där Carvingskidor...

Dippankort
Jo men min bäste T_C du måste ju förstå att Martin T är ett påhitt från Spermaharen. Precis som han konferensknullaren, för inte kan den där hemsidan vara på riktigt? Framförallt sprutar det ju ironi och avsiktliga misstolkningar om texterna - Schyffert är ju våldsamt misstänkt att ligga bakom detta practical joke!

Dippankort
som "halv" jämtlänning måste jag bara göra ett inlägg i detta helt otroligt onödiga inlägg för forum jidders... =)

det finns faktiskt en bra sak med ställen som dippan... flickor.

sen måste jag klaga på stockholmarna, jag är ju det själv, men vafan, inte på det sättet... (hrm)

jag åkte upp till åre v 9 som nödlösning då min resa till österrike blev inställd. Jag har ingenting illa att säga om åre, hoppar mest men åker även offpist. (funparken i bräcke var ju bra...)
men sen kommer man ner till olympia, vad får man se??? en bunt bakfulla jävlar med en otrevlig dialekt.
men men, så länge de håller sig nere i skogen kan jag ju roa mig på topp, eller i funparken. vill man ha bra snö startar man samtidigt med liften.

det finns som sagt ett ljus, även i mörkret, flickorna.

Dippankort
Smurfen,

Är det du som åker på dom där bilderna från Yellow Band eller?
Skröt jag om min sida eller vilken tuff "friåkare" jag var?
Nej, just det.
Om du är så ball och duktig så kan du ju visa det med lite bild eller filmbevis.
Annars får du gärna hålla lite lägre profil.

Mvh,
Martin

Dippankort
You bet bilderna kommer Martin! Enda problemet för tillfället är att jag inte hunnit framkalla rullarna från vårens strapatser...

Dessutom så var undran varför bilderna bara var från Tour. Du menade ju på att Åre inte var ett riktigt berg(förvisso är Tour lite högre men brantare finns i Sverige)... jag skulle nog vilja påstå att om man nu tar sig till <[SchampoooX]> dalen borde det kanske funnits lite bilder från de brantare delarna. Åker man bara Tour skulle jag nog säga att man lika gärna kan vara i Åre(Rödkullen lr liknande...)! Kanske fanns det ingen snö på Brevent lr GM? Vad vet jag? Egentligen är det nog så Martin att jag bara är avundsjuk på din kamera... lr...???!?!

Dippankort
Tja Smurfen,

Vi åkte nog i hela Schampoo-dalen men det var minst uppåkt
i Le Tour..
Kameran är inte min utan jag lånade den från InWarehouse
då jag jobbade där.
Jag skulle gärna ha en dock.

Ska dit igen den 29/3 men helt utan polare den här gången.
Får se om man träffar några schyssta människor där eller
om alla har "stockholm-skibum-atityd" och är för coola.

Dippankort
Måste säga att det var trist att höra att kameran inte var din. :(

Självfallet så kommer du träffa likasinnade när du åker ned till ChamoniX. Lite östermalmspöjks som vill "friåka" finns alltid, annars är italienarna med rosa overaller rätt coola att hänga med. ;)

Glädjer mig att du inte bara åkte i Tour utan att du även testade en del andra repor(Rue du Paccard kanze?). Flackåkning är sällan lika roligt som brantåkning. Hoppas vi får se lite foton från brantare trakter när du kommer tillbax då. Kanze har jag fått fram mina bilder då oxå så kan vi starta en ny debatt, du o jag!

Dippankort
Var det defenitivt lamaste inlägget hitintills! O du ska vara killen som sådde fröet. Jag är besviken... som ett dåligt aprilskämt.

Bättring om jag får be!

Dippankort
hmm.....det börjar arta sig till en riktigt lång historia det här....har skrattat ända från början...
varför dippankort??
//jacob

Dippankort
Här har jag varit borta i ett bra tag och kommer hem till samma sköna forum där dessa bakåtslicks-typer blir sågade precis där det gör mest ont. Jag är jäkligt nyfiken på ifall någon sett tisses "stekargäng" på byn? om inte var va ni?? säsongen för oss som helst köar till bustamon (ibland är det två som möts i dörren) är inte riktigt över, även om vi nu snart tömt alla barerna.. HELT ENKELT: VART FAEN HÖLL NI HUS??

FÖR ER SOM GLÖMT ETT RYKANDE HUMÖR, OCH KOLLA IN DESPERATIONEN I SISTA MENINGEN:

citat:
JAG ÄR FRÅN UPPSALA!!!! Inte Stockholm!!!

Skit i det där kortet då om ni inte kan hjälpa mig.

Till er som varit in på vår sida - Det är bara en kul grej för oss och våra närmsta kompisar. Vi vet att vi inte är först med en sån sida.

FATTAR NI INTE SJÄLVIRONI HELLER??

Jag har HELT tappat förtroendet för freeride.nu...
Att det skulle vara ett helt gäng barnsliga människor som stör sig på mitt enkla inlägg där jag frågar om ENTRÉKORT!!! kan jag inte fatta.

Hur kan ni bli så upprörda??

Vad gjorde jag för fel???

slut citat...

jcm> tack för stekar och brottas-med-barchefs uppvisningen.. också ett stort tack till mannen, vi vet vem, som beställer in ett glas sprit med lite mjölk i.. jag lär så länge jag lever och tackar alla för det..

Elperro> skönt att jag känner några "vakter" som kan släppa in mig före kön på torget.. haha vi diskare, vi e inte riktiga vi.. läk väl din trasiga kropp så ska jag slå dig på green till sommaren..

ps.. tisse..Tisse> TACK, roligt att erat inlägg håller i sig, debatten verkar aldrig ge sig. Jag undrar bara stilla vart er hemsida är? Har tyvär lyckats tappa bort den och önskar få adressen.

med vänliga lyckönskningar till alla sörlänningar!

Evert Ljusberg mot president!!!

Dippankort
Ja duuu lilla gubben... visst blev det en långdragen historia av oss häftiga pojkar med bakåtslick o pappas plånbok(för d e ju verkligen va vi är). Om vi vistades i Åre? Visst gjorde vi d, sant att vi inte intog något gästbud på Bustamon men vi kan inte alla vara perfekta, lr hur? O förresten, hur skulle vi kunna hunnit med d när vi bodde på Dippan, sov på Dippan o åt i kön till Dippan?

Angående vår sida så har den tyvärr gått vidare till en annan dimension då webbhotellet gick o dog. För annan angenäm läsning föreslår jag http://www.tureniec.com/

Så nu när alla "förstå sig påare" har sagt sitt o oraklena lagt sin veto så föreslår jag att alla som inte har en hemsida med god självdistans, ironi o annat roligt skaffar sig en. Kan ni inte så kan jag stå till hand för en lite penning.

O visst måste jag erkänna att krig e skoj även om man själv e i siktet...

att man ens orkar...

Dippankort
en blå kille med bakåtslick?? måste vara spritsmurfen..

smurfen> jag måste förklara att jag med tidigare inlägg inte påstod att du (eller tisse) bär på varken bakåtslick eller pappas plånbok.. att du sedan själv placerar dig i denna grupp.. ja ... hmmm..

Hur som helst så får enligt mig, vem som helst se ut hur som helst, men jag tillåter mig också välja bort personer som inte har vip kort..?? äh

Dippankort
gör som jag brukar göra då jag hittar ett bra inlägg som jag tröttnat på, eller bara inte orkar se.
jag sätter punkt! (detta funkar dock sällen, men fär alltid nån att vakna)

.

(antar att ni nu kommer citera mig som skett ovan)

Dippankort
Jag tänkte försöka fixa kort till Garage istället... nån som vet hur?

E det så att man måste vara fjorton o dansa naken då lr? Troppan kan oxå funka men jag e rädd att jag äger varken rosa speedsuite lr en äkta Sombrero... e dock en jävel på bongo efter jag sett VM på sydliga breddgrader.

Min andra fråga e: Hur många...?

Dippankort
är det alltså ingen som kan hjälpa mig?? Snart är jag för gammal för att gå på Dippan och dricka Philiponnat med Tom Croix och Carl-Robert Krusenstierna....

Dippankort
Vilken läsning!!
Sitter fortfarande och garvar åt stockholmsjävlar vs bondlurkar.
Själv är man skåning och det får ju sina konsekvenser...men personligen tycker jag bara att dialekter är riktigt kul. Senaste säsongen..träffade på 2 goa gubbar från Kiruna...ha ha konversationerna flöt inte riktigt på fyllan men fan va kul vi hade.

Dippankort
Tisse.

Jag saknar dig. Din hårfria kropp. Den där mjuka böjen där ditt blonda bäbismjuka hår slutar i nacken.
Var bummar du nu för tiden? Vilka åtråvärda vipkort i exotiska barer på för oss andra ouppnåeliga
puderparadis suktar du efter nu den här vintern?

Tisse. Kom tillbaka. Allt är förlåtet.

Dippankort
här är jag... nära - men ändå så långt bort. Dock har jag alltid ena ögat riktat mot detta paradis för snöänglar... håret är förändrat men min blick är fortfarande lika skarp.

Det blev ju inge dippankort så jag la ner det där med skidåkning, även fast jag då och då plockar ner laggen från vinden för att med rak rygg spatsera genom stan för att ge intryck av att det än en gång åkts skidor nånstans.

Jag bevakar fortfarande detta forum en aning.... så vill ni nånting mina kära vänner.. så är jag endast ett rop ifrån er.

/el-tisse

Dippankort
Vi är tre killar som drar till Åre i början av januari. Hur ska vi få tag på säsongskort till Dippan? Börjar få smått panik...

Dippankort
Prata med glisseur. han jobbar ju på en "innetidning" i Åre så han löser det säkert ;)

//H

Dippankort
Vad bra, nu är det snabba ryck som gäller eftersom planen redan gäller till luciatåget. Rykten gör gällande att det bjuds på korv i backen mitt i natten. Helt crazy.

Dippankort
spOnkan sa:
Ja usch ja, alla STHLM:are är verkligen bara ytliga och dricker bögdrinkar. Inte kan de åka skidor heller, och det gäller precis alla. Jag träffade en kille från Bagarmossen för 10 år sedan och han var sjukt otrevlig och åkte Big Foot, så kom inte och säg att STHLM:are är trevliga. Usch och fy, tacka vet jag riktiga skoterförare.

>> RR <<
Okej, men är inte Jakob Wester från sthlm? å han kan väl ändå åka skidor?

Dippankort
Granli sa:
spOnkan sa:
Ja usch ja, alla STHLM:are är verkligen bara ytliga och dricker bögdrinkar. Inte kan de åka skidor heller, och det gäller precis alla. Jag träffade en kille från Bagarmossen för 10 år sedan och han var sjukt otrevlig och åkte Big Foot, så kom inte och säg att STHLM:are är trevliga. Usch och fy, tacka vet jag riktiga skoterförare.

>> RR <<
TROR DU SERIÖST HAN KOMMER SVARA PÅ DET DÄR?!?!?!!

"Av: spOnkan | 2001-11-27 11:19" ...

Värt trådlyft, tror dom har hittat sitt dippankort såhär 9½år senare

edit: samt när han skrev det så va inte ens wester något att kommentera.

Senast ändrad:
Dippankort
Granli sa:
spOnkan sa:

>> RR <<
du menar att du letar upp ett åtta år gammalt inlägg, tar hans ironi på fullaste allvar, och förväntar dig att du ska på svar på din motfråga...?

okej, det är öppet mål, jag tänker inte ens säga nåt om det... :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp